Toon posts:

[Access] Migratie probleem Access naar Sql conversie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Access database die ik een back-end wil geven in sql. Nu heb ik eerst handmatig de tabellen in mySql gezet en in Access gelinkt. Dit ging in principe goed, behalve een form dat niet goed werkt.

Het niet werkende form werkt op twee tabellen die een meer-op-meer relatie hebben, en die dus een junction (koppel) tabel gebruiken. De koppeltabel zag er in Access als volgt uit:

Index : AutoNumber
Klant_Naam : text (foreign key uit de klant tabel)
Order_Naam : text (foreign key uit de order tabel)
Omschr : text (specifieke informatie bij iedere klant<>order koppeling)

Wanneer ik eerst mijn form openende, kon ik bv een klant invoeren/kiezen en hier vervolgens een order bij kiezen.

Wanneer ik hem na de migratie naar mySql open, is er een probleem met het subform, de labels worden nog wel weergegeven, maar er zijn geen invoervelden meer. Door de gelinkte tabel weer met de Access tabel terug te vervangen werkt het wel weer.

Na zelf veel gezocht te hebben, denk ik dat het probleem in de autonumbering zit, onder Access bestaat er namelijk een type Autonumber, in mySql word hier het type int voor gebruikt met de auto increment property.

In de hoop van de ellende af te komen, heb ik MS Sql geinstalleerd en de speciale upsize wizard van Access gebruikt, maar dit levert precies hetzelfde probleem.

Ik betwijfel het, maar misschien is er iemand die dit probleem ook gehad heeft en er wel een oplossing voor heeft gevonden?

Bvd!

Verwijderd

Topicstarter
iemand? Misschien is 't probleem niet duidelijk omschreven, ik kan wanneer ik dus externe tabellen gebruik gewoon niets meer invoeren in het subform (de invoervelden zijn weg). Dat probleem doet zich dus voor bij geindexeerde koppeltabellen.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 13:26 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:46

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik denk dat je eerst een record moet opslaan, zodat het auto-inc veld een waarde krijgt. Daarna pas gegevens invoeren in de gekoppelde records.

Maar zeker weten doe ik het niet :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het indexveld van de koppeltabel plaatsen op het subform liet iig de invoervelden van het subform weer zien, alleen is het zo als je nu in het subform iets invult en daarna na het main form gaat veranderen de ingevoerde velden in #deleted# :?