Toon posts:

Schakeling kaopt van photoplay apparaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Er zitten hier volgens mij wel technische mensen die mij vast verder kunnen helpen.

Ik heb hier thuis een photoplay apparaat staan, en daarvan werkt de schakelaar niet optimaal meer van.
Als de stekker in het stop contact zit, en ik druk dan de schakelaar aan, dan begint de schakeling te roken.
Maar als ik nou de stekker uit het stopcontact haal, en dan de schakelaar aan zet en de stekker weer terug in het stop contact stop dan gebeurt er niks.

Nou is mijn vraag of je de schakeling nog ergens los kan kopen (zie foto)
Of dat ik de schakeling er tussenuit knip, en er een andere schakelaar tussen zet, eventueel met zwevende zekering.
En als laatste mogelijkheid is om de gehele schakeling zelf opnieuw te maken, op de foto is te zien wat er daarvoor nodig is, alleen snap ik dit niet.

In de schakelaar zit trouwens nog een kleine glaszekering van 6A.

Wie kan mij verder helpen.
Want eigenlijk is het zo een beetje gevaarlijk, als ik niet uitkijk fikt die hele schakeling door.

Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Dit is de foto:
Afbeeldingslocatie: http://lichtflits.gamepoint.net/afbeeldingen/schakeling.jpg

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Dat ding is een netfilter, het filtert de 230 Volt spannig die binnen komt dus uitkijken wat je doet. Maar begint het netfilter te roken of een andere schakeling in het apparaat. Als het netfilter rookt kunt je hier een nieuwe voor halen let wel goed op de maximale stroom hier dus 6 Ampere.
kijk wel goed waarom het netfilter rookt, het kan een te grote stroom zijn ( zekering moet dit tegen gaan) of er is een condensator versleten en die kunnen veel rook maken >:)

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
al iets van duidelijkheid.
alleen krijg ik dat geheel niet los.
of ik moet hem los gaan breken, maar dat lijkt me niet zo heel verstandig (mij kennende ;) )

kan ik zo'n netfilter gewoon in een electronica zaak halen?
en als ik dan de oude mee neem, kunnen zei mij dan zeggen welke ik nodig heb?

een te hoge stroom lijkt me sterk, anders had inderdaad de zekerring moeten doorbranden.

edit:

even ter extra info.
een paar dagen geleden begon de schakelaar het al wel slecht te doen.
af en toe knetterde die heel even, en soms moest je hem wel 3x aan en uit zetten voordat ie het eindelijk deed.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 18:47 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach meestal kun je ook wel zonder netfilter doen hoor. Ik zou het even met een andere schakelaar ertussen proberen.

Pas als je hangups krijgt omdat de voeding moet kotsen van stoorpulsen zou ik er een nieuwe tussenhangen.
Een filter kan er om 2 redenen tussen hangen
1 - storing van het net naar het apparaat filteren
2 - storing van je apparaat naar het net filteren.

en ja idd een goeie elektronica zaak zal ze wel hebben .. gewoon de oude meenemen

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 11-05-2004 20:47 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
oke.
hardstikke bedankt allemaal.