Toon posts:

[win2003 server] bestandslocatie policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een win2003 server inrichten en nu kom ik het volgende probleem tegen.
Bij de bestandlokatie in een policy die ik wil maken kan ik een bepaalde map opgeven waar de standaard bestanden van notebook gebruikers komen te staan.
Helaas loggen er mensen in uit verschillende landen en met verschillende talen en dus verschillende mappen. Ik wil dat de bestanden onder de map c:\my documents and settings\%user\mijn documenten komen te staan. Alleen in engeland heet de map niet mijn documenten maar my documents. En in frankrijk het die map weer anders. Kan ik geen variabele gebruiken voor iedereen??

alvast bedankt

Verwijderd

En bovenstaande is nou precies de reden waarom het makkelijk is als een internationaal bedrijf inclusief de holdings allen ook een internationale taal gebruiken. ook voor de OS.

Als de users op deze computer zijn aangemaakt zou je bv groepen aan kunnen maken zoals..

Eng_users
Fra_users
Nl_users
(hier is voor de underscore de taal aangegeven)

vervolgens kan je in een login-script aangeven dat weer een ander log-in script gerund moet worden wanneer users lid zijn van een bepaalde groep. Waarin je dan jouw instellingen script...

Is niet zo heel ingewikkeld je moet het alleen ff doen.

Verwijderd

Kijk even in de Reource Kit; volgens mij kan je namelijk met switches werken aangezien per PC de instellingen gelijk zijn...

Bijvoorbeeld: voor elke user is een bepaalde directory /%system%/Documents, zoals gedefinieerd in Windows.