Toon posts:

Remote pc bereiken via andere provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via Zonnet ADSL een pc te bereiken die Wanadoo Cable heeft?
Ik probeer de pc te pingen,maar krijg alleen maar Time-outs.
Andersom kan hij mij ook niet pingen..
Het ipadres is 100% goed (ook geeft www.myip.com dit adres aan)

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:52

grep

meer begrep...

Misschien allebei een firewall draaien?
Je kan firewalls dusdanig instellen dat die geen antwoord geven op een ping (vaak ook wel 'stealth mode' oid genoemd).

Verwijderd

Zoals hierboven wordt gepost kan het zijn. Misschien hebben jullie een router en daar kan je die functie ook blokken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee,we gebruiken geen router en de XP firewall staat momenteel uit.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
wellicht kun je nog proberen om bijvoorbeeld via nmap de adressen te proberen, als je gebruik maakt van de -p0 schakeloptie, doet nmap het zonder traditioneel pingen zeg maar, en dan kan ik wel contact maken met mijn pc ook al heb ik een ping block in mijn router staan.

Als je in windows trouwens de messenger service even aanzet (als die uit stond) kun je elkaar natuurlijk ook even een net sendje sturen...

een andere provider mag natuurlijk niks uitmaken in de bereikbaarheid van url's.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OMFG..

Willen diegenen die hier een firewall uitzetten op internet + net send over internet willen aanraden zich even HEEEEL diep gaan schamen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 11 mei 2004 @ 23:32:
OMFG..

Willen diegenen die hier een firewall uitzetten op internet + net send over internet willen aanraden zich even HEEEEL diep gaan schamen?
Helemaal mee eens _/-\o_ . Dan vraag je echt om problemen, jongens denk even na zeg :X

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AMDFreak

Intel is zo..

Wordt er gebruik gemaakt van een router oid? Anders moet je ff porten forwarden denk ik?!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1