Toon posts:

SaSSeR-variant?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(Ik ben hier nieuw dus pls niet zeuren enz over verkeerde sub-forum ofzo..)

Ik heb afgelopen week voor een collega van mij z'n thuis-pc gemaakt.
Hij had een probleem met het TCP/IP-protocol waardoor hij dus niet kon internetten. Uiteindelijk moest ik dus WinXP Pro opnieuw installeren om het probleem te verhelpen. Probleem opgelost.

Nou komt ie net naar mij toe omdat zijn pc "niet meer werkt".
Hij beschrijft het probleem als volgt:
"Als ik op internet ga, dan krijg ik een waarschuwings-venster in beeld met daarop de tekst "U heeft nog 59 sec. om al uw werk op te slaan voordat de computer wordt afgesloten" En dan gaat ie uit na 1 minuut.
Maar als ik de computer opstart zonder dat ik op het internet ga dan is er niks aan de hand en ik kan ik gewoon werken in bv Exel of Word."

Ik dacht dus in eerste instantie dat het om de Sasser-worm ging omdat de pc automatisch na 1 minuut afsloot. Maar toen bedacht ik mij dat hij dan ook automatisch hoort af te sluiten zonder dat ie op internet gaat??
Ik heb een Windows-patch geinstalleerd die vorige week woensdag op de site van Microsoft stond. Misschien dat de patch nog niet effectief was voor bv een .D-variant.
Er zit nog geen firewall/virusscan ed op omdat ik nog geen tijd heb gehad om die te installeren.

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik moet doen??

Alvast bedankt,

R_Spanjaart :r

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Virusscanner met de nieuwste updates installeren.

Misschien heb je hier iets aan

[ Voor 55% gewijzigd door Zerora op 11-05-2004 16:22 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

De pc sluit alleen af op het moment dat de lsass.exe service geexploit wordt. Vanaf dat moment draait sasser op de machine. Ook al ben je niet verbonden met internet, sasser draait nog steeds. Op het moment dat je weer internet opgaat, zonder patch, zal je elke zoveel minuten/seconden opnieuw besmet worden en krijg je weer het automatische afsluit dialoogje.
Je collega heeft dus een van de sasser varianten. De patch van Microsoft heeft niks met de gedropte virussen/trojans te maken, hij fixed alleen het lek waardoor ze binnenkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:46 ]

• hemz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-11-2024
Is dit het niet toevallig? :)

[ Voor 26% gewijzigd door hemz op 11-05-2004 16:45 ]

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 03:30

nimm2

.

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:16:

Alvast bedankt,

R_Spanjaart :r
nou, voor dat soort dingen zijn FAQs. die kan je toch gewoon even lezen? dan zeurt er niemand

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En om te voorkomen dat die pc gaat rebooten als je dat bericht krijgt.
Start / Run / CMD / shutdown -a :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:16:
Dat is niet echt een juiste instelling natuurlijk - het is dan ook niet zeuren, wij proberen je juist op weg te helpen door je alsnog de regeltjes wat beter uit te leggen :)

Verder - ik zie in je topicstart niet echt iets unieks - je moet je PC gewoon patchen tegen Sasser - simpel. Dit topic ga ik dan ook sluiten - begin maar met het patchen van je PC, en met het gebruik maken van de verschillende removal tools :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.