Sinds kort heb ik een raid0 array met 16 kb block size aangemaakt van 2 x maxtor 120gb s-ata gemaakt op het volgende systeem:
Mobo: Asus a7n8x-e deluxe bios versie 1008
Proc: Amd athlon xp 2600+ @ 2,05Ghz
Mem: 2 x kingston valueram pc3200 in dual channel
Hdd: 2 x maxtor 120 gb 8 mb cache
Vid: Club3d Radeon 9800 128 mb
Nu is het zo dat als windows xp een tijdje draait, hij steeds langer moet gaan kraken en laden voor iedere kleine handeling. Zelfs als een internet pagina geladen moet worden begint hij te kraken en duurt het een tijdje voordat hij verbinding gaat zoeken (pas als de hdd's uitgeladen zijn dus).
Ik heb de laatste Silicon Image drivers gedownload maar dat mocht niet baten.
SiSoftware sandra geeft bij de schijf index snelheid 86mb/s (ik weet niet of dit goed is).
Wie weet hoe ik me systeem sneller kan maken? Zelfs mijn oude athlon 800mhz met 40 gb maxtor diamondplus ata133 leek sneller te zijn.
Is het een optie om de raid0 er af te halen en de schijven los te laten fungeren? Of misschien de block size of cluster size te veranderen? (Kan dit trouwens zonder data-loss?)
Mobo: Asus a7n8x-e deluxe bios versie 1008
Proc: Amd athlon xp 2600+ @ 2,05Ghz
Mem: 2 x kingston valueram pc3200 in dual channel
Hdd: 2 x maxtor 120 gb 8 mb cache
Vid: Club3d Radeon 9800 128 mb
Nu is het zo dat als windows xp een tijdje draait, hij steeds langer moet gaan kraken en laden voor iedere kleine handeling. Zelfs als een internet pagina geladen moet worden begint hij te kraken en duurt het een tijdje voordat hij verbinding gaat zoeken (pas als de hdd's uitgeladen zijn dus).
Ik heb de laatste Silicon Image drivers gedownload maar dat mocht niet baten.
SiSoftware sandra geeft bij de schijf index snelheid 86mb/s (ik weet niet of dit goed is).
Wie weet hoe ik me systeem sneller kan maken? Zelfs mijn oude athlon 800mhz met 40 gb maxtor diamondplus ata133 leek sneller te zijn.
Is het een optie om de raid0 er af te halen en de schijven los te laten fungeren? Of misschien de block size of cluster size te veranderen? (Kan dit trouwens zonder data-loss?)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.