[MediaPlayer Classic] hangt regelmatig

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Om mijn verzameling pr0n te bekijken (ach, ik draai er in elk geval niet omheen) ;) gebruikte ik altijd MediaPlayer Classic. Ik heb de laatste tijd echter enorm veel problemen met diverse formaten (zowel mpg als avi). Met regelmaat "hangt" MPC, of kan ik niet in filmpjes voor- of achteruit spoelen. Als ik daarentegen de originele MediaPlayer (mplayer2.exe die standaard bij WinXP zit) gebruik gaat het altijd wel goed. Ik heb de laatste versie van MPC (6.4.8.2) maar het is vrij waardeloos.

Weet iemand een oplossing? Of wellicht een heel goed alternatief voor MPC?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mpg en avi zeggen op zich niks, kan vanalles zijn qua codec. Probeer eens uit te vinden (G-Spot, AVICodec, ...) met wat welke codecs de problemen zich voordoen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• spaceboy
  • Laatst online: 09:42

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
limoentje schreef op 11 mei 2004 @ 19:22:
mpg en avi zeggen op zich niks, kan vanalles zijn qua codec. Probeer eens uit te vinden (G-Spot, AVICodec, ...) met wat welke codecs de problemen zich voordoen
Het probleem is, dat het random lijkt op te treden. In elk geval QuickTime movies (ik heb net als altijd QT6.1 Pro geinstalleerd) gaan meestal fout. Mpg heel af en toe (G-Spot herkent geen mpg). Van de avi-bestanden meestal X-vid. Maar dan nog... De originele MPlayer2 werkt prima. Als het aan m'n codecs zou liggen zou die het toch ook verrekken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.