[ASP] problemen met IIS

Pagina: 1
Acties:

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 19:24
Wist niet of het ergens bij netwerken moest, maar lijkt me hier ook wel op zijn plaats.

Ok, mijn probleem.

Ik heb dus gisteren mijn OS geüpgrade van XP-Home naar XP-Professional. Het is wel gelukt (lijkt me) want als ik opstart heb ik een blauw laadbalkje en daarboven staat ‘professional’. Ook als ik systeemeigenschappen kijk staat er Professional, dus dat lijkt me wel goed te zitten :).
Nu heb ik geüpgrade, omdat ik een beetje met ASP wil gaan stoeien. En aangezien IIS niet op XP-Home werkt, en standaard op Professional zit heb ik geüpgrade. Alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid IIS aan de praat (Kan het zelfs niet vinden). Kan dit komen omdat Service Pack 1 nog niet geïnstalleerd is? Of moet ik eerst nog andere bestanden downloaden/instaleren om het geheel werkend te krijgen?
Ik schijn in mijn C-map een map (c:\inetpub\wwwroot) te moeten hebben waarin ik mijn ASP bestanden op zou moeten staan, alleen bestaat deze hele map niet :?

Iemand een idee hoe ik dit alles nu toch werkend zou krijgen, of moet eerst Service Pack 1 geïnstalleerd zijn (Geeft een vage foutmelding bij installeren)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb geen ervaring met IIS omdat ik het een gatenkaas vind, maar misschien moet je eens proberen wat te browsen op de XP Pro CD? Ennuh, dit is een Software Algemeen topic. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

service pack 1 geeft een wazige foutmelding omdat je hoogstwaarschijnlijk een niet zo legale versie van windows xp hebt geinstalleerd (of omdat je je xp nog niet geactiveerd hebt).

IIS moet je installeren via: Configuratiescherm - Software - windows onderdelen
succes

dan word er bij installatie inderdaad een c:\inetpub\ dir aangemaakt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 19:38 ]

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:37:
service pack 1 geeft een wazige foutmelding omdat je hoogstwaarschijnlijk een niet zo legale versie van windows xp hebt geinstalleerd (of omdat je je xp nog niet geactiveerd hebt).
behalve dan bij de mensen die het WEL legaal hebben :+ :P

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
ISS heeft geen SP1 nodig, maar ik heb het wel en dat werkt net zo goed, geen verschil.

k geef eerlijk toe dat mijn windows ook illegaal is en ISS loopt als een zonnetje, daar ligt het echt niet aan. Dat inclusief ASP, PHP, ADODB (Access Database), SMTP server en FTP.

Je moet gewoon zoals al gezegd bij windows onderdelen ISS installeren en dan staat in je "Administrative Tools" (kweenie hoe dit in Nederlands heet) een module voor ISS configuratie erbij.
succes.

[ Voor 38% gewijzigd door HyperioN op 11-05-2004 23:14 ]

Verwijderd

IIS Hyperion Internet Information Services ;)

En IIS draait zeer goed, als je het deftig onderhoudt en configureert is het helemaal geen gatenkaas hoor.

En idd zoals gezegd ConfigScherm, Software, Windows Onderdelen Toevoegen/Verwijderen.

IIS wordt niet standaard geïnstalleerd

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:09:
IIS Hyperion Internet Information Services ;)

En IIS draait zeer goed, als je het deftig onderhoudt en configureert is het helemaal geen gatenkaas hoor.

En idd zoals gezegd ConfigScherm, Software, Windows Onderdelen Toevoegen/Verwijderen.

IIS wordt niet standaard geïnstalleerd
IIS is met standaard instellingen lek als een mandje. Apache al veel minder. Dan is voor mij de keus makkelijk. :+
(Maar ik heb dan ook geen ASP nodig ;))

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 12-05-2004 14:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1