Toon posts:

[FreeBSD] nvidia drivers loader.conf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend FreeBSD 5.2.1 geinstalleerd.

Vanavond heb ik succesvol een een volledige buildworld uitgevoerd met alles erop en eraan. Zojuist de nvidia driver uit de ports gecompileerd en ook dat werkt.

Ik mis echter 2 dingen:

1. Er is geen regeltje geschreven voor het automatisch laden van de nvidia module in /boot/loader.conf of /boot/defaults/loader.conf, dus nu moet ik handmatig de module laden. Geen probleem maar ik wil het natuurlijk graag automatisch. Op het Internet met google vind ik zat mensen die vertellen dat het regeltje er automatisch in zou moeten komen maar bij mij dus niet. Ik zie nergens hoe het regeltje wel zou moeten zijn. Ook niet in de nvidia readme's die ik heb gevonden. Zou iemand me dat regeltje uit zijn loader.conf willen geven?

2. Ik probeer ook nog in /dev/ een agpgart device aan te maken. Dit zou moeten willen met:
sh MAKEDEV agpgart maar MAKEDEV wordt bij mij niet gevonden.

Verwijderd

Op vraag 1 zou ik het antwoord moeten weten, zo heb ik het namelijk thuis zo geconfigureerd dat de nvidia drivers automatisch worden geladen bij het starten van FreeBSD.

Ik geloof dat ik hiervoor de volgende regels in de /boot/loader.conf heb opgenomen.

/boot/loader.conf
code:
1
2
3
linux_load=YES
agp_load="YES"
nvidia_load="YES"

Werkt dit nu niet, laat het dan ff weten dan kijk ik vanavond wel even wat ik daadwerkelijk in mijn loader.conf heb staan.

Wat je ook nog kunt proberen als het niet werkt is de volgorde veranderen waarin deze 3 regels staan.

Owja de regel linux_load=YES geeft aan dat je Linux compatible bent (handig voor b.v. quake3 ofzo), hiervoor moet je wel eerst de port linux_base hebben geïnstalleerd (/usr/ports/emulators/linux_base)

p.s.

Je moet absoluut niet de /boot/defaults/loader.conf hebben.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 09:14

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:24:
Ik heb afgelopen weekend FreeBSD 5.2.1 geinstalleerd.

2. Ik probeer ook nog in /dev/ een agpgart device aan te maken. Dit zou moeten willen met:
sh MAKEDEV agpgart maar MAKEDEV wordt bij mij niet gevonden.
Je hoeft bij 5.2 eigenlijk geen MAKEDEV te doen, omdat deze devfs heeft.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Allebei bedankt voor de reply. Sorry voor mijn late reaktie. Ben net terug van mijn werk.

nvidia_load="YES" net getest en dat werkt. Bedankt!

Tis weer supersimpel uiteindelijk maar je moet het maar net weten, vooral als je 2 jaar geen BSD meer aangeraakt hebt.

MAKEDEV is inderdaad niet meer nodig. Dat had ik zelf kunnen uitvinden maar ik had er niet aan gedacht, pas na jouw post dacht ik van type eens "man MAKEDEV" en ik zie daar meteen al staan "old script for creating device nodes,... removed from FreeBSD after devfs became mandatory"

Hardstikke mooi, bijna alles nu weer up and running, met wat mazzel vanavond nog even kijken of ik de Windows fonts erbij in kan krijgen. Draai nu trouwens enlightenment als WM maar die is wel stuk mooier geworden sinds de laatste keer dat ik m zag zeg..