Ik heb een php website die ik graag wil testen binnen mijn eigen lokale netwerk bestaande uit vier computers. Aangezien ik nog nooit een php website online heb gezet wilde ik vragen hoe ik dit het snelste kan realiseren. De pc's staan al met elkaar in verbinding, maar zoals het nu is kan ik alleen maar bestanden zien op andere pc's, maar de php code moet dus uitgevoerd worden en ik wil html terug (ik heb phpdev (dus ook apache) draaien). Is dit mogelijk met phpdev of is deze alleen nuttig voor de ontwikkeling van een php website.
Euh, als je gewoon Apache hebt geinstalleerd op PC1 op poort 80 dan kun je daar vanuit de andere PC's meestal gewoon bij door http://naamvanpc1/ te gebruiken?
Binnen je eigen netwerk kan je gewoon je webserver benaderen.
Als jij op 192.168.0.1 een server hebt draaien kun je daar bij door in je browser te surfen naar 192.168.0.1
Dat is niet anders dan via internet surfen.
Als dit niet werkt heb je ergens iets fout gedaan, begin het zoeken dan bij Apache.
Beste dat je kan doen is de handleiding van Apache (is in het Nederlands vertaald, kijk op www.apache.org) erop naslaan in dat geval.
PHPDev is een pakketje waarin zit wat jij nodig hebt, op 1 ding na: de kennis
Zie de link hierboven ook.
Als jij op 192.168.0.1 een server hebt draaien kun je daar bij door in je browser te surfen naar 192.168.0.1
Dat is niet anders dan via internet surfen.
Als dit niet werkt heb je ergens iets fout gedaan, begin het zoeken dan bij Apache.
Beste dat je kan doen is de handleiding van Apache (is in het Nederlands vertaald, kijk op www.apache.org) erop naslaan in dat geval.
PHPDev is een pakketje waarin zit wat jij nodig hebt, op 1 ding na: de kennis
Zie de link hierboven ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 11-05-2004 21:15 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Dit is een forum over programmeren, niet over hoe je een webserver met PHP support installeert of hoe je je applicaties moet deployen op een webserver. Ik zou 'm naar Software Algemeen kunnen moven, maar ik ben bang dat ie daar snel op slot gaat, aangezien het best makkelijk te vinden is als je maar zoekt. En met het linkje dat Billie gaf moet je er denk ik wel uit kunnen komen, veel succes
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()