Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

plexi psu cover gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zag op een casemodding-winkel-site een plexi cover voor je voeding, maar de leverancier zei dat deze gevaarlijk zouden zijn voor de rest van de onderdelen vanwege de straling die uit je voeding kwam (bijv voor je ram). Nu vind ik dat de hardware zelf niet ten koste zou moeten gaan van het modden dus vraag ik me af:

Is het werkelijk schadelijk, en zo ja, hoe erg?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik denk het wel, zo'n volledige kap over je voeding is toch een soort kooi van Faraday. Aan de andere kant zie je hier ook wel voedingen langskomen in mods waar geen stukje metaal meer overzit.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 11-05-2004 19:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Volgens mij is dat allemaal zwaar overdreven. Ik draai al tijden!! zonder enige behuizing rondom mijn voeding en ik heb nergens last van. Dus ik zou zeggen, ga maar gewoon voor die plexi behuizing!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Ja, er komt electromagnetische straling vanaf. En ja, die kan schadelijk zijn voor je hardware. Door de metalen behuizing word die straling opgevangen, computerkasten worden niet voor niets van metaal gemaakt. Maar het antwoord op je vraag is dus ja en nee, de straling is er dus wel maar kan meestal geen kwaad. De hoeveelheid electromagnetische straling is zo klein dat het meestal niet schadelijk voor je hardware, maar het blijft op eigen risico

[ Voor 6% gewijzigd door Vermicellisoep op 11-05-2004 20:00 ]

Nooooh! Stahp!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 13:41
idd , ben eht met razorblade eens , het valt reuze mee, maar Let Op !! die plezikappen die zo te koop zijn passen niet in elke behuizing , vraag daar eerst even naar ;)

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
en je verliest denkelijk je garantie, ook niet onbelangrijk

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die garantie zit ik toch al niet mee, daar ik de +12v van de psu fan aan de +5v lijn heb geknoopt :+

edit: btw er zal toch niet zoveel garantie zitten op een q-tec voeding :)

[ Voor 28% gewijzigd door spone op 11-05-2004 22:32 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
spone schreef op 11 mei 2004 @ 22:31:
Die garantie zit ik toch al niet mee, daar ik de +12v van de psu fan aan de +5v lijn heb geknoopt :+

edit: btw er zal toch niet zoveel garantie zitten op een q-tec voeding :)
Ja hoor, twee jaar volgens de wet, dus dat zit er minimaal al aan garantie op :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Pagina: 1