Toon posts:

Bios flash mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een msi k8t neo fisr moederbord met een amd 64-bit 3200+processor
kingston geheugen maxtor 120 gig s-ata
I
k wou dus mijn bios net gaan updaten via live bios van msi.
Ik progamma geinstaleerd bios recue diskette aangemaakt en de bios geflashed
hij gaf geen fouten of iets dergelijks.

Pc opieuw opgestart :
No bios is installed zegt hij dan opeens :S

Dus ik rescue diskette erin en via crtl + home bios geflashed

in dos zegt die gewoon dat et gelukt (ouwe bios weer erin geladen

pc weer opnieuw opgestart en zegt die weer no bios is installed.

Het vaage is ik kan wel gewoon in windows komen maar hij gaat om een raid controller zeuren (heb helemaal geen raid) en me geluid doet et ook niet meer.

IK baal er echt heel hard van net nieuw de pc :S

iemand een oplossing ?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even je opties doorlopen, en je raid controler settings uit zetten. Als je geen raid hebt. Dan is het "probleem" opgelost

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Huh in aida 32 zegt die wel dat de nieuwe bios er noch in zit..

Maar als ik me pc opstart zegt die nog steeds no bios is installed

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze melding komt gewoon van de BIOS van de RAID controller (die zit wél in de K8T Neo FISR). Aangezien je geen schijven aan deze controller hebt gehangen, wordt deze BIOS simpelweg niet geladen. Kennelijk heb je door de BIOS flash de optie om deze RAID controller uit te schakelen wéér teruggezet naar Enabled oid :) Even de RAID controller uischakelen in de BIOS van het mobo dus.

Trouwens: als de flash van de BIOS van het mobo is mislukt, dan kom je geeneens Windows in. Sterker, de PC start geeneens door: je ziet louter een zwart scherm of in ieder geval hooguit een Bootblock melding dat je een rescueflop in de gleuf moet insteken en tegelijkertijd activiteit op de FDD.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 11-05-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah maar waar heb ik dan geen geluid :S
En iedere x weer zegt die als ik me pc opstart no bios installed dat klopt toch ook niet.?

edit : het geluid doet het wel de geintergreerde geluidskaart op me mobo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja oke dat klopt maar in aida 32 zeg die nou ook dat ik een nieuwere bios heb maar waarom geeft hij dan aan :no bios installed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:31:
ja oke dat klopt maar in aida 32 zeg die nou ook dat ik een nieuwere bios heb maar waarom geeft hij dan aan :no bios installed.
Omdat die melding niet van de BIOS van je mobo komt, maar van de BIOS van de raid-controller ;)

Uitzetten in je BIOS dus, zoals al eerder geopperd is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:31:
Inderdaad zoals eerder aangegeven. Mocht je BIOS (Basic Input Output System) flash zijn mislukt dan zou het proces van herkennen en initialiseren niet eens plaatsvinden. Met zoals al eerder genoemd de gevolgen.

Je doet er handig aan om eerst een manual helemaal door te lezen alvorens aan de slag te gaan. Het kan zijn dat niet alle onboard devices door jou gebruikt zullen worden zoals RAID en of geluid maar ze hangen wel samen op een moederbord. Wanneer er dus instellingen veranderen en of gereset worden kunnen deze weer opeens meespelen zonder dat je het begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu overal in me bios gezocht maar ik kan nergens raid uitzetten wel p-ata ofzo..........

en hij gaat ook steeds zeuren om giga lan dhcp...\ en dan duurd dat heel lang 30 seconde hij gaat steeds mac 0000000.guid ofzo opzoeken.. ik kan hierbij op escape drukken en dan gaat die gewoon verder

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ac97 geluid uitgeschakeld me geluid doet et weer op mijn creative kaartje over mac adres zeurt nu ook niet meer
(boot device
1 a:
2 hardeschijf
3: cd-rom)

Alleen die ene melding van no bios installed ...........

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Dan staat jouw PXE boot aan in de Bios. Heb je overigens voor jouw flashpogingen wel even de Bios doorgelopen en jouw eigen instellingen ergens genoteerd? Heb je wel eens iets ingesteld in de Bios? En zo nee, vanwaar die flash dan?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12
edit:
Te laat

[ Voor 83% gewijzigd door Evos op 11-05-2004 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeBolle schreef op 11 mei 2004 @ 22:54:
Dan staat jouw PXE boot aan in de Bios. Heb je overigens voor jouw flashpogingen wel even de Bios doorgelopen en jouw eigen instellingen ergens genoteerd? Heb je wel eens iets ingesteld in de Bios? En zo nee, vanwaar die flash dan?
Moet ik dus dat PXE uitzetten ?

Verwijderd

Topicstarter
@balus
Quote:Even de RAID controller uischakelen in de BIOS van het mobo dus.

Ik ken echt nergens in het bios ergens iets over raid vinden heb et al 2 x nagelopen.... heeft het messchien een andere naam in de bios p-atat mss?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:09:
@balus
Quote:Even de RAID controller uischakelen in de BIOS van het mobo dus.

Ik ken echt nergens in het bios ergens iets over raid vinden heb et al 2 x nagelopen.... heeft het messchien een andere naam in de bios p-atat mss?
Jongen, vergeet die raidbios ;) Die melding betekent niks meer of minder dan dat je geen harddisks aan je RAID-controller hebt hangen. Dat is niet erg, de raid controller besluit dan om zijn BIOS niet te laden omdat er toch geen devices zijn die ie hoeft te bedienen. Daar wordt wel even een melding voor gegeven, zodat je het weet. De RAID controller wordt vervolgens wel gewoon gemeld als PnP apparaat, dus Windows weet dat ie bestaat ;)
Als je de melding wil laten verdwijnen zul je de RAID controller moeten uitzetten als ie onboard is of uit je PC halen als het een losse kaart is. De melding kan echter geen kwaad en de machine functioneert gewoon voor de volle 100% :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles werkt nu wel weer voor de volle 100 % bedankt alvast maar die melding zou ik toch graag weg willen. Zou het helpen om de s-ata drivers van diskette opnieuw te instaleren ?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:26:
Ja alles werkt nu wel weer voor de volle 100 % bedankt alvast maar die melding zou ik toch graag weg willen. Zou het helpen om de s-ata drivers van diskette opnieuw te instaleren ?
Nee, die drivers (voor windows neem ik aan) hebben geen invloed op die melding. Maar waarom zou je je er druk over maken als alles prima werkt?

En wat was eigenlijk de reden dat je je BIOS wilde flashen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:26:
Nee, drivers gaan niet helpen hierbij.
Kijk in het manual van je mobo op pagina 3-20. Hier staat aangegeven hoe je je Promise controller disabled: Ga in het Bios naar de pagina "Integrated Peripherals", vervolgens <Enter> op "Onboard PCI Controller" en zet de onboard P20378 S. ATA Controller op Disabled. Het mobo start dan het RAID BIOS niet meer en de melding verdwijnt.

Verwijderd

Topicstarter
koraks je had gelijk ! heel erg bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
IK heb alleen nu nog 1 vraag:
De eerste x na de bios flash deed mijn pc het niet .............toen de rescue diskette (ouwe bios is dat dan toch )
maar ik heb nog wel steeds de nieuwe bios erin staan :S
Pagina: 1