itsalex schreef op 11 mei 2004 @ 23:35:
Wat dacht je van de Asus CUVX moederbord Socket 370 en tot 1.5 gb geheugen. Intel 81x is gewoon uitgesloten want die kunnen niet eens boven de 512mb aan. Intel BX is ook een aardig alternatief. Ik heb hier een Abit BH6 met 256 MB PC133 ECC SDRAM en dat gaat heel goed. Voor de rest weet ik van Via dat de chipset die wordt gevoerd op de Asus CUVX het beste ECC gesupport kan worden en max 1,5 gb geheugen aan kan. Voor de rest SIS heb je niets aan. Intel BX kan max volgens mij 1 gb aan. Er zijn voor de rest volgens mij de Intel 820 chipset maar dat was niets. En dan de server chipset. Daar weet ik weinig vanaf.
De ASUS CUV4X ondersteunt volgens de manual geen 1024 Mb SD-RAM (maximale module grootte = 512 Mb), noch ECC. (Weliswaar tot een totaal maximum van 1.5 Gb SD-RAM (3x 512 Mb)~!)
Zowiezo is de VIA694 chipset niet eenduidig voor elke plank hetzelfde qua ondersteuning van RAM. De MSI 694D bijvoorbeeld ondersteunt SD-RAM modules van maximaal 256 Mb groot, of maximaal 512 Mb ECC/Registered. (Maximaal 1 Gb, cq. 2 Gb aan RAM)

De ASUS CUV4X-D daarentegen, - beide zijn dual PIII - ondersteunt maximaal 512 Mb 'normaal' SD-RAM per module (max=2 Gb), of maar liefst 1024 Mb per module, met een maximum van 4 Gb.
Dat laatste bordje beantwoordt dus aan je vraag.

Verder kun je kijken naar PIII Dell/HP/Compaq Servers, die moeten die dingen ook aan kunnen

Of moederborden van SuperMicro, of Tyan.
[
Voor 2% gewijzigd door
Verwijderd op 12-05-2004 17:19
. Reden: additie ]