Toon posts:

HDD wordt niet herkend tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het nu al een paar keer meegemaakt dat mijn hdd niet wordt gezien als de computer opstart. Als er wordt gecheckd welke ide devices er in je pc hangen wordt mijn hdd soms niet weergegeven. Wat is dit nou?

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
Wat voor HD heb je? Ik heb hetzelfde gehad met mijn Seagate Barracuda II, die bleek na het laten lopen van de Seagate diagnose software kapot te zijn. :'(

Verwijderd

Dat heb ik eens gehad met een IDE cdrom. Wat er aan de hand was? Mijn cdrom was naar de testikelen :) en vooral :(

Verwijderd

Dit heb ik ook eens gehad. Door gewoon de IDE kabels aan te drukken is het toen opgelost. Waarschijnlijk heb je ergens net geen goed contact tussen kabel en moederbord of HD.

Cheers, Eric

Verwijderd

Als je HDD soms wordt gedetecteerd en soms niet dan spint hij niet goed op.
Dat betekend dat hij kapot is en dat je een nieuwe moet gaan halen. Heb je er nog garantie op ???
Ene hij zal steeds vaker niet opspinnen dus ik denk dat je maar beter een backup moet maken, anders ben je strax alles kwijt.
good luck....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een seagate baracuda II. IK zal zometeen even de diagnostische software draaien en dan weet ik meer gelukkig heb ik nog wel garantie. Wel kut dat dit nu moet gebeuren. Ben ik weer een tijd mijn hdd kwijt. Er staat trouwens een hoop vertrouwelijke informatie op welke niemand iets aan gaat. Kan je het beste je hdd leeg maken en dan opsturen voor garantie of kunnen ze dan niet testen of hij echt stuk is ja of nee?

Verwijderd

Ja ff een back up maken en leeg halen, natuurlijk kunnen ze wel kijken of ie brak is als ie leeg is. Niemand gaat t wat aan wat je op je HDD hebt staan.
back up -> format c /s

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt heel apart. Eerst heb ik geprobeerd een diagnostische test met die tool van Seagate de doen. Toen kon deze tool mijn HDD niet eens vinden :( Nu heb ik hier thuis nog een PC staan en nu heb geprobeerd de harddisk die niet wilde opstarten te laten draaien in het andere systeem. Hier deed hij het ook niet in. Toen nog een keer in mijn nieuwe PC en opeens starte hij weer op. Ik blij :) ik denk nu ga ik backups maken van alle belangrijke bestanden en daarna een test met die tool van Seagate. De uitgebreide test gedaan (duurde ongeveer 1,5 uur) en deze test kon geen fouten vinden. Is dit raar of niet? Wat zal ik doen. Alsnog me schijf formateren en opsturen naar Seagate of afwachten en kijken wat er gebeurd.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
Je hebt precies hetzelfde probleem als ik had, alleen bij mij vond de uitgebreide test wel een probleem. Je symptonen zijn precies hetzelfde. Soms start hij wel op, en soms niet. Het is maar net geluk hebben. Bij mij hield de schijf het telkens 5-7 dagen vol, en dan liep de boel weer vast. Ik zou hem gewoon voor garantie opsturen nadat je alles gebackupped hebt.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16
Op woensdag 20 december 2000 11:32 schreef jumperFreed het volgende:
[..]
back up -> format c /s
format c: /s/u
format d: /u
format ...... /u
dan fdisk en de partities weghalen...

WEBN & chill (@IBKR)

Pagina: 1