Aopen AX34 Pro II reageert niet

Pagina: 1
Acties:

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Heb hier nog een pc staan met daarin een Aopen AX34 Pro II moederbord. Aangezien ik ook wel draadloos wilde gaan werken, probeerde ik de pc uit te breiden met een Wifi-adapter (Asus WL-138G). Toen begon het probleem :X
Na het insteken van de nieuwe pci-card, doet de pc niets meer. Ik dacht: slechte kaart of slecht pci-slot of moederbord opgeblazen. Kaart eruit: pc werkt weer. Kaart in een ander slot: pc doet niets meer. Kaart in slot waar al een werkende kaart in zat: pc doet niets meer. Alle andere kaarten eruit: pc doet iets, maar 'piept' dat hij onderdelen mist. Nu alleen de netwerkkaart erin: pc doet weer niets. De kaart in een andere pc: werkt perfect!! Had 2 kaarten gekocht (2 pc's, 2 kaarten)... dus kaart nummer 2 dan maar: pc doet weer niets :? 8)7

Ik snap er niets meer van. Het power-ledje op het moederbord zelf gaat ook niet aan... de fans gaan niet draaien. De pc wil ook maar weer opstarten, nadat ik het netwerkkaartje eruit heb gehaald, als ik nog iets aan de configuratie wijzig (dus een andere kaart eruit of een kaart erin). Iemand suggesties?!?!

Config:
Aopen AX34 Pro II (bios v1.15)
512 SDRAM
Asus V6800 AGP
SoundBaster Live 5.1
20 GB Maxtor

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Je krijgt ook geen biepjes-code als response ? Misschien anders een ander merk proberen. Kijk ook eff naar de standaard van de kaarten, dus bijv pci 2.1 of pci 2.0 .

• Bucket
Nope... geen piepjes... niets!! |:(

Ik zie het rode power-ledje op het moederbord heeeeeeeeeeeeeeeeeeel eventjes aangaan (halve seconde of zo) en de cpu-fan beweegt 4mm... maar dat is 1-malig en ook alles wat er gebeurd. :'(

Weet niet wat de pci-standaarden zijn (2.0 of 2.1 of...) kan er ook eigenlijk niet veel over vinden... maar dat kan ook aan mij liggen, natuurlijk O-)

• Bucket
Voor mensen die ooit een keer zoeken (en dit topic tegenkomen):

Ik kwam niet verder dat Aopen melde dat de netwerkkaart waarschijnlijk incompatible was met het moederbord. Dus... terug naar de winkel en geruild voor een Edimax EW-7128g. Supergoed kaartje trouwens (met externe antenne). De 2e pc, waarin het Asus-kaartje het wel deed, had constant een bereik van 40% (max). Met het Edimax-kaartje gelijk constant tussen 80 en 100% !!!!! _/-\o_