[ALG] Programmeren Logitech Sphere

Pagina: 1
Acties:

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een Logitech QuickCam Sphere.
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/3283.jpg

Deze camera kan zelf draaien. 90 graden naar links en rechts en 30 graden boven en naar beneden.

Nu wil ik graag een programm schrijven om de camera te laten te draaien en eventueel ook om alle andere instellingen aan te passen.

Ik heb al begrepen dat je iet met DirectX moet gaan doen, maar het is allemaal nogal ondoorzichtig voor mij op het moment.

In eerste instantie wil ik alleen maar de beweging van de camera kunnen aansturen, in een later stadium wil ik natuurlijk meer :D

Via Google kan ik zeer weinig vinden, maar misschien gebruik ik wel de verkeerde zoektermen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of kan iemand mij in de goede richting duwen?

Het liefst programmeer ik in .NET (C#)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe zit dat met die beweging? Registreert hij de beweging, of kun je juist zelf de camera laten bewegen met je computer.

En waarom denk je dat dat met DirectX kan? Heb je al bij logitech gekeken hoe het werkt? Hier gaat niet "zomaar" een API voor zijn, en ik denk ook niet dat het met DirectX te doen is (welk onderdeel van DirectX zou het kunnen denk je?)

Ik hoop dat je het een en ander kan toelichten, want we kunnen hier vrij weinig mee... In principe is Logitech de plaats waar je moet zijn voor info

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op 11 mei 2004 @ 21:09:
Hoe zit dat met die beweging? Registreert hij de beweging, of kun je juist zelf de camera laten bewegen met je computer.

En waarom denk je dat dat met DirectX kan? Heb je al bij logitech gekeken hoe het werkt? Hier gaat niet "zomaar" een API voor zijn, en ik denk ook niet dat het met DirectX te doen is (welk onderdeel van DirectX zou het kunnen denk je?)

Ik hoop dat je het een en ander kan toelichten, want we kunnen hier vrij weinig mee... In principe is Logitech de plaats waar je moet zijn voor info
http://www.logitech.com/i...N,CRID=322,CONTENTID=7172
Ik zou in ieder geval Logitech eens mailen, die zullen het beste weten wat je mogelijkheden zijn...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

ik kwam op het forum een post van U tegen,
over besturing van de webcam QuickCam Sphere,,maar nog geen antwoord hierop.... mijn vraag is of het mogelijk is om deze webcam extern te besturen doormiddel van bv een extra muis,

vanwaar deze vraag? wanneer we de webcam gebruiken via netmeeting, en we willen hem handmatig besturen betekent dit dat je net meeting naar de taakbalk moet verplaatsen om bij het meegeleverde programatje te kunnen komen om de cam te besturen,
en hierna dus weer netmeeting oproepen, en dan weer in de tekstbalk te kliken om tekst te kunnen invoeren.......

nu ben ik nieuwsgierig of dit overgenomen kan worden door een externe muis (bv een pointer/presentatie muis, zodat dit een hoop klikken scheelt,

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 22:04
Heb je al iets concreets ontdekt waarmee je die camera kan besturen?
Het liefst in windows