Toon posts:

TV-Out Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje de hele FAQ doorgespit, maar ik vond geen oplossing voor mijn probleem. Helaas vond ik niet echt meer een recente reactie, vandaar dat ik het zo probeer. Misschien ietwat gedateerd onderwerp maar:

Ik heb een P4, 3,0Ghz met een Hercules ATI Radeon 9800 XT (Windows XP Pro)
Mijn bureaublad heeft momenteel een resolutie van 1280*1024. Bij het clonen van mijn bureaublad naar mijn TV geeft het systeem een standaard resolutie van 1024*768 voor mijn TV. Het clonen werkt bij mijn TV alleen goed op 800*600.

De enige manier waarop het goed werkt is mijn PC-monitor ook op 800*600 in te stellen. Is er een manier waarop ik de 800*600 voor mijn TV kan forceren zonder mijn Monitor resolutie aan te passen?

Alvast bedankt voor de reactie.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik heb catalyst drivers 4.3 en het werkt wel afzonderlijk van elkaar. misschien dat je een andere driver versie hebt?

overigens heeft het niet heel veel nut om je tv hoger te zetten dan 800x600 aangezien de PAL resolutie 720x576 is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelfde catalyst versie (4.3). Het probleem is niet dat ik hem hoger wil instellen, ik wil hem juist lager instellen.

Ik wil de TV resolutie op 800*600 zonder mijn pc-monitor resolutie aan te moeten passen. Hoe kan ik dit doen?

Verwijderd

volgens mij moet je dat wel kunnen doen met ultramon, een programmatje dat sowiezo superveel multimonitormogelijkheden (zeg dat maar eens 10 keer snel achter elkaar :) ) biedt

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!
Daar ga ik eerst eens mee aan de slag.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 10:05
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:22:
volgens mij moet je dat wel kunnen doen met ultramon, een programmatje dat sowiezo superveel multimonitormogelijkheden (zeg dat maar eens 10 keer snel achter elkaar :) ) biedt
Volgens mij heb je niks aan dat programmatje ism tv-out, kan iig niks over tv-out vinden op http://www.realtimesoft.com/ultramon/overview/ , verder wel een mooi programmatje.

Hoop trouwens dat ik er naast zit, wat dat "probleem" van de TS heb ik ook.

Verwijderd

Ik heb hier ook wel eens naar gekeken en ben toen op zoek gegaan naar drivers voor me TV (want die fungeerd immers ook als monitor dan) Hij is 100Hz maar ik heb hier ook nooit een oplossing voor gevonden.

Wat voor TV heb je? Heb je het al op een andere TV geprobeerd?

• Sunrise
Ik heb een redelijk moderne sony 72 cm trinitron (50hz) die alles perfect laat zien maar je pc op 1024*786 en tegerlijkertijd de tv op 800*600 of 640*480 gaat niet behalve met cinema mode maar dan ook alleen als een film draait.

Drivers voor je tv ? (compleet nieuw voor mij)

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 12-05-2004 19:58 ]

• Sunrise
hmm te gek multimon werkt wel ism tv :P
Bedankt voor de tip.

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Anders is t proggie zoomplayer mischien wat voor je, werkt ook perfect bij velen.
suc6 iig

ride on

Pagina: 1