Toon posts:

AMD 2500+ overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen een AMD 2500+ te overclocken

Spec.

Amd 2500+
Mobo: A7V8X-X
FSB : 166.7 MHz
PCI : 33.3 MHz
1833.1 MHz
36 grade

Nou weet ik ongeveer dat ik die FBS omhoog moet gooien stap voor stap maar die optie is in mijn bios uitgeschakelt en kan alleen die 1833.1MHz upgrade naar 2200MHz in mijn bios is dat niet een te grote stap om mee te beginnen.

Ik heb nu nog alleen de orginele inbox koeling en 4 externe in de kast en 2 in de voeding (voeding zo gekregen) in de voeding blaast er 1 precies op de procesor en 1 waar die altijd zit :P
Kan iemand mij helpen of heeft een link

Alvast bedankt

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:11

Tjark

DON'T PANIC

FSB gewoon op 200MHz zetten en die 2500+ draaien als een 3200+. Deed 't bij mij ook meteen goed met de stock AMD koeler. (m'n falconrock II houdt de cpu nu wel 9 graden koeler, en dat voor 9 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 11-05-2004 22:25 ]

*insert signature here

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46

Verwijderd

ik zou dat dus niet in eens op 200 mhz gaan zetten.
lees maar eerst rustig de faq door en kijk ook naar de rest
van je systeem. Kan dat systeem wel de 200 mhz aan?

geheugen enzv veel s6 :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ik zal die faq ff lezen :)

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:42

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:22:

Ik heb nu nog alleen de orginele inbox koeling en 4 externe in de kast en 2 in de voeding (voeding zo gekregen) in de voeding blaast er 1 precies op de procesor en 1 waar die altijd zit :P

Alvast bedankt
koeling moet voorlopig nog goed zijn, als je een goede "airflow"(luchtstroming in je kast) hebt... en t lijkt em sterk dat je voeding op je processor blaast... hij zuigt eerder weg... check t even voor de zekerheid!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:22:

Spec.

Amd 2500+
Mobo: A7V8X-X
FSB : 166.7 MHz
PCI : 33.3 MHz
1833.1 MHz
36 grade

Nou weet ik ongeveer dat ik die FBS omhoog moet gooien stap voor stap maar die optie is in mijn bios uitgeschakelt en kan alleen die 1833.1MHz upgrade naar 2200MHz in mijn bios is dat niet een te grote stap om mee te beginnen.

Alvast bedankt
Ik heb de mobo van de zelfde siere.
Je moet de cpu speed op manuel instellen dan kan je apart de fbs instellen en eventueel de multilper als je een unlockte cpu heb.

Verwijderd

Topicstarter
koeling in mijn voeding blaast want als ik mijn hand eronder houd dan voel ik hem blazen of ze hebben het verkeerd gedaan of expres ik heb hem namelijk van iemand gekregen met een oude moederbord PII 333MHz gaf die aan maar die ligt onder het stof nou en nu wil ik het zelf proberen:)

Mischien heb ik geluk
Maar waarom kan je eigenlijk niet je FSB eerst in windows veranderen en dan opnieuw opstarten (had het geprobeerd met een prog maar liep vast nadat ik het dee)

(Maar ben nu ff faq aant lezen en dat ander over overclocken ) :)

Ik hoop dat ik eruit kom :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:45:
[...]

Ik heb de mobo van de zelfde siere.
Je moet de cpu speed op manuel instellen dan kan je apart de fbs instellen en eventueel de multilper als je een unlockte cpu heb.
Dat zal ik is proberen :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TjarkVerhoeven schreef op 11 mei 2004 @ 22:24:
FSB gewoon op 200MHz zetten en die 2500+ draaien als een 3200+. Deed 't bij mij ook meteen goed met de stock AMD koeler. (m'n falconrock II houdt de cpu nu wel 9 graden koeler, en dat voor 9 euro)
Let op wat je zegt, want die mobo trekt heel vaak geen 200fsb. Het is een via kt 400 en geen nforce 2 ;)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
pisart schreef op 12 mei 2004 @ 07:26:
[...]

Let op wat je zegt, want die mobo trekt heel vaak geen 200fsb. Het is een via kt 400 en geen nforce 2 ;)
Klopt, de fsb gaat niet hoger dan 166.
Ik heb zelf dit mobo. Wel 'n stabiel plankje BTW.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het klan wel of niet dan??

Ze zeggen dat ik de fsb hoger kan zetten en dan de MP lager dan is die wel sneller als met een lagere fsb en een hogere MP

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het kan wel. Heb hier ook op me 2e pc bij een 2400+ met hetzelfde mobo het volgende ingesteld:
FSB 205
MP 10

Werkt perfect :*)

Verwijderd

Topicstarter
ja want ze zeiden dat ik met dit mobo niet hoger kom dan 166MHz
Dus zei iemand dat ik dit kan doen maar ik wou graag ff zekerheid :)

• BertV
  • Laatst online: 10-02 13:37

BertV

Handgemaakt

TjarkVerhoeven schreef op 11 mei 2004 @ 22:24:
Die 2500's kunnen met gemak 3200 draaien. Alleen zit je met veel mobo's met 200 FSB al op 40 PCI... Aeromax 7 lite

mijn maxtor wordt daar niet vrolijk van. Ik heb trouwens ook een A7V8X-X

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 12-05-2004 11:18 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:12:
ja want ze zeiden dat ik met dit mobo niet hoger kom dan 166MHz
Dus zei iemand dat ik dit kan doen maar ik wou graag ff zekerheid :)
Die zekerheid krijg je niet, want elk syteem is anders. Je moet zelf het systeem testen. Begin bijvoorbeeld eens met 170MHz. Zomaar op 200 zetten is iig erg dom en kan je de windows install kosten, dus doe dat maar niet. Zeker KT400 chipsets kunnen daar slecht tegen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 80GB Maxtor 7200 rpm hdd
Ik weet niet of dat wat uitmaakt maar waar moet ik dan naar kijken zodat ik de pci niet te hoog zet nu staat mijn pci op 33.3 dacht ik.

Wat is te hoog

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:23:
ik heb een 80GB Maxtor 7200 rpm hdd
Ik weet niet of dat wat uitmaakt maar waar moet ik dan naar kijken zodat ik de pci niet te hoog zet nu staat mijn pci op 33.3 dacht ik.

Wat is te hoog
Dat is het leuke, dat moet je zelf testen, maar 40 geeft vaak problemen. (rare tikken) Diamondmax 9 80gb 7200

Bij mij is tot zo'n 38 geen probleem. Ik heb 'm trouwens toch op 40 staan, het is een pure speelcomputer dwz niks belangrijks op de HDD 8)

[ Voor 12% gewijzigd door BertV op 12-05-2004 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
slijt je schijf nou niet erg snel :)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:44:
slijt je schijf nou niet erg snel :)
Je hebt kans de de maxtor er permanent mee stopt, maar als tweaker moet je dan ook zo flink zijn om dan niet de garantie te misbruiken eh...

Als ik lees hoeveel mensen kort doen met een HDD... terwijl normale gebruikers nooit problemen hebben anders dan met hun software.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

OgSaL: neem [rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml] eens goed door, evenals de DOC faq :)
...
Neem dus gewoon de verschillende oc-topics hier in DOC door, dan kan je al aardig wat tips opdoen. Niet eerst een topic openen met vragen hoe over te clocken: eerst proberen, lezen, en leren ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.