Hallo, ik ben druk op zoek naar een laptop die goed genoeg is voor waar ik hem voor nodig heb. Ik ga na de zomer namelijk beginnen aan een studie communication & multimedia design dus ik moet behoorlijk wat graphics en ook wat videomateriaal gaan bewerken. Ik kwam al snel bij de acer aspire 1501 uit omdat deze erg krachtig is en (op sommige plaatsen) goed betaalbaar. Deze is echter overal uitverkocht en komt niet meer terug maar ik heb gehoord dat ik er misschien nog ergens eentje kan krijgen. Het probleem is dat ik ondertussen ook de dell 510 (met aangepaste specs) heb gevonden en deze heeft weer andere voor en nadelen en het komt er op neem dat ik er niet meer uit kom welke ik het beste kan nemen. Hopelijk heeft iemand een van deze laptops of kan iemand me vertellen wat hem / haar het beste lijkt voor mij. Ik zal van bijde laptops de specs doorgeven en wat voor mij de plus en minpunten zijn.
De voordelen van de Acer zijn voor mij:
De voordelen van de Dell zijn voor mij:
De Acer vind ik niet echt mooi en redelijk fors en zwaar (hij moet elke dag mee naar school) en bij de Dell weet ik niet of een mobile voor mijn doeleinde echt goed is (hoe snel is 1.7ghz bij een mobile tegenover 3000 amd?) En ik weet niet of het wat uit maakt dat de videokaart (Die bij bijde even groot is) bij de dell shared is.
Ik hoop dat jullie even je mening hierover willen geven. Alvast bedankt!
Leonie (baco/ hendrik's vriendin).
Acer Aspire 1501 |
Processor Processor-kloksnelheid 3060 Mhz Processor Athlon 64bit Disk drive Harde schijf drive 60 GB Harde schijf overdrachtssnelheid 7200 MB/s Geheugen Intern geheugen 512 MB Beeldscherm Schermgrootte 15 " Beeldscherm SXGA TFT colour LCD Resolutie 1400x1050 px Geheugen video-adapter 64 MB Optische drive CD-schrijfsnelheid 10 x CD-leessnelheid 24 x CD-herschrijfsnelheid 8 x DVD leessnelheid 8 x DVD schrijfsnelheid >2 x DVD herschrijfsnelheid >2 x Connectiviteit Intern modem 56K MDC V.90/V.92 data/fax modem (with international PTT approval); Wake-on-Ring ready Modemsnelheid 56 Kbps Netwerk Ethernet/Fast Ethernet Overdrachtssnelheid 10/100Mbps Interface Wireless LAN,LAN I/O-poorten 1 × CardBus type III slot or 2 x type II \n1 × RJ-11 jack for modem \n1 × RJ-45 jack for Ethernet \n1 × DC-in jack for AC adapter \n1 × external VGA port \n1 × S-video-out (NTSC/PAL) port \n1 × microphone-in jack \n1 × speaker/ headphone/ line-out jack \n1 × IEEE 1394 port \n4 × USB 2.0 ports Audiosysteem Audiosysteem Audio system with two speakers SoundBlaster-Pro and MS DirectSound compatible Gewicht en omvang Gewicht 3.42 Kg Afmetingen B x D x H 326 × 290 × 38.6 mm Technische details Systeembus 533 Mhz Type Notebook BIOS-geheugen 2 MB Intern cache 512 Kb Platform Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition Gebundelde software BIOS user and administrator passwords \nAcer Launch Manager \nNorton AntiVirus™ \nAdobe Acrobat Reader \nCyberLink® PowerDVD® (for models featuring DVD or DVD/CD-RW combo drive module) \nNTI® CD Maker™ (for models featuring DVD/CD-RW combo drive module) Energiebeheer Batterij, maximale werkingsduur 2 Batterij, technologie Li-ion |
Dell inspiron 510 (aangepast) |
Inspiron Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL) Services: 1 jaar European Collect and Return (-EUR - 416.50 EUR) Processor: Intel® Pentium® M Processor 1.70Ghz (+ EUR 154.70 EUR) Inspiron Scherm: 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050) (+ EUR 59.50 EUR) Aktie - Geheugen: 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256) incl. 256 MB gratis Inspiron Harde Schijven: 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf - gratis Upgrade 2e Harde schijf optie voor gebruik in Media bay: Geen Inspiron Media Bay mogelijkheden: Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo Anti Virus Software: Norton Internet security (NIS) 2004 (90 day trial) Inspiron True Mobile Wireless netwerk: Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology Inspiron Communications - Bluetooth Card: Geen Inspiron Internal Keyboards: QWERTY US (Standaard voor Nederland) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG) Inspiron Draag tassen: Not Included 1st Battery: 4 Cell Primary Battery for lower weight Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie Inspiron Software: Microsoft® Works 7.0 Dell Picture studio: Paint Shop Pro 8.0 (trial version) & Paint Shop Photo Album 4.0 (trial version) Installatie op locatie: Geen Digitale Camera's: Not Included Dell Printers: Geen Dell Printer Service Upgrades: Geen Printer Service Upgrade Scanners: Not Included Inspiron - Online training: Geen Nieuw ! Data Transfer / Migration: No Transfer Inspiron special accessoires promotions: Geen |
De voordelen van de Acer zijn voor mij:
code:
1
2
| - De snelheid plus 64 bit als dat wat gaat worden - losse video kaart (al weet ik niet of het heel veel uitmaakt) |
De voordelen van de Dell zijn voor mij:
code:
1
2
3
| - Hij ziet er mooier uit - Hij is veel dunner en lichter (2,3 kg en acer is minstens 3,5) - mobile processor waardoor hij langer met energie doet en stiller is |
De Acer vind ik niet echt mooi en redelijk fors en zwaar (hij moet elke dag mee naar school) en bij de Dell weet ik niet of een mobile voor mijn doeleinde echt goed is (hoe snel is 1.7ghz bij een mobile tegenover 3000 amd?) En ik weet niet of het wat uit maakt dat de videokaart (Die bij bijde even groot is) bij de dell shared is.
Ik hoop dat jullie even je mening hierover willen geven. Alvast bedankt!
Leonie (baco/ hendrik's vriendin).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 11:08 ]