Toon posts:

Mxstream nu met korting of gokken op Cistron??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dilemma; over 3 maanden verhuis ik naar Leidschendam, en daar is Mxstream beschikbaar, Cistron wil niet zeggen wanneer dat van hen beschikbaar komt. Als ik op dit moment bestel krijg ik 325 gulden korting bij KPN, en die snelheid is ook een stuk beter dan wat ik gewend ben (heb nu casema :r ). Maar dan moet ik dus wel nu bestellen, terwijl in die 3 maanden ook Cistron beschikbaar ZOU kunnen komen...

adviezen?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als je bij de postcodecheck van Cistron te horen krijgt dat je in fase 1 zit, dan zou ik wachten als ik jou was. Je zit bij KPN ook aan een jaarcontract vast, en fase 1 houdt in dat er een redelijke kans is dat je voor augustus 2001 Cistron adsl hebt. Als je vanaf maart mxstream zou hebben betaal je vanaf augustus dus een half jaar twee abonnementen als je dan alsnog wilt overstappen.

Als je niet in fase 1 zit, dan wordt het 2002 of zo, voordat je Cistron hebt, dan zou ik helemaal voor mxstream gaan.

Cistron wil overigens niet zeggen wanneer ze het aan jou kunnen leveren omdat ze dat niet KUNNEN zeggen. Zij zijn ook weer afhankelijk van anderen, waaronder de KPN. Als die beloftes niet nakomen, kan Cistron ook niks beloven.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar dan zou ik van maart t/m augustus dus met dat brakke casema blijven zitten, en dat komt me nu toch echt wel m'n neusgaten uit hoor! Bovendien heb ik dan gewoon nogsteeds geen garantie dat ik het tegen die tijd heb. KPN is niet echt langzaam. Tuurlijk kan je bij Cistron 8mbps halen, maar ik zit volgens mij zo'n 3km van de centrale af, wat blijft er dan nog over? 2mbps misschien? Bovendien hou het ik dus echt wel een jaartje vol, daarna kan ik altijd nog overstappen (het modem koop je nu voor 325, kan je daarna ook wel weer verkopen voor 250 lijkt me, toch?).

any comments?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Tja, als jij denkt dat je met mxstream tevreden bent, ook als je wel Cistron kunt krijgen, dan kun je natuurlijk beter nu mxstream nemen.

Ik zit ook met casema en ik wacht al vanaf februari hoopvol op Cistron. Ik heb niet de illusie dat ik de komende drie maanden meer kans maak dan de afgelopen 3, maar toch wacht ik wel op Cistron. Okee, in mijn wijk kan ik ook geen mxstream krijgen, maar anders zou ik het nog niet doen. Ik weet gewoon dat ik me op 60 K/s zou ergeren als ik weet dat ik op hetzelfde moment voor bijna net zoveel geld 600 kan krijgen.

Hemelsbreed 3 km kan inderdaad betekenen dat je koperdraadje nog een stukje langer is en richting 5 km gaat. Maar ik heb berichten gezien dat als het koper van fatsoenlijke kwaliteit is, dat je dan op 5km nog de volle snelheid kan halen. Boven de 5 gaat de capaciteit dan evenredig met de afstand afnemen.

Dat modem verkopen moet je niet al te hard op rekenen, in een jaar kan veel gebeuren. Wie weet besluiten ze wel ineens om andere apparatuur te gebruiken, waardoor niemand jouw apparaatje wil overkopen. Bovendien kun je volgens mij niet kiezen voor mxstream ZONDER het modem aan te schaffen, dus wie zou er dan behoefte hebben om de jouwe over te kopen.

Kortom, als ik jou was zou ik dan wel mxstream nemen, maar wel bewust zijn van wat je kiest.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:52
Neem gewoon een jaartje mxstream en stap dan over. Dan heeft cistron ook meer ervaring.. Zie je nu ook met mxstream. Het loopt stukken beter dan een paar maanden geleden..