Toon posts:

Netwerkinterrupts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik gedurende 1 uur permanent met een pakket van 40 000 b ping,
treden er af en toe time-outs op (bvb 1 % ). Er vallen regelmatig bepaalde toepassingen uit (cobol over netwerk ) en ik vermoed dat dit hiermee gerelateerd kan zijn.

Vanmorgen was ook een van de servers niet meer bereikbaar, na een reboot dan weer wel.

clients zijn NT4 / 2000 bakken, servers NT4 en een 2003 server(nieuw) .
Gisteren vielen de toepassingen regelmatig uit, vandaag lijkt er geen vuiltje aan de lucht. Enig idee ?

Verwijderd

ping paketten die zo groot zijn worden wel eens gedropt, das niks vreemds
de meeste routers/servers laten ping pakketjes gewoon vallen als ze te druk bezig zijn met anderen dingen. dus daar kan je niet op af gaan

d'r zijn 2 mogelijke fout oorzaken
1. je server/netwerk hardware
2. je OS/apps
dan heb je ook gelijk alle mogelijkheden in 2 puntjes samengevat. ;)

maar mijn punt is, check de switch en de netwerk kaartjes of ze goed met elkaar connecten
dwz draaien alle switch poortjes op de snelheid/duplex instellingen die je verwacht?

ik heb meegemaakt dat alle servers goed liepen en de meeste clients goede/snelle verbindingen hadden, maar bepaalde clients die naar een bepaalde server connecten hadden soms bagger performance

bleek er een switch poortje op 10Mbit/half duplex hard geconfigureerd te zijn....
en die link kon het data verkeer niet altijd aan met als gevolg het soort vage errors die jij beschrijft.
nadat de poort hard op 100Mbit/full duplex was gezet was 't probleem weg
(autosensing werkt namelijk niet altijd goed met bepaalde combo's van switches en netwerkkaarten)

maar om eerlijk te zijn, als een reboot helpt, dan is dit niet het probleem....
dan moet je eerder naar het server OS en apps gaan kijken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel, we hebben een nieuwe switch gemonteerd; alles is normaal goed ingesteld.
alles lijkt eventjes goed te gaan en dan ineens , hop weer iedereen de connectie met de server kwijt.

Ik heb eens vanop mijn client een ping laten lopen naar zowel de domain controller; de application server en de communicatieserver ( internet en mail ) op het moment dat het slecht ging, enkel de application server kende interrupts. bvb op 200 pings dat hij 2 maal 2 time-outs geeft, zonder dat echter de responstijd van de omliggende pings omhoog gaat.

Het is echt alsof er een 'slag' door het netwerk gaat ; alle netwerkapplicaties hangen even, sommigen kunnen dan gewoon verder anderen crashen.

ik heb inmiddels als gek naar virussen zitten zoeken; ik heb op een client Netsky/d gevonden alsook bugbear.b ; maar deze virussen lijken niets in deze richting te veroorzaken. Ik ga vannacht de clients in de andere vestiging nog eens scannen, aangezien onze mcafee dan toch niet waterdicht is.

Vrijdag ging alles om het kwartier weer eens plat ( een 'slag' en alle toepassingsprogrammas crashen ) naar de avond toe als de helft gestopt had met werken verdwenen de problemen vanzelf.

Zou dit kunnen liggen aan een defecte netwerkkaart van een client ?
Of de netwerkkaart van de application server eens vervangen ?

Wat OS betreft: zowel de winnt als de 2000 clients vliegen eruit; de server is een windows2003 server.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kan natuurlijk ook aan je server legge. Als één van die applikaties van jou een paar minuten 100% CPU trekt, gaat je server gedurende die tijd ook niet op pings reageren. En andere applikaties die op dezelfde server draaien gaan ook allerlei time-outs beleven. Hangt er maar net van af hoe stabiel ze geschreven zijn, of ze dat overleven of dat ze crashen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
hahah ! gevondeh !

gisteren wat met het patchpanel zitten spelen en wanneer ik de wireless verbinding met een andere vestiging uittrok; liep alles weer lekker. In de mast geklommen, de boel gereset en sindsdien geen enkele timeout meer!!!