[Win98SE] CD-ROM driveletter veranderen vanaf command prompt

Pagina: 1
Acties:

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 07:47

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een methode om onder Windows 98 SE vanaf de commando prompt de drive letter van de CD-ROM speler te veranderen. Ik ben dus op zoek naar zoiets als:

proggie.exe R:
rundll32 verander_cd_rom_pad.inf

ofzo...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als ik het me goed herinner werkt Windows98 nog met MSCDEX om de drive letter toe te kennen.

Kijk eens in je autoexec.bat ofdat je het niet via daar kan aanpassen? :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

LH drive:\MSCDEX.EXE /D:mscd001 /L:%CDROM%

Speel eens met de /L optie

/D kan je een naam aan de cdspeler geven (/d:dvd /d:cdrom etc etc )

En dit kan niet realtime gebeuren, je zal na de wijzigingen in je autoexec.bat en config.sys moeten rebooten :)

[ Voor 63% gewijzigd door aReaRe op 11-05-2004 22:12 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je slim bent laadt je niet zelf via AUTOEXEC.BAT het MSCDEX.EXE stuurprogrammaatje. Immers, dat is helemaal niet nodig met Win98SE.

Wat betreft de vraag van de ts, sorry, geen idee, zou je niet gewoon een registerwaarde moeten wijzigen? Vrees dat de kans groot is dat je daarna opnieuw op moet starten ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 07:47

EelCapone

Ik kom je halen!

Topicstarter
Misschien had ik iets duidelijker moeten zijn maar ik bedoel dus niet het veranderen van de driveletter d.m.v. MSCDEX.EXE. Zoals limoentje al aangeeft is deze niet nodig met Win98SE.

Ik heb dus echt iets nodig wat vanaf de command prompt onder Windows een verandering in het registry o.i.d. maakt waardoor de CD-ROM drive een andere letter toegewezen krijgt (of ik daarna moet rebooten maakt me niet uit).

Het wordt geloof ik opgeslagen onder HKLM\System\CurrentControlSet\Enum\IDE\{naam_van_je_cdrom_drive}\....

Nu zou je zeggen: maak een .REG bestand aan die daar de driveletter veranderd en importeer deze vanaf de command prompt, maar ut probleem is dan dat ie alleen maar werkt met dat specifieke type CD-ROM drive, en dat is dus niet de bedoelling...

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Misschien kun je die naam van de CD-ROM drive eerst dmv een query ergens uit je register plukken, en daarna de waarde gebruiken in de key die je moet wijzigen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kun je niks met het commando subst? dat werk zelfs nog onder xp

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 22:15
Waarom niet gewoon bij eigenschappen onder apparaatbeheer of een andere mogelijkheid is misschien in autoexec.bat een regel opnemen met "assign" commando, dacht dat dit er zo ongeveer moest uitzien: assign E:(huidige driveletter) z:(nieuwe drive letter).
Pagina: 1