Ik heb een Sennheiser microfoon gekocht. Als ik hem aan de voorzijde aansluit krijg ik direct een brom die ik niet krijg als ik een goedkoop microfoontje gebruik. Op een andere PC hetzelfde probleem maar daar is aan de achterzijde ook een ingang, als ik die gebruik is de brom weg. Zonder booster blijft het geluid te zacht; iemand een idee?
PC in geaard stopcontact?
Welk type microfoon is het?
Welk type microfoon is het?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Geen ground loop (kan niet he bij een mic!)...
Het is een dynamische mic, geluidskaartjes zijn (meestal) gemaakt voor condensator micjes.
Condensator micjes hebben een piepklein voorversterkertje ingebouwd, dynamische mics niet.
Audio nivo van dynamische mics is dus vele malen lager, waardoor je meer moet versterken, waardoor je meer storing krijgt omdat je het niet gebalanceerd op je geluidskaart aan kan sluiten.
Mijn tips:
1. koop een mengtafel
of
2. koop een "echte" computer microfoon (dus een condenstator micje) en ruil de sennheiser weer in.
3. koop een los voorversterkertje die je mic versterkt van mic -> line nivo.
Voor de zekerheid: het is geen defect aan de mic, dit is normaal gedrag.
Edit:
Niet om het een of ander, maar wat was je eigenlijk van plan met deze microfoon?
Het is een dynamische mic, geluidskaartjes zijn (meestal) gemaakt voor condensator micjes.
Condensator micjes hebben een piepklein voorversterkertje ingebouwd, dynamische mics niet.
Audio nivo van dynamische mics is dus vele malen lager, waardoor je meer moet versterken, waardoor je meer storing krijgt omdat je het niet gebalanceerd op je geluidskaart aan kan sluiten.
Mijn tips:
1. koop een mengtafel
of
2. koop een "echte" computer microfoon (dus een condenstator micje) en ruil de sennheiser weer in.
3. koop een los voorversterkertje die je mic versterkt van mic -> line nivo.
Voor de zekerheid: het is geen defect aan de mic, dit is normaal gedrag.
Edit:
Niet om het een of ander, maar wat was je eigenlijk van plan met deze microfoon?
[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 12-05-2004 11:28 ]
Alles kan stuk.
Verwijderd
Als het een metalen microfoon is kan het wel (jijzelf functioneert dan als 2e aardpunt) - al zal in dit geval dynamisch<>condensator verschil de grootste rol spelen bij het versterken van ongewenste signalen.Geen ground loop (kan niet he bij een mic!)...
Da's bijna waar, gezien de hoge weerstand die jouw lichaam en schoeisel bied (nog even los van de vloer) zal vrijwel nooit voor een aardlus zorgen.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:32:
[...]
Als het een metalen microfoon is kan het wel (jijzelf functioneert dan als 2e aardpunt) - al zal in dit geval dynamisch<>condensator verschil de grootste rol spelen bij het versterken van ongewenste signalen.
Ten hoogste zal jij als "antenne" kunnen werken en storingen van buitenaf op kunnen vangen. Maar dat heet dan geen aardlus.
Overigens, als microfoons goed (=gebalanceerd) aan worden gesloten op echte(!) apparatuur, dan is een aardlus nog onwaarschijnlijker dan ie al was.
Maar het condensator->dynamische mic verhaal geld nog steeds voor de topic starter...
Alles kan stuk.
computer mic geeft inderdaad geen probleem. Geluid is alleen niet tof. Had de sennheiser gekocht om in te spreken bij videofilmen met betere kwaliteit.
[offtoppic]remco_k schreef op 12 mei 2004 @ 11:23:
Was het niet zo dat je bij een dynamische mic een hoger signaal hebt dan bij een condensator? Is meest al weel zo bij de gemiddelde poductie die ik draai. Alleen condensator microfoons moeten gevoed worden en dynamische niet.
[/offtoppic]
energy powers future motion
Verwijderd
Heb jezelf een verloop gemaakt van xlr female naar mini-jack?
Zo ja hoe is dat dan gesoldeerd?
Uitgangsimpedantie ligt erg laag en is waarschijnlijk een te grote belasting voor je
geluidskaart.
Zo ja hoe is dat dan gesoldeerd?
Uitgangsimpedantie ligt erg laag en is waarschijnlijk een te grote belasting voor je
geluidskaart.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 01:00 ]
Pagina: 1