Ik heb hier een laptop met aan draadloze verbinding naar de router. Draadloos, en dus niet altijd binnen het bereik van de de router. Ik wil met deze laptop verbinding maken naar een harddisk op een novell-server, dus ik heb Novell Netware service geinstalleerd bij de netwerkverbinding, en dat werkt ook. Als ik de computer aanzet en hij staat binnen het bereik van de router, krijg ik netjes een inlogscherm voor Novell, naam en paswoord invoeren, drivemapping gemaakt en drive F: is de harddisk op de server, en werkt ook.
Nu zet ik de PC ook wel eens aan BUITEN het bereik van de router. En daarna kom ik binnen het bereik van de router, en wil ik dus verbinden met de Novell server. Maar dat lukt me dus niet. Ik kan nergens vinden waar het programmatje zit waarmee ik mezelf kan aanmelden.
Mijn vraag is dus: is het mogelijk je aan te melden op de Novell server terwijl je Windows al hebt opgestart ?
Nu zet ik de PC ook wel eens aan BUITEN het bereik van de router. En daarna kom ik binnen het bereik van de router, en wil ik dus verbinden met de Novell server. Maar dat lukt me dus niet. Ik kan nergens vinden waar het programmatje zit waarmee ik mezelf kan aanmelden.
Mijn vraag is dus: is het mogelijk je aan te melden op de Novell server terwijl je Windows al hebt opgestart ?
Mother, will they like this song?