Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Zo, dat is wel erg argumentloos..
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Grand Prix legendes.
NU voor 5 euro bij FRS
En deze moet je in de gaten gaan houden .
GTR... The ultimate Racing Game
DL de demo zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 11-05-2004 19:21 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik zie wel markt in rijlessen voor op de computer
Lol, dan ga ik dronken achter de computer euuuh auto rijdenmastair schreef op 11 mei 2004 @ 19:23:
Hmmm... Jammer![]()
Ik zie wel markt in rijlessen voor op de computer
Dan heb je in ieder geval al het basisprincipe. Hoef je met je echte rijlessen alleen nog maar uit je raampje te kijken.
Goed idee.... nu nog uitwerken...
www.liveforspeed.net
Ik dacht meer aan 4x 24" monitoren ofzo, bureaustoel met gordel + hoofdsteun en een toetsenbord met airbag.mastair schreef op 11 mei 2004 @ 19:26:
8 monitoren in een rondje zettenDan zit je er letterlijk midden in...
[ Voor 15% gewijzigd door Zerora op 11-05-2004 19:38 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
http://www.mainax.com/movies/simulator_700kbps.wmv
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 11-05-2004 19:39 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Net zoals elk degelijk stuurwiel/pedalen-setje ook voorzien is van een ontkoppelingspedaal. Natuurlijk, op de goedkope setjes die je in de meeste winkels vindt ga je geen ontkoppelingspedaal vinden en zeker geen H-shifter. Deze stuurtjes zijn meestal toch maar gericht op de arcade racer.
Als je naar materiaal van bijvoorbeeld BallRacing Development (BRD) gaat kijken dan zul je naast de astronomische prijzen meteen wel zien dat de pedalen (voorzien van ontkoppeling) duidelijk van een ander caliber zijn...
Als het spel een ontkoppelingspedaal ondersteunt (zoals de eerder vernoemde games) dan kun je een aanzienlijk voordeel hieruit halen. Je kan dan veel preciezer schakelen, net zoals je in het echt zou doen. Let wel dat het realisme beperkt blijft tot het nauwkeuriger schakelen. Gekraak van de versnellingsbak moet je niet verwachten... De auto doen stilvallen als je van de koppeling glijdt is wel gemodelleerd in sommige sims.
De H-shifters zijn een ander verhaal. Het oogt natuurlijk wel leuk, maar brengt weinig toe aan de rij-ervaring. Misschien dat het realistischer wordt wanneer ze force feedback gaan toepassen bij zulke shifters. maar voorlopig is het vrij nutteloos. Wel leuk is dat je ineens van de 6de naar de eerste kunt schakelen als je een slipper hebt gemaakt.
Het Act Labs stuurtje en shifter zijn wel leuk. Vooral de force feedback van het stuurtje is erg overtuigend. De pedalen langs de andere kant trekken op niets. Kun je beter links laten liggen tenzij je slechts een occassionele racer bent. Als je een die hard racer bent kun je bv het stuur en de shifter overwegen en apart pedalen bijkopen van BRD ofzo. Degelijke pedalen zijn imo belangrijker dan het stuur...
Ik zie het al.... de ideeën die ik heb zijn echt nog DE toekomst.
Weet iemand trouwens hoe ze dat gedaan heb met die hydraulische of pneumatische cilinders? Ik wil daar mee gaan experimenteren maar weet niet echt waar te beginnen nog...Blackhole schreef op 11 mei 2004 @ 19:38:
Ach als je het goed aan wil pakken moet je het op deze manier doen
http://www.mainax.com/movies/simulator_700kbps.wmv
Ik zou zeggen ga eens kijken onder kermis atracktie's.]Megamind schreef op 11 mei 2004 @ 19:48:
[...]
Weet iemand trouwens hoe ze dat gedaan heb met die hydraulische of pneumatische cilinders? Ik wil daar mee gaan experimenteren maar weet niet echt waar te beginnen nog...
Daar kan je zat info vinden over dit soort dingen.
Des noods mail je eens zo iemand met vragen.
Hmm das een goeie idd. Ik heb wel hydrauliek op school gehad, dat is geen probleem maar het aansturen en als je ziet hoe snel die dingen bewegen....Blackhole schreef op 11 mei 2004 @ 19:58:
[...]
Ik zou zeggen ga eens kijken onder kermis atracktie's.]
Daar kan je zat info vinden over dit soort dingen.
Des noods mail je eens zo iemand met vragen.
Ik hoop dat mijn toekomstige auto iets stabieler op de weg ligt
Edit/
lucht kan niet eens een lucht cilinder kun je nooit exact op een 'midden' positie (dus tussen maximaal en minimaal) stoppen.
pff heb ik toch nog wat aan mn WTB opleiding
[ Voor 35% gewijzigd door B-lennium op 11-05-2004 20:18 ]
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Dat bedoel ikB-lennium schreef op 11 mei 2004 @ 20:05:
Edit/
lucht kan niet eens een lucht cilinder kun je nooit exact op een 'midden' positie (dus tussen maximaal en minimaal) stoppen.
pff heb ik toch nog wat aan mn WTB opleiding
hmm btw als er servo's aan zitten dan zal het wel helemaal mechanisch gaan?
hydro zal ook wel niet... ik zie geen hydro pomp staan (best wel groot denk ik voor die snelle/krachtige beweging)
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
bestaan er zulke grote servo's dan? Ik ken wel servo's die afsluiters dichtdraaien maar die zijn niet ZO sterkB-lennium schreef op 11 mei 2004 @ 20:29:
ja alles mechanisch.
hydro zal ook wel niet... ik zie geen hydro pomp staan (best wel groot denk ik voor die snelle/krachtige beweging)