Toon posts:

[LAPTOP] Koeling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (sony vaio pcg-grt715m)
Alleen sinds een paar dagen blijft deze intensief koelen, ik heb al in windows gekeken hoeveel procent van m'n processor in beslag wordt genomen en dat is max 10%
Ik heb nu het gevoel dat eerdaags m'n laptop ermee op gaat houden als het zo blijft,
Ik heb nog geen programma kunnen vinden die de temeraturen kan uitmeten van m'n laptop (dus weet ook niet hoe heet hij is)

Vroeger ging hij nog wel eens langzamer koelen waardoor hij minder lawaai maakte, maar tegenwoordig blijft hij maar koelen...

Maar is dit nou schadelijk voor een laptop?
en wat is een goed programma dat de temeraturen kan uitlezen?
ik heb MBM al geprobeerd, alleen deze wil niks uitlezen...

Alvast bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van XP Home (edit)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 15:46 ]

Verwijderd

probeer is speedfan... misschien kan die wat uitlezen :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:32
mss is er wat stof in de koeler geraakt, waardoor de airflow mindert en ie warler word. Als je dat ziet zitten kun je em ff openhalen en het stof eruit halen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:49:
probeer is speedfan... misschien kan die wat uitlezen :)
Deze kan net als MBM alleen de temeratuur van m'n hardeschijf uitlezen...

en deze temp zit rond de 50.c

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. hoe warm is de rest van je laptop ? ?? Hoe warm is de lucht die uit de fan komt ??

Als het gewoon het fannetje is wat kapot gaat kan je deze misschien nog wel zelf vervangen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 11 mei 2004 @ 17:26:
Mja.. hoe warm is de rest van je laptop ? ?? Hoe warm is de lucht die uit de fan komt ??

Als het gewoon het fannetje is wat kapot gaat kan je deze misschien nog wel zelf vervangen :)
Lucht dat uit m'n koeling komt is nogal warm...

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Ik ben in bezit van een Toshiba Satellite Pro 4600. (900mhz)

Deze laptop is nu zeker 3 jaar oud, en sinds een half jaar heb ik ook last van een fan die vaker als normaal blaast. Soms constant (bij veel CPU belasting), en anders bij Idle toestand zeer regelmatig.

Dit is met de tijd gekomen, en aan een verstopte fan ligt het niet leerde een kijkoperatie mij.
Het lijkt me mogelijk dat het ventilator zelf rot is, maar een brakke temperatuur sensor wil ik ook niet uitsluiten.

Ik denk dat er voor mij (en jou) niets anders opzit dan de fan vervangen. Ik moest maar eens het goede model bestellen. Vraag me af of deze standaard zijn (zoeniet dan kan het nog lastig worden).
Kan me niet voorstellen dat een andere hardware failure voor het vele geblaas zorgt..

en btw.. de lucht uit mijn laptop is heet en altijd heet geweest (áls ie blaast)

[ Voor 17% gewijzigd door TRG op 11-05-2004 23:45 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Was vandaag toevallig in computerwinkel waar met zekerheid gezegd werd dat het aan het uitdrogen van de koelpasta lag..

Ik koop het wel.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Pagina: 1