[ZoneAlarm] Instellingen worden niet bewaard *

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 11:14

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren oid, problemen met ZA Pro (de laatste versie). Geen enkele setting bleef bewaard, waardoor ik elke keer mijn LAN IP's moest toevoegen en apps etc.

Wat heb ik gedaan:
Laatste versie ZA verwijdert en een vorige versie erop gezet.
Registry keys handmatig verwijdert.

Resultaat:
Lan IP's blijven nu bewaard maar toegevoegde apps niet :?

Daarnaast is het vreemd dat ik gewoon connectie kan maken met het internet zonder dat ik de ICS sharing settings goed heb ingesteld (geldt ook voor de laatste versie ZA). Normaal is dat ook geen probleem, maar ik maak connectie via mijn router en standaard is de gateway niet aangegeven in ZA...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zone Alarm Pro probleem > [ZoneAlarm] Instellingen worden niet bewaard *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dank je ;)

ik heb nu maar weer die nieuwe ZA erop gezet aangezien het allemaal niet uitmaakt... maar het probleem doet zich nog steeds voor :?
(ik gebruik al jaren ZA Pro, nog never ever probs mee gehad ook niet op andere client pc's)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb nog 100maal deinstall en nieuwe install van ZA geprobeerd, maar niets helpt. Ik denk maar dat ik daarom een ghost image terugzet. Helaas dat niemand een oplossing voor mij heeft, maar dit soort zaken moeten gewoon snel opgelost worden... Security staat bij mij bovenaan ;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

Zoefff

❤ 

Worden de instellingen niet bewaard als je je computer opnieuw opstart, of gaan ze al verloren als je ZA uit zet en dan weer aan?

Ik kan me herinneren dat ik er ook last van heb gehad, maar dat was met de normale versie van ZoneAlarm, en een jaar of 2 geleden. Misschien dat je handmatig een configfile kan aanpassen ofzo?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb het alleen getest bij een reboot. Overigens heb ik gemerkt dat 2 versies terug (die heb ik ook nog uitgetest) wel juist werkt... Alleen de laatste 2 versies leveren nu problemen, terwijl dit probleem er nooit eerder is geweest. En aangezien ik dit probleem niet netjes kan oplossen nog kan terugvinden via google, denk ik dat het terugzetten van een image het beste is als "workaround" om te doen.
Hopelijk dat iemand wel nog ooit met een antwoord op het probleem komt.

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Dat gebeurt alleen bij mij als mijn PC crashed (broeren/zusjes zijn daar goed in)....
zoniet werkt het perfect hier...
er was toch ook zo'n optie waardoor je bjvoorbeeld instelt van.. na 10 seconden als de programma's niet afgesloten zijn (bij reboot/shutdown) kill ze dan ofzo... misschien dat zonealarm nog niet klaar is en word gekilled? (lijkt dan op een soort crash) ... niet echt precies maar je kan het altijd proberen... weet de reg key niey uit mijn hoofd...

Serhat

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

Zoefff

❤ 

Inderdaad, daarom vroeg ik er ook naar.

Bij bijvoorbeeld Winamp 3 was het namelijk ook zo. Als ik hem niet eerst uit zette voordat ik een reboot deed, werd er niks onthouden.

Dus, zet je ZoneAlarm eerst eens uit, en doe dan een reboot, en kijk of het dan wel onthouden word :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb een soortgelijk probleem gehad. Kon het niet oplossen. Ben toen weer overgegaan op een oudere versie.

Maar waarom blijven proberen met Zonealarm. Probeer 's een andere FW, bijv. Tiny Personal FW. Deze FW heeft een betere tuning..

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb een image teruggezet met een oudere versie van ZA Pro erop en nu werkt alles wel zoals het moet horen. Denk toch dat de laatste 4.5 serie beetje crap is

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 10:29

TommyGun

Stik er maar in!

Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik het in het register heb ingesteld dat windows zeer snel afsluit dat ie programmas zomaar killt en meteen afsluit binnen no time ? Dit was een trucje dat ik op een of andere tweak site had gevonden...

Alvast bedankt

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
TweakingPro schreef op 19 mei 2004 @ 14:32:
Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik het in het register heb ingesteld dat windows zeer snel afsluit dat ie programmas zomaar killt en meteen afsluit binnen no time ? Dit was een trucje dat ik op een of andere tweak site had gevonden...

Alvast bedankt
now I think of it... ik had dit ook gedaan (onlangs)... was dat al helemaal vergeten. Het zou best kunnen zijn dat niet alles goed weggeschreven wordt hierdoor en ook de buffer van je HDD niet helemaal weggeschreven is.

Maar ik heb nu al een image weer teruggezet, maar ik zal deze week die laatste ZA Pro weer installen en testen of alles juist werkt. Als dit zo is, zal ik ook de register weer aanpassen of hier de fout in zit.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hmm zal dat eens proberen terug te draaien.... Als ik nog de orginele settings weet :X :? 8)7 Ps n00bs ben jij Robin?

Edit:

Volgens mij was het dit trucje: http://www.casemodzzz.com/tweakz/windows/tweak6.htm

Heb het teruggezet en zal vanavond kijken of het opgelost is :)

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2004 14:47 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
ik heet geen Robin ;)
met tweakxp van totalidea kan je die instelling ook makkelijk wijzigen.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ok ik zal vanavond laat eens proberen. Ben nu weg. Ga BBQ'n :Y) Bedankt voor de info en ik denk dat dit de oplossing is hoor met dat register geval dat Windows sneler afsluit en programma's meteen killt.

Ik laat julie wel weten vanavond hoe het is gegaan ;)

Edit; Register opgeschoont zodat ie niet meer snel afsluit en alles meteen beeindigd; ZoneAlarm instellingen blijven bewaard! _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 10-02-2005 15:33 ]

Pagina: 1