Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DIY] 5.1 Systeem voor onder de 100 euro mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Nu ik het DIY virus te pakken heb lijkt het me leuk om de mogelijkheid te bekijken om een redelijk goed klinkend 5.1 speakersysteem te maken voor onder de 100 euro. Aangezien ze bij mijn vriendin nog op zoek zijn naar zo'n systeem, en ze niet zo veel geld willen uitgeven, lijkt het me wel een uitdaging. Eisen:

- Budget voor alles: 100 euro (+/- 15% marge)
- MDF heb ik nog zat liggen, dus dat is geen probleem, ook verf en kabels tellen niet mee (dat heb ik ook nog wel zat liggen)
- Incl ingebouwde versterker (5 sats + sub): hier vrees ik heel erg voor het budget, mag best zelfbouw zijn, hoeft niet heel erg hard te kunnen, maar wel een beetje leuk zijn voor films. DD of DTS decoder is niet nodig, een volumeregeling voor sat's (allemaal los, of front, rear, en center), en sub is echter wel handig.
- liefst geen filters
- toch een behoorlijk vlakke frequentiegang, en redelijk wat diepgang voor de sub.
- 4 Ohm speakers, aangezien dan de amps meer vermogen leveren

Waar ik tot nu toe op ben gekomen

Sats: 5x Visaton FRS8 in melkpakjes van een litertje ofzo: 5x 11,-
Sub: Bandpass sub met Visaton WS17E, 6 liter met BR@ 80 Hz, en 10 Liter gesloten kamer: 16,50

Blijven nog ongeveer 30 euro voor de amps en kleine zooi. Ik vrees dat dat echter heel moeilijk gaat worden, zeker als er nog een beetje een degelijke voeding bij moet. Maar misschien hebben jullie nog wel tips voor andere (goedkopere) breedbanders, of tips voor de amps (Let op, het moeten er 6 zijn!) Alle reacties welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 11-05-2004 23:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13

Jag

Idd igg de Visaton FRS8, maar die kost maar iets van 8 euro per stuk bij electronica-online.nl.

Ik denk dat versterkers niet lukt voor dat bedrag.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Heb je ook een link naar de FRS8 bij electronica-online.nl, ik kan hem namelijk niet vinden? Als ik hem voor 8 euro krijg, dan heb ik nog 40 tot 55 euro over voor de amps.

Bij BMM heb je van die Sanyo versterker chip's voor een paar euro, maar ik heb geen idee wat je daar verder nog voor componenten voor nodig bent...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Barry|IA in "JBL 101787X 25CM Woofer"
Maak je marge 20% en je red het :Y)

Edit: hmmm...ook nog het kleine zooi. Nah ja, reken dan 150e in totaal ofzo.

Edit 2: 6 amps ?!?! Waarvoor dan ?

[ Voor 45% gewijzigd door JT op 11-05-2004 23:44 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
6 amps voor 5x sat + 1 x sub :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Grappig, ik heb ook eens sattelieten met de FRS8 gemaakt, al heb ik ze nooit gebruikt. 'T was meer uit estetisch oogpunt :+

Ze zijn te klein, nutteloze BR en klikbaar :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/raar/speak/1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/raar/speak/2k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/raar/speak/3k.jpg

Leuk voor 'n later projectje.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Kun je ook zeggen hoe ze klinken? Natuurlijk mis je bass, maar verder?

Verwijderd

Ik denk dat je voor het geld veel beter naar een fabrieksoplossing kunt kijken. De FRS8 vind ik nou geen geweldige driver die zoveel beter is als andere satelieten. Verder ga je ook geen versterker kunnen bouwen voor het geld en heb je ook weinig geld over voor een goede afwerking. Vanuit dat oogpunt zou je dus beter een kant en klaar setje kunnen kopen. Voor €100 is er namelijk al heel wat leuks te koop.

Echter voor de lol kun je natuurlijk veel beter zelf wat bouwen. Reken er alleen niet op dat je goedkoper uit bent :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 01:32 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Tja, het gaat ook niet zo zeer om het goedkoper, maar meer om de mogelijkheid om het te kunnen doen met een behoorlijk resultaat.

Wat is er mis met de FRS8? Weet jij een betere breedbander voor de centen, met net zo'n mooi freuqentieverloop?

Voor 100 euro kun je idd wat kopen, maar je weet dat zeker wel dat het slechter is dat wat ik hier ga maken, en meestal mis je dan ook nog de amps, en die heb ik in mijn geval echt wel nodig!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Het theoretische frequentieverloop van de FRS8 is dan wel erg mooi, maar de praktijk wijst toch heel wat anders uit :) Ik heb er eens eentje uitgemeten in een 4L gesloten kastje, en wat eruit kwam was allesbehalve recht. Vooral in het midhoog gaat hij de soep in, wat zich uit in redelijk schel mid, en een weinig gedefinieerd hoog. Verder gaat de driver bij hogere SPL's al gauw "rommelig" klinken, waar je bij een goede speaker alle instrumenten naast elkaar hoort, hoor je bij de FRS8 een soep van alles door elkaar.

Verder is het voor het geld zeker wel een leuke driver, die trouwens ook nog een berg vermogen kan slikken :D (20W rms trekt die echt wel :) ) Als je interesse hebt kan ik trouwens m'n meting van het frequentieverloop wel eens overdoen, en een screenshot posten.

Qua versterker kan je eens kijken naar de Philips TDA1558. In zo'n chipje zitten 4 versterkers, die elk zo'n 4x5W in 4 ohm leveren, of bridged 2x20W in 4 ohm. Met 2 zo'n chipjes kom je toe: 1 chipje zorgt voor de fronts en rears, het andere chipje stuurt de sub en de center aan in bridged mode.

Als voeding kan je een 12V/50VA ringkern nemen met 10000µF afvlakking, of de 12V van een oude PC-voeding. Eventueel kan je zelfs de voedingsspanning aftakken uit de PC, maar dan heb je risico op aardingsproblemen.

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Het drivertje heeft inderdaad een kleine X-max en een dito grote verstoring bij een grote uitwijking, ze op 'small' gebruiken in je HT is dus eigenlijk wel een must (dus geen lage tonen laten weergeven). Als het even zou kunnen in ieder geval voor de 2 front drivertjes een tweetertje erbij inc. 2e orde wisselfiltertje, hiermee kan je meteen dat bultje in het midhoog wat wegwerken (de spoel voor de woofer iets groter nemen dan normaal, hierdoor begint de afval wat eerder met 6dB/oct, waarmee je waarschijnlijk de bult grotendeels wegwerkt.)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
@Subsonik: Die TDA is wel leuk idd, er staat wel 4x11W in de PDF :) . De FRS8 heeft dus blijkbaar toch de zelfde kwaal als alle breedbanders: een te veel mid :(. Dat hou je met een brede notch weer kunnen oplossen, maar dat is weer extra componenten. Als je zin en tijd heb zou ik het wel leuk vinden als je de meting nog ff opnieuw zou kunnen doen (doe niet teveel moeite). Een PC voeding zou idd wel kunnnen, die heb ik vast nog wel liggen :) .

@m.m: Lage tonen hoeven ze ook niet, er is niet voor niks een sub. Tja, met meer componenten wordt het weer duurder, zeker als je ook nog een groot filter erbij gaat maken, helaas geen oplossing dus.

• JT
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

deepspace schreef op 12 mei 2004 @ 09:56:
@Subsonik: Die TDA is wel leuk idd, er staat wel 4x11W in de PDF :) .
Bij 2ohm en 10%THD ja.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe ze klinken, zoals Subsonik ook al zegt; voor het geld klinken ze wel aardig, maar er is inderdaad een beetje een overvloed aan mid en het hoog is een beetje rommelig soms. Icm een subwoofer kom je wel een heel eind, ze klinken iig wel beter dan de gemiddelde el-cheapo 5.1 setjes.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• subsonik
Het teveel aan mid valt wel mee, het is ongeveer een 5-tal dB meer mid dan je zou willen. Vooral de resonantie rond de 10khz is erg nasty:

Afbeeldingslocatie: http://subsonik.mine.nu:6200/pics/electronics/frs8_response.png

Meting op 20cm afstand, meetmicrofoon is een MCE-2000, de response van de mic in het hoog is trouwens behoorlijk lineair (gecontroleerd met een seas noferro 650 tweeter). Het gaat om een Visaton FRS-8 4ohm in een 4 liter gesloten box van 12mm MDF, binnenin gedempt met noppenschuim.

Ik heb trouwens eens het door Klang & Ton voorgestelde correctiefilter voor de FRS-8 nagebouwd, het effect op het mid was minder dan 2dB, en nauwelijks hoorbaar. Ik vermoed dat het filter eigenlijk voor de 8-ohm versie van de FRS-8 bedoeld was, en niet voor mijn 4-ohm versie.

Al bij al is de response waarschijnlijk wel nog beter dan je van menig kant-en-klaar cheapo 2-wegs speaker kan verwachten ;) (behalve in het laag uiteraard)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 01:31:
Ik denk dat je voor het geld veel beter naar een fabrieksoplossing kunt kijken. De FRS8 vind ik nou geen geweldige driver die zoveel beter is als andere satelieten. Verder ga je ook geen versterker kunnen bouwen voor het geld en heb je ook weinig geld over voor een goede afwerking. Vanuit dat oogpunt zou je dus beter een kant en klaar setje kunnen kopen. Voor €100 is er namelijk al heel wat leuks te koop.

Echter voor de lol kun je natuurlijk veel beter zelf wat bouwen. Reken er alleen niet op dat je goedkoper uit bent :)
Daar ben ik het wel mee eens; voor <90euro koop je bijv. een logitech Z-640. naar mijn mening komt daar een heel aardig geluidje uit (voor het geld dan)... :)
maar DIY-en is natuurlijk wel het leukste...misschien zijn tangband units een uitkomst?

• MM
  • Niet online

MM

Die zijn ook weer duurder.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Je wilt niet toevallig voor een goed 2.1 systeem gaan? Dat zou het in elk geval een heel stuk haalbaarder maken. Kwa versterker zie ik het echt somber in als je dat voor je 5.1 set wilt maken. Tenzij je misschien 2e hands een exemplaar kan bemachtigen dat ooit in een PC set heeft gezeten. :)

edit: Ik heb net wat rondgekeken op Marktplaats en voor ongeveer €20 kun je een 2e hands 5.1 setje kopen inclu. versterker. De versterker is dan wel heel erg summier, maar een frs8 kan een goedkope versterker wel aansturen. Tenzij je zelf betere ideeën hebt (Gainclone?) want van versterker bouw weet ik ook niet veel. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:15 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik vind het jammer dat de metingen van de FRS8 toch niet zo zijn als door Visaton aangegeven (boven de 8K zal ik de mic maar ff niet vertrouwen ;) ). Dus toch een notch nodig voor het mid, in het Visaton forum is daar geloof ik wel een spec van te vinden.

Ik heb er idd ook aan gedacht een super cheap 5.1 setje te kopen en dan de amp over te houden. Maar op zich moet een versterker denk ik wel lukken voor de centen. De chips zijn niet zo duur, een voeding kan ik denk ik noch wel ritselen (oude PC voeding, en anders heb ik nog wel wat zooi op zolder liggen). Dan blijft de rest van de centen voor wat elko's en andere componenten.

Misschien dat ik idd eerst ff een 2.1 systeem ga proberen, nog ff zonder amp, om eens te kijken hoe dat klinkt.

Heb ook ff op marktplaats gekeken: Idd, voor 20 euro een trust 5.1 set, echter maar 2 Watt/sat :X

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 19:40

jedel

Kevlar

deepspace schreef op 12 mei 2004 @ 01:36:
Tja, het gaat ook niet zo zeer om het goedkoper, maar meer om de mogelijkheid om het te kunnen doen met een behoorlijk resultaat.

Wat is er mis met de FRS8? Weet jij een betere breedbander voor de centen, met net zo'n mooi freuqentieverloop?

Voor 100 euro kun je idd wat kopen, maar je weet dat zeker wel dat het slechter is dat wat ik hier ga maken, en meestal mis je dan ook nog de amps, en die heb ik in mijn geval echt wel nodig!
of ipv de frs8 de tangband w3-871s (misschien wel) beter en zekere mooier (en niet veel duurder)
je kan ze redelijk goedkoop bestellen bij http://www.blueplanetacoustic.com
en de verzendkosten zijn 20E

ik heb ze aangeboden gekregen voor 11E ex per stuk

[ Voor 59% gewijzigd door jedel op 12-05-2004 19:16 ]

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• subsonik
deepspace schreef op 12 mei 2004 @ 18:52:
Ik vind het jammer dat de metingen van de FRS8 toch niet zo zijn als door Visaton aangegeven (boven de 8K zal ik de mic maar ff niet vertrouwen ;) ). Dus toch een notch nodig voor het mid, in het Visaton forum is daar geloof ik wel een spec van te vinden.
Je kan er echt wel vanuit gaan dat het de FRS-8 is die die resonantie vertoont, en niet m'n mic :) Volgens de datasheet is de mic binnen +/- 2dB lineair van 20 tot 20000 Hz, en dergelijke resonanties bij 10khz heb ik nog bij geen enkele andere meting vastgesteld...

Ik zou me overigens niet druk maken om die paar dB teveel aan midrange. Echt storend is het niet.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
hmm, als dat zo is, dan vind ik het drivertje toch niet zo "das gelbe vom ei" :( jammer, had er toch wel meer van verwacht eigelijk.

• subsonik
Mwah, de klank valt echt wel mee hoor, voor dat geld ga je bijna niet beter vinden. Je mag mij altijd icq'en om een stukje muziek door te sturen dat je zelf kent, dan speel ik dat even af op m'n testbox en maak ik er een opname van, zodat je meteen weet hoe-ie klinkt ;)

• Jag

Jag

Ik zal er binnenkort ook eens een keer een meting van maken. 1L gesloten, FRS8 8 Ohm versie.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Met grote dank aan subsonik heb ik remote kunnen "genieten" van de klanken van de FRS8 ;)

_/-\o_

Ik heb hem een mp3 gestuurt, die hij vervolgens weer heeft opgenomen via de FRS8, en weer terug heeft gestuurd. Het hoog is idd fucked up, en het laag is... nouja, zeg maar afwezig... (dat ligt ook aan de opname) Maar het midden is behoorlijk goed. Verder mis ik nog wat dynamiek, maar dat is denk ik wel logisch. Als er interesse is wil ik wel een fragment posten, maar aangezien het om een commercieel nummer gaat zal de mod dat niet zo leuk vinden... Het is in ieder geval mono, en ik kan er een sec 20 uit halen, dan kun je er toch niets mee...

Al met al denk ik dat ik niet echt tevreden kan zijn met het resultaat en dat ik moet vaststellen dat het niet echt haalbaar is om voor 100 aan mijn eisen te voldoen. Ik ga denk ik mijn geld maar verbrassen aan een goeie meetmic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 13-05-2004 00:08 ]

Verwijderd

"De mod" in dit geval Play, heeft er geen bezwaar tegen als je een max. 20 seconden durend fragment online zet. Sterker nog, dat vindt hij zelfs behoorlijk interessant. ;)

• MM
  • Niet online

MM

Doe er dan ook een vergelijkend stuk met een 'normale' 2 of 3weg setup bij om het verschil te kunnen beluisteren.

Verwijderd

Uiteraard is zo'n test niet al te serieus. Er zijn nogal wat onzekerheden voordat de muziek het oor bereikt. Zoals de karakterstiek van de microfoon en de weergever bij een ieder thuis.

Maar ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd dus ik ben erg beniewd. Wat referentie van een fullrange weergever is inderdaad wel gewenst. :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik zal vanavond of morgen ff wat stukjes uploaden, de orginele mp3 (mono), en de door subsonik opgenomen mp3. Idd is het een beetje natte vingerwerk, maar het geeft in ieder geval een indicatie. Als ik subsonik mag geloven is de karakterestiek van zijn mic erg goed :)

• subsonik
Mwa, ik denk dat de originele mono gehercodeerde MP3 toch nog de beste referentie is.

Bekijk het eens zo: als ik een referentie-opname zou maken met een echt goede fullrange speaker, zit ik met volgende problemen:

- zelfs een écht goede fullrange speaker heeft sowieso meer afwijking dan m'n meetmic
- die speaker is wellicht 2-weg of 3-weg, dit betekent dat de mic heel wat verder van de speaker moet, en allerlei kamerinvloeden gaan meetellen (FRS8 opname is op 10cm afstand gemaakt)
- grootste probleem van al: ik heb geen echt goede fullrange speaker :( (enkel een stel 25 jaar oude Infinity Qb's)

Al bij al denk ik dus dat als je de opname afspeelt op een erg goede speaker, dat je de klank van de FRS8 zeer goed benadert. Op de +/- 2dB afwijking van 20-20000Hz die m'n mic heeft zal het echt niet aankomen ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Zo, ik heb ff een beetje zitten knippen en heb een stukje van 30 sec ter vergelijking, 128 Kbit mono mp3. Ik heb er een nette fade in/out bij gemaakt, zodat het niet zo onaagenaam hard begint/stopt.

http://deepspace9.xs4all.nl/download/

Download zal niet zo snel gaan, maar files zijn klein.

Geniet met mate zou ik zeggen :+

• Jag

Jag

deepspace schreef op 14 mei 2004 @ 10:56:
Zo, ik heb ff een beetje zitten knippen en heb een stukje van 30 sec ter vergelijking, 128 Kbit mono mp3. Ik heb er een nette fade in/out bij gemaakt, zodat het niet zo onaagenaam hard begint/stopt.

http://deepspace9.xs4all.nl/download/

Download zal niet zo snel gaan, maar files zijn klein.

Geniet met mate zou ik zeggen :+
Leuk. Het komt idd ook wel overeen met mijn ervaring met de FRS8. Brede piek in de midrange en een piek in het hoog (rond de 10K zou ik schatten). Die gasten van Visaton liegen dus ook gewoon echt met hun respons grafiek. Maar ach, toch geen verkeerd drivertje.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

subsonik schreef op 12 mei 2004 @ 13:15:

Ik heb trouwens eens het door Klang & Ton voorgestelde correctiefilter voor de FRS-8 nagebouwd,
Kan je even een schema posten?

Ik gebruik 2x de frs8 als rear-center. Voor dat doel zijn ze prima, maar in simulaties komt er echt een bump in het middengebied.

Wise enough to play the fool

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Kijk ff in het Visaton forum, daar is geloof ik wel ergens zo'n filter te vinden.

Verwijderd

Ik heb net ook aandachtig naar dat sampletje geluisterd en het verrast me echt niets. De FRS8 heb ik vaag eens gehoord bij S&C en dit klopt nog met het beeld dat ik daar van had. Ik vind dit sampletje heel erg tekenend voor de relatief goedkope breedband drivertjes. Die dus massaal worden toegepast in satteliet setjes, de ene wat beter maar het gemis van een tweeter waardoor er beter gefilterd kan worden is altijd erg duidelijk. :)

• subsonik
Ik vind het wel erg link dat ze bij Visaton zo keihard liegen met hun response...

Afbeeldingslocatie: http://www.visaton.de/bilder/frequenz/gross/frs8_fs.gif

Das van 200Hz tot 20000 Hz vlak binnen +/- 1.5 dB. In mijn meting is het ding "vlak" binnen +/- 6dB. Van de resonantiepiek rond de 10khz is helemaal niks terug te vinden bij Visaton...

Aangezien velen de fucked up hoge tonen lijken te bevestigen, denk ik dat het toch geen meetfout aan mijn kant is. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de 8-ohms versie van de breedbander zo fundamenteel anders zou reageren dan de 4-ohms versie die ik heb...

Je moet ook weten dat ik vele keren opnieuw gemeten heb, met verschillende soorten demping geexperimenteerd enz... omdat ik ervan overtuigd was dat mijn curve verkeerd was en die van Visaton juist. Niet dus :(

teacher: voor het filter, check http://lautsprechershop.de/hifi/vergl3.htm#bbb - ook al lijkt het mij niet nuttig om meer dan de waarde van het speakertje te investeren in een filter dat toch nauwelijks helpt :)

[ Voor 8% gewijzigd door subsonik op 15-05-2004 12:51 ]

• MM
  • Niet online

MM

Strijk je meting eens glad op 1/3 oktaaf en post 'em hier eens? ik denk dat je dan wel redelijk in de buuurt komt.

• subsonik
Ik heb jammer genoeg de meting niet opgeslaan (en geen zin om opnieuw te doen ;) ), maar zelfs als je ze over 1 oktaaf gladstrijkt, zit je nog met een bult van +4dB tussen 1 en 2khz, en een put van -3dB van 250 tot 500Hz, die beiden niet in de curve van Visaton terug te vinden zijn...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

subsonik schreef op 15 mei 2004 @ 12:48:
teacher: voor het filter, check http://lautsprechershop.de/hifi/vergl3.htm#bbb - ook al lijkt het mij niet nuttig om meer dan de waarde van het speakertje te investeren in een filter dat toch nauwelijks helpt :)
ff gerekend; wel leuk, maar idd niet de moeite. tnx anyway!

Wise enough to play the fool

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb nog ff een draaidje opgestart bij het visaton forum, eens kijken wat de ADMIN daar gaat zeggen:

http://www.visaton.de/vb/showthread.php?s=&threadid=7779
(subsonik, heb ff je pic geleent)

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 17-05-2004 13:30 ]

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Tja,

Ik kan me nog goed mijn ontsteltenis herrinneren toen ik de metingen zag die S&C Haarlem aan mijn ongefilterde Peerles HDS134 en Vifa XT25 ringradiator op het scherm toverde.

Op dat moment dacht ik dat het nooit meer goed zou komen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Indoubt schreef op 18 mei 2004 @ 01:24:
Tja,

Ik kan me nog goed mijn ontsteltenis herrinneren toen ik de metingen zag die S&C Haarlem aan mijn ongefilterde Peerles HDS134 en Vifa XT25 ringradiator op het scherm toverde.

Op dat moment dacht ik dat het nooit meer goed zou komen.
Zeker valt er het een en ander nog met een filter te fixen, maar dat loont zich bij een speakertje van 8 euro gewoon niet 8)7

• MM
  • Niet online

MM

Juist wel, als er veel niet klopt kun je veel corrigeren ;)

Pagina: 1