WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Maareh, hoe "voelt" zo'n relayserver of er 1 of meerdere domeinnamen zijn? Je hebt toch maar 1 IP, dus er hoeft maar vanaf 1 IP adres mail gerelayed te worden? Of zie ik dat helemaal fout?
[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 11-05-2004 19:08 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Neuh, dat zijn dingen waar de helpdesk geen antwoord op heeft hoor.Godjira schreef op 11 mei 2004 @ 19:08:
Bel KPN eens, zij zullen daar ongetwijfeld antwoord op kunnen geven.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
LoL, ja, we hebben het inderdaad wel over KPN. XS4ALL heeft volgens mij ook veel poorten open staan (maar of dat alle zullen zijn?).JvS schreef op 11 mei 2004 @ 19:09:
[...]
Neuh, dat zijn dingen waar de helpdesk geen antwoord op heeft hoor.
neehoor, dat is het punt niet, de installatiehulp van kpn is best een goede helpdesk (geen xs4all, maar zij zijn een uitzondering voor een ISP met de helpdesk). Het punt is dat kpn met "direct adsl" een kale dienst aanbiedt en alleen de verbinding met internet ondersteunt (en dat doen ze best goed), vragen over mail enzo kan de helpdesk niets mee, omdat ze daar niets over te horen krijgen en dus ook niets over vertellen.Godjira schreef op 11 mei 2004 @ 19:17:
[...]
LoL, ja, we hebben het inderdaad wel over KPN. XS4ALL heeft volgens mij ook veel poorten open staan (maar of dat alle zullen zijn?).
Bij direct adsl wordt dat nergens verboden hoor, het wordt zelfs gestimuleerd als geschikt voor kleine bedrijfjes.bjck schreef op 11 mei 2004 @ 19:14:
En kijk ook uit met dit soort vragen, want bij alle ISP's staat dat 'diensten aanbieden aan derde' op een particuliere verbinding niet is toegestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 11-05-2004 19:32 ]
Heb je dit ook al gelezen:Aziona schreef op 11 mei 2004 @ 19:06:
Daarom wil ik voor dit deel een Direct ADSL abonnement afsluiten bij KPN. Ik heb begrepen dat je via mail relay bij hen wel een mailserver kan draaien, echter:
Is dit beperkt tot één domeinnaam of kan ik met Direct ADSL net zoveel domeinnamen laten relayen als ik wil? (staat niet in de faq van KPN mbt Direct ADSL)
http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf
Ik zie daarin niet dat je bij KPN moet doorgeven dat je die mailrelay wilt gebruiken voor een bepaald domein, dus verwacht ik niet dat meerdere domeinen problemen gaan geven.
In die handleiding staat dat je 2 MX records voor je domain moet maken. Het MX record met hoogste prioriteit werkt van buitenaf niet, omdat KPN dat op de firewall blokkeert, dus wordt het tweede MX record geprobeerd (doen alle MTA's dat?) en de mail komt dan bij de mailrelay van KPN aan. Mij lijkt dat die mailrelay ook naar de MX records kijkt. Die ziet dan ook weer datzelfde eerste MX record staan en kan daar zelf natuurlijk wel mail bezorgen waardoor de mail bij jouw op de server aankomt.
[ Voor 27% gewijzigd door rvm op 12-05-2004 00:43 ]
Als internet verbinding ja, maar niet als lijn om op te hosten voor derde, dat is iets heel andersJvS schreef op 11 mei 2004 @ 19:31:
[...]
[...]
Bij direct adsl wordt dat nergens verboden hoor, het wordt zelfs gestimuleerd als geschikt voor kleine bedrijfjes.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Deze zin begrijp ik nietOmdat poort 110 is afgesloten, kan ik een mailserver draaien om mail te ontvangen.
Omdat poort 110 afgesloten zou zijn, kun je wel een mailserver draaien?
Ten eerste is het volgens mij poort 25 en niet poort 110 die afgesloten is en ten tweede kun je daarom juist geen mailserver draaien.
Poort 110 is gewoon POP3 en die staat gewoon open hoor.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Verwijderd
mailrelay is dan ook de oplossing die wordt aangeboden wanneer smtp poort 25 standaard geblokked is. Je moet het adres van de mailrelay op laten nemen in MX record van de domeinnaam en dan is het prima mogelijk om een mailserver te draaien.Tachyon schreef op woensdag 12 mei 2004 @ 10:53:
[...]
Deze zin begrijp ik niet
Omdat poort 110 afgesloten zou zijn, kun je wel een mailserver draaien?
Ten eerste is het volgens mij poort 25 en niet poort 110 die afgesloten is en ten tweede kun je daarom juist geen mailserver draaien.
Poort 110 is gewoon POP3 en die staat gewoon open hoor.