Toon posts:

van engels naar nederlands[xp pro]

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een computer een engelse versie van windows xp staan. Als ik daar dan een nederlandse op wil zetten, staat er dat ik hem opnieuw moet installeren.
Als ik dat dan doe, gaan de bestanden en instellingen dan ook verloren of blijven die gewoon zo als ze waren.

Bij voorbaat dank

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gaat het om een sony computer toevallig?

die hebben de optie om te switchen tussen NL en UK

muip heet dat (kan je ook los kopen trouwens)

A wise man's life is based around fuck you

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Dat ligt eraan. Heb je meerdere parties?
Graag ook wat meer info over het systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een amd 2600 met geen partities. Want er staan nu instellingen van een draadloos netwerk op, en als ik dan de Nederlandse installeer dan geeft hij een waarschuwing dat er gegevens verloren kunnen gaan.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:36:
Het gaat om een amd 2600 met geen partities.
Lijkt me stug..... minimaal 1 partitie werkt toch wel zo prettig op een PC :P
Want er staan nu instellingen van een draadloos netwerk op, en als ik dan de Nederlandse installeer dan geeft hij een waarschuwing dat er gegevens verloren kunnen gaan.
En dan nog? Gewoon opnieuw instellen....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, natuurlijk heeft hij 1 partitie. Maar weet niemand of de instellingen en gegevens verloren gaan of niet?

bij voorbaat dank

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:41:
Sorry, natuurlijk heeft hij 1 partitie. Maar weet niemand of de instellingen en gegevens verloren gaan of niet?

bij voorbaat dank
naar mijn weten als je OVER windows heen installeerd dan blijven je gewone instellingen grotendeels wel behouden (resoluties ed.)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 19:40
Wel eens de installatie van Windows Xp helemaal doorgelezen? (je moet wat tijdens het installen)

Daar wordt reclame gemaakt voor de "Files and Settings Transfer Wizard", dit lijkt me de perfecte gelegenheid om die eens uit te testen (ik heb het nooit gedaan)

Ik heb geen idee hoe hij in het Nederlands heet, maar bij mij staat hij bij Start -> Programs -> Accesoires -> System Tools -> Files and Settings Transfer Wizard

Met een beetje creatief vertalen kom je daar wel uit.

En verder kan je voor de zekerheid toch even die instellingen opschrijven als je die nergens meer hebt (dom, want bij een crash zou je ze nergens meer kunnen vinden)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• MasterMike
OnTracK schreef op 11 mei 2004 @ 19:44:
Wel eens de installatie van Windows Xp helemaal doorgelezen? (je moet wat tijdens het installen)

Daar wordt reclame gemaakt voor de "Files and Settings Transfer Wizard", dit lijkt me de perfecte gelegenheid om die eens uit te testen (ik heb het nooit gedaan)

Ik heb geen idee hoe hij in het Nederlands heet, maar bij mij staat hij bij Start -> Programs -> Accesoires -> System Tools -> Files and Settings Transfer Wizard

Met een beetje creatief vertalen kom je daar wel uit.

En verder kan je voor de zekerheid toch even die instellingen opschrijven als je die nergens meer hebt (dom, want bij een crash zou je ze nergens meer kunnen vinden)
Euhm... Dat kan wel maar deze is bedoelt om de gegevens van de ene pc naar de andere over te dragen. En niet instellingen e.d. op te slaan op dezelfde pc

• MasterMike
Maar anders zou je tijdens de setup ook aan kunnen geven dat hij geen wijzigingen aan mag brengen. Hierna geeft je aan dat hij windows in een andere map moet installeren. En dat je na installatie de engelse windows map verwijderd. Want naar mijn mening kun je de NL niet over de EN heen zetten. Maar installeerd hij hem erbij naast.

[ Voor 32% gewijzigd door MasterMike op 11-05-2004 19:53 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:36:
Het gaat om een amd 2600 met geen partities. Want er staan nu instellingen van een draadloos netwerk op, en als ik dan de Nederlandse installeer dan geeft hij een waarschuwing dat er gegevens verloren kunnen gaan.
Hoe bedoel je dat precies? Je installeerd de Nederlandse wat? Wie geeft die waarschuwing? Wat is de waarschuwing precies? Iets meer informatie zou handig zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:41:

bij voorbaat dank
Als je Windows opnieuw gaat installeren over je andere installatie heen, dan ben je je instellingen kwijt ja, maar bestanden niet... Weet niet wat je bedoeld met gegevens...

Als je daar mail mee bedoelt, die kan je meestal wel backuppen met je mailclient...
En anders kan je door middel van bij Google naar '[naam mailclient] backup' * te zoeken denk ik wel genoeg vinden... :)

* Zonder de ', kan ook wel met, daar zocht ik op, en vond ik ook wat tooltjes... Zoals ABF Outlook Backup (Waar ook een Outlook Express versie voor is, als je die gebruikt)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het 'herinstalleren' van een NL'se XP over een UK XP is gewoon niet aan te raden aangezien je hoe dan ook met versie conflicten gaat zitten.

Deze vraag (herinstallatie van XP) staat overigens letterlijk in de mooie, met zorg samengestelde en vertroetelde Windows Operating Systems FAQ - ik ga je topic dan ook sluiten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.