Ik overweeg om televisie via de satelliet te gaan kijken, en dan direct een Topfield PVR5000 aan te schaffen, zodat ik televisieprogramma's direct op de harde schijf kan opnemen. Zijn er nog zaken waar ik absoluut aan moet denken? (Omvang schotel, kosten, kaartje etc). En weet iemand een betrouwbaar satellietbedrijf in de regio Meppel & Zwolle?
Dream Box is ook een zeer goede receiver en ook niet al te duurzerocool schreef op 11 mei 2004 @ 15:55:
Ik overweeg om televisie via de satelliet te gaan kijken, en dan direct een Topfield PVR5000 aan te schaffen, zodat ik televisieprogramma's direct op de harde schijf kan opnemen. Zijn er nog zaken waar ik absoluut aan moet denken? (Omvang schotel, kosten, kaartje etc). En weet iemand een betrouwbaar satellietbedrijf in de regio Meppel & Zwolle?
[ Voor 11% gewijzigd door Appie Heijn op 11-05-2004 16:00 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Yep !
Thuis hebben wij sinds een tijdje een topfield pvr4000 met 80gig HD.
ff aantal punten geef ik mijn mening.
Gebruiksgemak: Voor tweakers (Dont RTFM
) goed te doen.
Mijn ouders hadden z'n 2 weken nodig om het ding wat te kennen.
BEELDKWA : Hij is aangesloten op een nieuwe philips breedbeeld. En we genieten nog elke dag (zelfs op breedbeeld 16:9 ziet het er goed uit).
Alle beetje moderne zenders hebben goede kwaliteit. Zeker de muziek zenders met nieuwe clips is glashelder.
Zaptijd: 1 sec en dat is erg snel!
AFWERKING : Veder goed, minder mooi als de vpr5000. Zet satontvangers met een ingebouwde HD wel onder een goede ondergrond, omdat ze nog wel eens gaan zoomen. Grote digiklok (zenderaanduiding) dus ook minder goed ziende mensen kunnen het iig zien.
Eigenlijk zijn we er zeer te spreken over. Weinig problemen mee gehad.
Alleen het enigste wat onze ontvanger voor kuren geeft is dat hij op rtl4, 5 en nog wat commerciele omroepen zo heel af en toe stoort. Ook bij zeer mooi weer.
Het probleem met de dreambox even als de topfield en andere ontvangers die veel gebruik maken van software, dat het niet altijd 100% bugfree is omdat ze die zooi nogal snel moeten release. Als je een standaard philips koopt kan je er bijna zeker van zijn dat er weinig problemen zullen optreden, alleen mis je de extra's.
ONDERHOUD : Topfield kost misschien af en toe wat onderhoud (fimware update). Maar je hebt wel een top of the line sataliet ontvanger.
PRIJS : De prijs lijkt misschien hoog, maar je krijgt echt waar voor je geld. En een hoop features! Nou zou ik wel kijken voor een topfield 5000 want volgens mij heeft die tegenwoordig een LAN aansluiting. Dan is het wat makkelijker om bestanden over te zetten naar PC.
Thuis hebben wij sinds een tijdje een topfield pvr4000 met 80gig HD.
ff aantal punten geef ik mijn mening.
Gebruiksgemak: Voor tweakers (Dont RTFM
Mijn ouders hadden z'n 2 weken nodig om het ding wat te kennen.
BEELDKWA : Hij is aangesloten op een nieuwe philips breedbeeld. En we genieten nog elke dag (zelfs op breedbeeld 16:9 ziet het er goed uit).
Alle beetje moderne zenders hebben goede kwaliteit. Zeker de muziek zenders met nieuwe clips is glashelder.
Zaptijd: 1 sec en dat is erg snel!
AFWERKING : Veder goed, minder mooi als de vpr5000. Zet satontvangers met een ingebouwde HD wel onder een goede ondergrond, omdat ze nog wel eens gaan zoomen. Grote digiklok (zenderaanduiding) dus ook minder goed ziende mensen kunnen het iig zien.
Eigenlijk zijn we er zeer te spreken over. Weinig problemen mee gehad.
Alleen het enigste wat onze ontvanger voor kuren geeft is dat hij op rtl4, 5 en nog wat commerciele omroepen zo heel af en toe stoort. Ook bij zeer mooi weer.
Het probleem met de dreambox even als de topfield en andere ontvangers die veel gebruik maken van software, dat het niet altijd 100% bugfree is omdat ze die zooi nogal snel moeten release. Als je een standaard philips koopt kan je er bijna zeker van zijn dat er weinig problemen zullen optreden, alleen mis je de extra's.
ONDERHOUD : Topfield kost misschien af en toe wat onderhoud (fimware update). Maar je hebt wel een top of the line sataliet ontvanger.
PRIJS : De prijs lijkt misschien hoog, maar je krijgt echt waar voor je geld. En een hoop features! Nou zou ik wel kijken voor een topfield 5000 want volgens mij heeft die tegenwoordig een LAN aansluiting. Dan is het wat makkelijker om bestanden over te zetten naar PC.
Verwijderd
Wat is trouwens het verschil tussen de Dream-Multimedia-Tv GmbH DreamBox DM5620 en de DM7000S versie? Want ik zag de DM5620 voor E180,- staan.
Verwijderd
In de dm5620 kan geloof ik geen hd. En het is een ander model, dus zal ook wel niet zoveel (goede) software voor zijn...Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:43:
Wat is trouwens het verschil tussen de Dream-Multimedia-Tv GmbH DreamBox DM5620 en de DM7000S versie? Want ik zag de DM5620 voor E180,- staan.
Ik heb zelf ook de DB7000s gekocht, daar zit ethernet, usb en kan hd in. Toppie apparaat! Ik zou dus doorsparen voor de 7000...
Het enigste probleem is dat ik nog bezig ben met het richten van m'n schotel wat niet zo lekker wil
Btw: ik weet niet hoe het zit met die topfield, maar de dreambox kan erg makkelijk geencrypte kanalen decrypten
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 00:53 ]
Verwijderd
DreamBox DM5600 / DM5620 Features
- 250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips)
- Linux Operating System
- 2 x DVB Common-Interface
- 1 x Smartcard-Reader
- MPEG2 Hardware decoding
- Common available NIMs (DVB-S, DVB-C)
- V.24/RS232 Interface
- 100Mbit full duplex Ethernet Interface (only DM5620)
- 4-digit 7-segment display
- Up to 64 MByte of RAM
- unlimited channel lists for TV/Radio
- channel-change time < 1 second
- full automatic service scan
- supports directly bouquet-lists (indirect unlimited)
- supports EPG (electronic program guide)
- supports multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
- fully adaptable OSD in many languages (skin-support)
- SPDI/F Interface for digital bit stream out (AC-3 / DTS)
- RF - Modulator and Video-Out Chinch
- 2 x Scart-interfaces (fully controlled by software)
DreamBox DM7000
250 MHz IBM PowerPC Processor (350 Mips)
Linux open source (most parts under the terms of GPL, accordingly
expandable)- Supports Linux Standard API (Direct-FB, Linux-FB, LIRC)
1 x DVB Common-Interface Slot
2 x Smartcard-Reader
Integrated Compact Flash Interface Slot
MPEG2 Hardware decoding (fully DVB compliant)
Common available NIMs (DVB-S, DVB-T, DVB-C)
100 MBit full duplex Ethernet Interface
USB Port Keyboard, Pointing Devices, WebCams and other devices
V.24/RS232 Interface
Big-size LCD-Display
64 MByte of RAM
integrated IDE UDMA66 Master/Slave Interface
Support for internal HDD in any capacity
Support for timeshift function
unlimited channel lists for TV/Radio
channel-change time < 1 second
full automatic service scan
supports directly bouquet-lists (indirect unlimited)
supports EPG (electronic program guide)
supports videotext (insertion)
various applications such Web-Browser or Mail-clients
supports multiple LNB-Switching control (supports DiSEqC)
fully adaptable OSD in many languages (skin-support)
SPDI/F Interface for digital bit stream out (AC-3 / DTS)
2 x Scart-interfaces (fully controlled by software)
MINI-DIN connector for extern IR (send/receive) and I2C for
extern Rotor devices
intern send/receive IR (Videorecorder)
Ik heb zelf een Dreambox DM7000S.. Onnodig te zeggen dat het een top-apparaat is.
Maar het kiezen tussen een Topfield 5000PVR en een Dreambox DM7000S is hetzelfde als kiezen tussen een dure BMW of een dure Mercedes.. Het hangt gewoon net van je voorkeur af.
In principe is de Dreambox nog nèt iets veelzijdiger: Je kan browsen over het internet mbv de LAN-aansluiting. Je kunt er een FTP-server op draaien. Je kunt hem gebruiken voor het afspelen van streaming MP3-webradio (shoutcast) en nog meer leuke grapperijen
Maar het kiezen tussen een Topfield 5000PVR en een Dreambox DM7000S is hetzelfde als kiezen tussen een dure BMW of een dure Mercedes.. Het hangt gewoon net van je voorkeur af.
In principe is de Dreambox nog nèt iets veelzijdiger: Je kan browsen over het internet mbv de LAN-aansluiting. Je kunt er een FTP-server op draaien. Je kunt hem gebruiken voor het afspelen van streaming MP3-webradio (shoutcast) en nog meer leuke grapperijen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Ik heb nu een Dreambox 7000, daarvoor had ik een Topfield 5000.
Grote voordeel van de Topfield is dat hij 2 tuners heeft zodat je kan kijken en opnemen tegelijk. De Topfield heeft ook nadelen, toen ik hem had (enkele maanden geleden) was de software nog niet al te best, ik had af en toe hick-ups in beeld, en de receiver had ook problemen met verschillende hobby-CAMS.
Verder is de Dreambox echt een stuk leuker als je hem aan sluit op je netwerk. En je hebt geen cams meer nodig, decoderen gaat met softwarematige EMU's. Echt ontelbare mogelijkheden, maar daar zijn al wel veel topics over.
Overigens heeft de Topfield 5000 geen LAN aansluiting maar een USB.
Op de wat langere termijn komen er nog 2 nieuwe typen Dreambox uit, de 7020 met een verbeterde voeding en RF-uit, en de 7080 met ook nog een ingebouwde DVD-writer.
Grote voordeel van de Topfield is dat hij 2 tuners heeft zodat je kan kijken en opnemen tegelijk. De Topfield heeft ook nadelen, toen ik hem had (enkele maanden geleden) was de software nog niet al te best, ik had af en toe hick-ups in beeld, en de receiver had ook problemen met verschillende hobby-CAMS.
Verder is de Dreambox echt een stuk leuker als je hem aan sluit op je netwerk. En je hebt geen cams meer nodig, decoderen gaat met softwarematige EMU's. Echt ontelbare mogelijkheden, maar daar zijn al wel veel topics over.
Overigens heeft de Topfield 5000 geen LAN aansluiting maar een USB.
Op de wat langere termijn komen er nog 2 nieuwe typen Dreambox uit, de 7020 met een verbeterde voeding en RF-uit, en de 7080 met ook nog een ingebouwde DVD-writer.
[ Voor 18% gewijzigd door Bigfoot op 13-05-2004 11:15 ]
iemand ervaring met de : Premium X 7100 ?
Geen ervaring persoonlijk maar dat is een erg goedkope bak die weliswaar veel kan decoderen maar zeker geen aanrader.Amien90 schreef op 13 mei 2004 @ 11:20:
iemand ervaring met de : Premium X 7100 ?
Koop beter een fatsoenlijk merk daar heb je langer plezier van, en meer support.
En de EPG, hoe werkt die in combinatie met het opnemen van de 5000?
Sinds kort schijnt de Canal Digitaal EPG goed te werken op de TF5000, normaal draait dat alleen op officiele Canal Digitaal receivers.
En weet er iemand een goede satelliet-zaak in omgeving Zwolle-Meppel?
Ik zou eerst maar es bedenken welke receiver je wilt, de meeste sat-zaken adviseren de merken die ze zelf hebben staan. En de goedkoopste "winkels" hebben meestal geen showroom.
NOuja, ik wil dus eigenlijkj gewoon die topfield 5000
Kijk maar es op www.ebay.de daar zijn ze echt veel goedkoper dan in Nederland. En met 2 ipv 1 jaar garantie.
Koop als beginner gewoon bij een winkel die een beetje in de buurt zit. Hoewel een schotel installeren niet heel moeilijk is kun je er wel problemen me hebben. Persoonlijk vind ik het advies om je eerste ontvanger via Ebay te kopen onzinnig.
Zwolle-Meppel weet ik niet hoe ruim je dat ziet maar BM-Sat in Rijssen is een prima zaak waar ze je ook goed adviseren.
Zwolle-Meppel weet ik niet hoe ruim je dat ziet maar BM-Sat in Rijssen is een prima zaak waar ze je ook goed adviseren.
Op ebay zitten ook gewoon winkels die vaak vlak over de grens in het Roergebied zitten. Een TF5000 met 80Gb kost daar 550 euro, bij BMsat 700.
Verwijderd
Ik heb hier niet echt veel verstand van dus wilde ik een vraag stellen. Ik kijk nu Turksat 1c via satteliet natuurlijk en heb ook een digitenne aansluiting. ERGGG slechte ervaringen met upc gehad dus is voor mij uitgesloten op dit moment. Ik wilde weten of er een receiver bestaat die DVB-S en DVB-T ondersteunt en het liefst met een hdmi aansluiting. Ik heb over de Dreambox gelezen maar denk dat dat overkill is voor mij.
Pagina: 1