Toon posts:

Computer floept terug naar bureaublad/herstart tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer vervelend probleem en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Het is ook vast een ingewikkeld probleem aangezien het verschillende oorzaken kan hebben.

Dit is het probleem:
Als ik een spel aan het spelen ben floept de computer vaak ineens naar het bureaublad met het bekende XP foutenrapport schermpje of de computer herstart spontaan! Dit gebeurt bij alle games die ik speel dus het ligt aan mijn hardware/software.

Hier de specs:
WinXP sp1
a7n8x-x moederbord
Radeon 9100 128 mb met 4.1 Catalyst drivers (nu dus 4.4) (en nu zelfs 4.5)
512 mb ddr (voor zover dat belangrijk is)

Ik had ergens gelezen dat de a7v moederborden last hadden met compatibiliteit met radeon videokaarten, dus heb ik voor de zekerheid het bios van mijn a7n moederbord geflasht, maar tot geen succes.

Ook kwam iemand met de ingeving dat het misschien aan de warmte lag, maar ik heb een aparte cooler op m`n videokaart en nog een extra casefan en de videokaart zit aan het andere eind van de kast, ver weg van alle andere onderdelen. Dus ik denk dat het hier ook niet aan ligt.

Heeft iemand nog suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 16:49 ]

Verwijderd

Ik had ergens gelezen dat de a7v moederborden last hadden met compatibiliteit met radeon videokaarten, dus heb ik voor de zekerheid het bios van mijn a7n moederbord geflasht, maar tot geen succes.
Een a7v moederbord is geen a7n moederbord. Maar goed flashen is toch wel zo handig.

Probeer even sowieso de nieuwste catalyst drivers van www.ati.com en download directx 9.0b als je dat nog niet hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwere catalyst erop staan, maar ik heb al veel kritiek op deze drivers gehoord over de stabiliteit met games. Dus als dit nix is gaan ze er heel snel weer af.

Verwijderd

Zijn je temps en voltages wel goed? Check je mem ook even met memtest86..

Suc6 ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
de temperaturen voltages zijn gewoon oke. Als deze niet zouden kloppen zou ik er ook in windows zelf last van moeten ondervinden, dit is niet zo. Het zelfde geld voor het geheugen, wat ik voor de zekerheid heb getest, want als ik bijvoorbeeld met Corel Graphics Suite aan het werk ben, wordt het geheugen vaak meer gebruikt dan tijdens het gamen. Maar toch bedankt voor je suggesties!!

Verwijderd

Topicstarter
Dus iemand nog constructieve suggesties? Niet dingen noemen die ik al heb geprobeerd zoals temp checken en drivers van vid kaart AUB.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

start , uitvoeren , dxdiag intoetsen
Tabblad beeldscherm.

Staan daar alle 3D acceleratie's op inschakelen?

op afstand weten wij niet wat je al gedaan hebt , en het staat er ook niet.
En, als je hulp wil, moet je wel lief blijven :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken en alles staat ingeschakeld.

En btw, ik had al wel verteld dat ik had gekeken naar de temperatuur, moet je wel ff goed lezen he :P

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 19:47

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:36:

Dit is het probleem:
Als ik een spel aan het spelen ben floept de computer vaak ineens naar het bureablad
...
Hier heb ik ook wel eens last van met mijn radeon 9100 .. maar dat gebeurd dan meestal wanneer ik de game net heb opgestart. Kan daarna overigens wel weer gewoon verder spelen, na eventueel weer het schermpje tevoorschijn toveren met Alt+Tab ;).

Kep overigens nog andere problemen (waarschijnlijk ligt het aan de vid. kaart) met UT 2K4. Schokt heel erg ... :(

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
met UT 2004 heb ik helemaal geen last van schokkend beeld, alleen dat tie vaak ineens afsluit of dus de computer opnieuw opstart... :(

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:42:
[...]

Een a7v moederbord is geen a7n moederbord. Maar goed flashen is toch wel zo handig.

Probeer even sowieso de nieuwste catalyst drivers van www.ati.com en download directx 9.0b als je dat nog niet hebt gedaan.
heb je nou de nieuwste directx? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:20:
met UT 2004 heb ik helemaal geen last van schokkend beeld, alleen dat tie vaak ineens afsluit of dus de computer opnieuw opstart... :(
Heb je het auto opnieuw opstarten al uit gezet? zoja wat voor foutmelding geeft windows xp in het blue screen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste direct x, 9.0b
ik zal even kijken welke foutmelding hij geeft, to be continued....

Verwijderd

Topicstarter
ok hier is de foutmelding:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_ORR_EQUAL

*** STOP: 0x000000D1 (0x0000007c, 0x00000002, 0x00000000, 0x F82AOB4E

*** cmaudio.sys - Adress F82AOB4E base at F8291000, datestamp 3cce56e7

dat was em

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden zo'n zelfde soort probleem. Bij mag het aan de onboard sound, misschien eventjes die drivers updaten?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de onboard sound niet eens, maar kga ut proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers geupdated van de onboard sound, maar het mocht niet baten...

Kan iemand mij met dit vervelende probleem helpen???

Verwijderd

cmaudio gaat vaak _maar NIET ALLEEN_ om onboard geluidskaarten.
Wat voor geluidskaart heb je?

Wat je eventueel nog kunt proberen:
* Zet in de bios je onboard geluidskaart op disabled
* Doe van je gewone geluidskaart eens een driver update
* Speel het spel eens zonder geluid
* Haal je geluidskaart er uit en ga weer eens spelen

Verwijderd

ligt het musschien niet aan je voeding?

ik heb bijna hetzelfde probleem gehad..
steeds reboots en foutmeldingen.

het bleek dat mijn voeding niet goed genoeg was.

na een zwaardere voeding werkte alles perfect

Verwijderd

Topicstarter
kweet niet zeker meer wat voor voeding het was, een 350 of 400 watt, maar zijn allebei genoeg voor mijn systeem, daar ligt het niet aan.

De drivers van mijn geluidskaart waren al up-to-date, dus daar heb ik nix aan kunne veranderen. Ik ga eens proberen de on-board geluidskaart uit te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
het heeft jammer genoeg niks geholpen...

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg laatst een foutmelding over mijn muisdrivers tijdens het spelen van een game. Zou het hier misschien aan kunnen liggen?

Ik heb een Trust AMI muis, 5 knops

Verwijderd

Lijkt me sterk, maar als je het zeker wilt weten gooi je de drivers er even af en leen of gebruik je ff een ander muisje. :)

Verwijderd

Topicstarter
jah, je hebt gelijk. Ik heb een andere muis geprobeerd, maar het probleem blijft...

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07-2025

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 15:03:
kweet niet zeker meer wat voor voeding het was, een 350 of 400 watt, maar zijn allebei genoeg voor mijn systeem, daar ligt het niet aan.

De drivers van mijn geluidskaart waren al up-to-date, dus daar heb ik nix aan kunne veranderen. Ik ga eens proberen de on-board geluidskaart uit te zetten...
Heb je naast het uitzetten van de on-board geluidskaart ook de drivers verwijderd van deze kaart? Na dit gedaan te hebben lijkt het me misschien ook een idee om de drivers van de geluidskaart die je wel gebruikt nog eens opnieuw te instaleren.

Verwijderd

Topicstarter
de drivers worden automatisch uitgeschakeld en het apparaat wordt verwijderd, dus het lijkt mij overbodig om de drivers dan ook nog eens handmatig te verwijderen.

Maar omdat ik nu zo`n beetje ten einde raad ben, ga ik het maar eens proberen...
Pagina: 1