[outlook express 6] dbx-file 2 gieg bereikt

Pagina: 1
Acties:

• da_fisherman
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik werk met outlook express en sinds kort kunnen wij geen mails meer ontvangen/downloaden, ik heb eens gekeken in de folder naar de groottes en gezien dat de file "postvak IN.dbx" maar liefst 1.99gb groot is :o

de file is dus totaal niet meer toegankelijk vanuit outlook express, deze morgen wou ik mails checken maar kreeg ik weer de error dat het niet ging, daarnet echter was de inbox volgens hem leeg terwijl de bron wel degelijk 2gb groot is...

exporteren naar outlook ofzo lukt me niet aangezien expresss volhoud dat de inbox leeg is...

we hebben nog een oudere dbx file staan van een paar maand geleden die we nu gebruiken maar dan zeggen we wel vaarwel aan alle emails sinds december 2003...

enige manier om in die dbx-file te geraken en alle berichten vòòr juli 2003 te verwijderen?

er werd me verteld van gewoon office outlook te installeren en die zou dan automatisch de outlook express account herkennen, dat was ook het geval, ik was dan wel vergeten dat outlook express toen al op de oudere versie van postvak in draaide (700mb) waardoor de verkeerde dbx werd geïmporteerd.

opnieuw importeren ging niet en ook een reïnstall werkt niet aangezien hij de instellingen wil behouden, men laatste optie was dan de optie waar je de instelllingen allemaal naar het begin terugzet (voor de import) maar daarnaa kon ik totaal niet meer importeren...

ziet er ingewikkeld uit en ik geraak er zelf bijna niet meer aan uit :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zodra je outlook bestand een grootte van 2 Gb heeft bereikt is hij niet meer te gebruiken. Kijk nog even hiernaar:

OL: Oversized PST and OST Crop Tool :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• da_fisherman
  • Niet online
Spider.007 schreef op 11 mei 2004 @ 16:56:
Zodra je outlook bestand een grootte van 2 Gb heeft bereikt is hij niet meer te gebruiken. Kijk nog even hiernaar:

OL: Oversized PST and OST Crop Tool :)
mja, ik gebruikte outlook express en die slaat geen tps bestanden op maar dbx-bestanden, converteren naar tps gaat niet meer

anders nog een manier?
wel bedankt vor de url, is opgeslagen ;)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:48
Er wordt toch voor iedere map die je aanmaakt in OE een aparte .DBX gemaakt?
Dus kan je niet je inbox (op datum bv) gaan verdelen in andere mappen?

• da_fisherman
  • Niet online
delict schreef op 12 mei 2004 @ 12:34:
Er wordt toch voor iedere map die je aanmaakt in OE een aparte .DBX gemaakt?
Dus kan je niet je inbox (op datum bv) gaan verdelen in andere mappen?
nee want ik heb nu die file de 2 gieg heeft bereikt totaal gn toegang meer in men outlook express, ik kan er niet meer aan...

die tool van microsoft geld alleen voor files die door office outlook zijn gegenereerd, niet voor outlook espress files (*.dbx)

wel een rare bug hoor en nog raarder dat er gn oplossing voor te vinden is...:(

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
tering, ja had natuurlijk ook je email eens op kunnen schonen... Ik heb er al een hekel aan als me inbox al voller is dan m'n scherm...

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Bestaat er geen tool waarmee je die dbx file kan aanspreken?

Ofwel moet je er alles manueel gaan uitflikkeren.. maar dan ben je laaang bezig :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met mailnavigator kun je zo'n dbx file aanspreken. Maar weet niet of het nog gaat als die 2GB is.

http://www.mailnavigator.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 13-05-2004 12:44 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:18

Jimbolino

troep.com

kun je die dbx niet importeren in Outlook (dus niet express)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Als je nu eens de map Outlook Express kopieert naar een andere lokatie c.q.
andere schijf.
Daarna wis je op de orginele lokatie alle bestanden.
Hierna start je Outlook Express weer op.
Als het goed is start Outlook Express op met een standaard lege
postvak in e.d.
Hierna importeer je weer de berichten uit de map waar je de kopie neergezet hebt.
Als het goed is kun je dan weer bij je berichten en kan je de boel weer ordenen.
Maak meerdere mappen aan op naam van bijv. afzenders.

Gowron is 100% AMD

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Met de map Outlook Express dan bedoel ik deze map in
C:\Documents and Settings\user\Application Data\Identities\..\Outlook Express

Mijn Outlook Express bevat 1,5 GB in meerdere mappen en gebruik
Genie Outlook Express om dit te backuppen naar een server.

Gowron is 100% AMD

• da_fisherman
  • Niet online
is mijn email niet, is de email van men pa en als ik geweten had dat die nog elke forward bewaard sinds januari 2003 had ik al lang ingegrepen en had ik geen probleem
Noork schreef op 13 mei 2004 @ 12:43:
Met mailnavigator kun je zo'n dbx file aanspreken. Maar weet niet of het nog gaat als die 2GB is.

http://www.mailnavigator.com/
kan het dat die link dood is? zit hier nu wel op een school pc met veel ports locked, maar voor alle zekerheid:).

aangezien outlook andere extensies gebruikt moet je om de file in outlook te kunnen openen eerste de file in express geexptorteerd hebben, en aangezien ik er dar geen toegang meer tot heb is die optie ook uitgesloten

zal al die oplossingen wel eens proberen vanavond, alvast bedankt voor de replys

het is geen ramp dat hij alles mails kwijt is, de belangrijjkste verplaatste hij naar aparte mappen, maar tis gewoon tering dat we dit voorhebben...

Verwijderd

Ik heb toentertijd wat extra mappen aangemaakt en toen dmv mail-rules het één en ander laten verplaatsen.

Daarna een compact all folders eroverheen zodat Outlook de Inbox weer kon gebruiken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
da_fisherman schreef op 13 mei 2004 @ 15:41:
kan het dat die link dood is? zit hier nu wel op een school pc met veel ports locked, maar voor alle zekerheid:).
...
Link werkt perfect hier.
Pagina: 1