Toon posts:

Moederborden waar 1GB PC100 DIMM's op passen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een 1 gb sdram pc100 ecc module liggen, deze wil ik graag gaan gebruiken.
Welk moederbord kan ik hiervoor gebruiken(liefst socket 370)?

Heb de search al bekeken maar hier werd ik niet veel wijzer van(op google ook niks bruikbaars gevonden)

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Je kunt hem denk ik bijna nergens inproppen,.. alleen serverbordjes denk ik. Volgens mij ondersteunen Socket370 moederborden niet zulke grote modules.

Je zou een Socket A bordje kunnen proberen, maar ik ben bang dat je er niks aan hebt.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Heb je een registered of unbuffered DIMM? Kijk eens naar wat ServerWorks chipset based S370 mobo's (Tyan, Supermicro). Er zijn ook een paar VIA chipset based mobo's (geloof alleen de Apollo Pro 266(T)) waar je 1GB PC100 DIMM's op kwijt kunt, Supermicro heeft/had er iig eentje (deze). Ik kan zo snel niet op meer borden/chipsets komen welke 1GB PC100 DIMM's slikken.

Let er op, sommige ServerWorks based borden vereisen twee DIMM's per paar (dus dual channel zeg maar), dit even omdat jij er maar eentje hebt.

Oh, en verzin de volgende keer graag een betere topictitle want "1gb sdram????" gaat natuurlijk nergens over. Heb 'm dus ff aangepast naar de huidige :)

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 11-05-2004 19:51 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Deze module is het:

Infineon 1 Gig Memory Module

ECC PC100 168 Pin DIMM w/ GOLD PINS

Design for System that support ECC Momory

36 Infineon Chips # HYB39S256400AT-8

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

ecc --> registered --> server mobo's --> duur grapje :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat dacht je van de Asus CUVX moederbord Socket 370 en tot 1.5 gb geheugen. Intel 81x is gewoon uitgesloten want die kunnen niet eens boven de 512mb aan. Intel BX is ook een aardig alternatief. Ik heb hier een Abit BH6 met 256 MB PC133 ECC SDRAM en dat gaat heel goed. Voor de rest weet ik van Via dat de chipset die wordt gevoerd op de Asus CUVX het beste ECC gesupport kan worden en max 1,5 gb geheugen aan kan. Voor de rest SIS heb je niets aan. Intel BX kan max volgens mij 1 gb aan. Er zijn voor de rest volgens mij de Intel 820 chipset maar dat was niets. En dan de server chipset. Daar weet ik weinig vanaf.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 09:20

bennierex

Pilot_Z

ASUS P2B geloof ik, met idd een BX chipset. Is alleen wel Slot1, maar met een convertor kun je natuurlijk wel een s370 proc opprikken.

[edit]
weet alleen niet of die ook ECC vreet

[ Voor 16% gewijzigd door bennierex op 11-05-2004 23:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Goku333 schreef op 11 mei 2004 @ 21:14:
ecc --> registered --> server mobo's --> duur grapje :)
ECC en registered zijn niet hetzelfde.
als het om een ECC ding gaat betekend het niet dat hij gelijk registered is en andersom. (staat ook in de FAQ).

vaak is het wel zo natuurlijk.
bennierex schreef op 11 mei 2004 @ 23:44:
ASUS P2B geloof ik, met idd een BX chipset. Is alleen wel Slot1, maar met een convertor kun je natuurlijk wel een s370 proc opprikken.

[edit]
weet alleen niet of die ook ECC vreet
ehh, een BX chip vreet dit niet hoor.
die kan 1GB aan in totaal (dus 4x 256). Maar 1 1GB dimm gaat nooit werken.

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 12-05-2004 00:17 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:54:
Deze module is het:

Infineon 1 Gig Memory Module

ECC PC100 168 Pin DIMM w/ GOLD PINS

Design for System that support ECC Momory

36 Infineon Chips # HYB39S256400AT-8
Da's dus een 1GB stacked DIMM met ECC. De typenummer verraadt dat het hier om 256Mbit geheugen gaat. Nu moet je je concentreren op chipsets die:

1) een Socket370 CPU ondersteunt (welke trouwens? PPGA/FCPGA/FCPGA2?)
2) 256Mbit geheugen ondersteunt
3) registered geheugen ondersteunt

Via de PMG FAQ kun je de Een overzicht van alle chipsets en CPU's (staat onder 'Hardware') link vinden.

Intel heeft helaas geen chipsetoplossing: de i815 reeks ondersteunt dan wel 256Mbit geheugen, maar het ondersteunt maximaal 512MB geheugen. De i820/840 ondersteunen 256Mbit geheugen en max 1MB resp 4MB. Helaas ondersteunt het alleen RDRAM.

Bij Serverworks vinden we daarentegen genoeg chipsets: de hele ServerSet III serie (HE, HE-SL en LE) voldoet aan jouw eisen: So370, 256Mbit, registered SDR :)

Bij VIA vinden we ook een handvol chipsets: Apollo Pro133A, Apollo Pro133T, Apollo Pro266 en Apollo Pro266T.

De borden met de genoemde VIA chipsets lijken me makkelijker (en goedkoper) te krijgen dan die met de Serverworks chipsets. Hell, je kunt ze nu ook nog in de Pricewatch vinden: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/279 De AOpen AX34 en AX34 Pro II borden en die ene Soltek SL-65KV2 zijn voorzien van de Apollo Pro133A chipset :)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
Laatst heb ik eenzelfde module in een ms-6199 gehad, deze heeft volgens mij een VIA Apolla chipset en daar werd de module slechts herkend als 512 mb. :(

Dus testen lijkt mij gewoon de oplossing!

• Abbadon
Apollo Pro 133A en T doen maximaal 2GB PC100 en 1,5GB PC133 (dus 512MB DIMM's), dus dat klopt idd wel dat je maar 512MB zag :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abbadon schreef op 12 mei 2004 @ 11:25:
Apollo Pro 133A en T doen maximaal 2GB PC100 en 1,5GB PC133 (dus 512MB DIMM's), dus dat klopt idd wel dat je maar 512MB zag :)
Hm, dat wist ik niet .. Registered of unregistered :?

VIA is helaas zo onduidelijk, incompleet en laks in documentatie van hun chipsets. Het is dus niet uitgesloten dat de informatie hieromtrent op mijn site incorrect danwel incompleet is :(

• Abbadon
't Is idd een zooitje met VIA en de specs :/ maar what else is new :+

Ik ben op de VIA site één entry tegen gekomen over 4GB registered en dat betreft de 694X North Bridge. Maar ik kom dan net zo hard (en meerdere malen) eerder genoemde grenzen tegen. Dit zal waarschijnlijk het verschil unbuffered en registered zijn maar het beste advies is je gewoon verre houden van deze erbarmelijk slecht gedocumenteerde rommel :P

Verwijderd

itsalex schreef op 11 mei 2004 @ 23:35:
Wat dacht je van de Asus CUVX moederbord Socket 370 en tot 1.5 gb geheugen. Intel 81x is gewoon uitgesloten want die kunnen niet eens boven de 512mb aan. Intel BX is ook een aardig alternatief. Ik heb hier een Abit BH6 met 256 MB PC133 ECC SDRAM en dat gaat heel goed. Voor de rest weet ik van Via dat de chipset die wordt gevoerd op de Asus CUVX het beste ECC gesupport kan worden en max 1,5 gb geheugen aan kan. Voor de rest SIS heb je niets aan. Intel BX kan max volgens mij 1 gb aan. Er zijn voor de rest volgens mij de Intel 820 chipset maar dat was niets. En dan de server chipset. Daar weet ik weinig vanaf.
De ASUS CUV4X ondersteunt volgens de manual geen 1024 Mb SD-RAM (maximale module grootte = 512 Mb), noch ECC. (Weliswaar tot een totaal maximum van 1.5 Gb SD-RAM (3x 512 Mb)~!)

Zowiezo is de VIA694 chipset niet eenduidig voor elke plank hetzelfde qua ondersteuning van RAM. De MSI 694D bijvoorbeeld ondersteunt SD-RAM modules van maximaal 256 Mb groot, of maximaal 512 Mb ECC/Registered. (Maximaal 1 Gb, cq. 2 Gb aan RAM) :+
De ASUS CUV4X-D daarentegen, - beide zijn dual PIII - ondersteunt maximaal 512 Mb 'normaal' SD-RAM per module (max=2 Gb), of maar liefst 1024 Mb per module, met een maximum van 4 Gb. :9~

Dat laatste bordje beantwoordt dus aan je vraag. :+
Verder kun je kijken naar PIII Dell/HP/Compaq Servers, die moeten die dingen ook aan kunnen ;)
Of moederborden van SuperMicro, of Tyan.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:19 . Reden: additie ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn oude gygabyte GA6 BXD lut ze wel, maar je moet wel een bank overslaan(leeglaten) als je er 2 wilt gebruiken. Maximaal kan dus maar 2gb op.

• Abbadon
DukeBox schreef op 12 mei 2004 @ 17:26:
Mijn oude gygabyte GA6 BXD lut ze wel, maar je moet wel een bank overslaan(leeglaten) als je er 2 wilt gebruiken. Maximaal kan dus maar 2gb op.
Vind ik knap voor een BX chipset :o

Ergo: 8)7

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 19:02

Spoooky

Core temp 37°C

BX die 1024 MB modules slikt en ze ook voor de volle 1024 MB gebruikt?? Ik weet niet hoe jij je bord getweakt hebt, maar dat mag je dan ook bij mijn bordje komen doen :D

BX chipsets ondersteunen helaas slechts max 256MB per module (is dan double sided)...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Pagina: 1