Toon posts:

tv kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tv kaart pctv rave

ik heb zojuist mij tv kaart geinstaleerd.
auto scan werkt prima alleen de zenders komen niet goed op het beeldscherm.

in 1 venster (kanaal) wordt 9 keer het zelfde kanaal getoond in het zwart wit en dat terwijl de kabel goed is.
op mijn gewone tv heb ik met de zelfde kabel een perfect beeld. ik draai onder xp en heb dus ook die drivers gedownload en geinstaleerd.

weet iemand wat het probleem kan zijn?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
de site van je kabel leverancier raadplegen en je frequenties er handmatig inzetten.

/offtopic ik moet wel zeggen ik heb die kaart ook gehad maar heel veel ruis in het beeld wat ik niet weg kreeg, dat komt omdat de aarde van je coax anders is dan de aarde van je pc (alvast een waarschuwing)

Succes ;)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

HyperDevil schreef op 11 mei 2004 @ 15:59:
dat komt omdat de aarde van je coax anders is dan de aarde van je pc (alvast een waarschuwing)
Wat bedoel je hiermee, en waarvoor wil je waarschuwen :?

[ Voor 3% gewijzigd door domi235 op 11-05-2004 16:02 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• HyperDevil
Ik bedoel daarmee, als hij ruis krijgt op sommige kanalen dan ligt het aan de aarde van je pc en die van je coax, dan hoeft hij die vraag niet te stellen :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Duidelijk :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En hoe lost ie dat coax-aardingsprobleem dan op, ALS hij dat ook zou hebben ?

@|topicstarter: GOT/google/fabrikant al eens geprobeerd ???
Oja, "tv kaart" klinkt bij mij als een zelfstandig naamwoord en een impulsief getypte titel, niet écht een 'probleemstelling'. Aka, probeer die titel wat duidelijker te maken in vervolg aub ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• HyperDevil
Mizitras schreef op 11 mei 2004 @ 16:10:
En hoe lost ie dat coax-aardingsprobleem dan op, ALS hij dat ook zou hebben ?

@|topicstarter: GOT/google/fabrikant al eens geprobeerd ???
Oja, "tv kaart" klinkt bij mij als een zelfstandig naamwoord en een impulsief getypte titel, niet écht een 'probleemstelling'. Aka, probeer die titel wat duidelijker te maken in vervolg aub ;)
Heel simpel het probleem met 2 verschillende aarde punten is niet op te lossen (correct me if im wrong) :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je je videoformaat goed ingesteld? Moet namelijk wel PAL zijn!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 22:51
HyperDevil schreef op 11 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Heel simpel het probleem met 2 verschillende aarde punten is niet op te lossen (correct me if im wrong) :P
Aarde = aarde als ik dat goed heb begrepen destijds op school. Als je de mantel van coax aan de kast van de pc schroeft, en de pc op een geaarde contactdoos aansluit heb je geen probleem lijkt me. Dan is er geen potentiaal verschil tussen beide. Correct me if i'm wrong.

Carpe Diem

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Patten schreef op 11 mei 2004 @ 22:20:
[...]

Aarde = aarde als ik dat goed heb begrepen destijds op school. Als je de mantel van coax aan de kast van de pc schroeft, en de pc op een geaarde contactdoos aansluit heb je geen probleem lijkt me. Dan is er geen potentiaal verschil tussen beide. Correct me if i'm wrong.
dat is idd juist

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Patten schreef op 11 mei 2004 @ 22:20:
[...]

juist wel een probleem.
je hebt de aarde uit je stopcontact.
en je hebt je aarde van de coax.
die verschillen vaak een paar volt.
en juist daardoor kan je problemen krijgen.

Als er een aardingsprobleem voor TS is, dan kan hij het volgende doen.
1. pc op een ongeaard stopcontact
2. galvanische scheiding voor z'n coax kopen/maken.
(gebruik de search om te zien hoe je zelf makkelijk zo'n ding kan maken)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 11-05-2004 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey ik merk het al het is een groter probleem dan ik in eerste instantie dacht.
ik heb zojuist de video recorder ook aangesloten op de tv kaart en heb nog steeds hetzelfde probleem. kent iemand van jullie een tv kaart met opname mogelijkheden die dit probleem niet heeft. gewoon een leuke betaalbare kaart.

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-08 03:13
Je hebt nog niet aangegeven welke video standaard je hebt ingesteld, met bv PAL-N kun je ook zwart wit krijgen, enkel PAL-B(B/G/H) is goed

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Topicstarter
heb ze allemaal geprobeerd

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 01:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kaart heeft al erg snel "last" van een te zwak signaal.

Je zou dit kunnen controleren door de pc TIJDELIJK dich bij het antennepunt(CAI) te zetten (waar die dikke kabel het huis binnen komt) en dan te checken hoe de kwaliteit RECHSTREEKS op de kabelaansluiting uit de muur is.

Is die nu wel goed, dan zul je ergens een (nieuwe/betere) versterker moeten kopen.
Gamma heeft ze al vanaf 12.50 eurie.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik heb die kaart ook en moet zeggen dan auto zoeken wel erg lang erover doet en dan nog geen behoorlijke zenders vindt. Het handmatig instellen van de zender is veel handiger, of zoals ik heb nu heb opgelost...........een videorecorder ertussen plaatsen en daar de zenders van overnemen; geeft nog scherper beeld ook

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 01:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:39:
Ik heb die kaart ook en moet zeggen dan auto zoeken wel erg lang erover doet en dan nog geen behoorlijke zenders vindt. Het handmatig instellen van de zender is veel handiger, of zoals ik heb nu heb opgelost...........een videorecorder ertussen plaatsen en daar de zenders van overnemen; geeft nog scherper beeld ook
Dat is ook mijn huidige opstelling.
Dat je beeld scherper is, komt doordat je videorecorder het signaal ook weer wat versterkt. Auto-search doet er idd lang over. Handmatig zenders invoeren is aan te raden. Daarbij komt dat de TS (voorspelling ;) )binnenkort toch andere software wil gaan gebruiken om op te nemen e.d., de pinnacle software heeft namelijk niet veel om in te stellen naar mijn mening.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Probeer eens een ander programma dan dat PCTV Vision of iets dergelijks,
http://www.dscaler.com/
Pagina: 1