film over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 08:49
Ik kijk nogal veel films, vooral AVI bestanden. Nu is mijn pc (PII 350mhz) iets te langzaam hiervoor en schokt hij elke halve minuut nogal met het beeld.
Nu heb ik ook de beschikking over een andere pc, (2533mhz), dus deze kan films met gemak afspelen.

Is het mogelijk om via netwerk (100mbit) deze films te kijken op de langzame pc zonder dat deze deze de film hoeft te decoderen? De snelle pc neemt op die manier de taak over.

Ik zou dan denken aan dat de film op de snelle pc staat, deze hem afspeelt, maar dat de beeldinformatie via het netwerk naar de 2e pc word gestuurd, welke deze gewoon weergeeft op de monitor/tv-out.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je wilt hem dus gaan streamen over het netwerk?

maar 100mbit ja zekerrrrr voldoende om een avi over te streamen of te bekijken.. ik kijk er zelfs dvds op..

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarom ga je niet gewoon achter de snelle pc zitten ;)

Verwijderd

Zoek eerst eens even een beetje etc.
Video of CD's afspelen Via netwerk

^^bartje beetje flauw zo te posten hij zal er wel zijn redenen voor hebben om steeds te vragen waarom heeft geen zin hehe 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 21:18 ]

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 18:08
100Mbit is zat :P maar of de film ook daadwerkelijk decoded word op de snelle pc weet ik niet, maar probeer het even uit :)

En de TS zal vast wel een reden hebben waarom hij niet op de snelle pc kan :+

Eve char: Warock <TEST>

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bware81 schreef op 11 mei 2004 @ 21:15:
je wilt hem dus gaan streamen over het netwerk?

maar 100mbit ja zekerrrrr voldoende om een avi over te streamen of te bekijken.. ik kijk er zelfs dvds op..
Ik denk dat hij de film op de trage pc af wil spelen, maar het decoden op de snelle wil doen. Enige optie die ik zou kunnen bedenken is via een VNC achtig iets de snelle pc overnemen, en daar de avi mee af spelen (beter de avi ook daar op zetten). Maar 1) onderteunt VNC (oid) geluid, en 2) hoe doe je 25fps full screen.

Denk het niet dus :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Kom, dit was best te vinden

[search=streaming netwerk] of [search=video netwerk]

We verwachten wat meer eigen vooronderzoek van je; dat mis ik in je startpost. Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got.

Dicht dus, omdat het zelf op te lossen is.

[ Voor 47% gewijzigd door Korakal op 11-05-2004 21:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.