Toon posts:

[MSI KT4V] Bios AGP Mode = OFF en onveranderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft een probleem:

Zijn moederbord (een MSI kt4v met VIA KT400) heeft de agp snelheid (2x/4x/8x) op OFF gelocked. Deze functie staat op OFF en is onveranderbaar (kan er niet op komen in de bios).

Afbeeldingslocatie: http://www.kellytech.hu/image/mainboard/msi/kt4v.jpg

Dingen die die al geprobeerd heeft:
- VIA drivers 4.51
- ATI Omega + ATI originele drivers 4.4
- Met MSI Live Update de nieuwste bios erop geflashed
- CMOS gecleared met jumper eraf en erop zetten

Als je met smartgart de agp functie op 4x/8x probeert en daarna opnieuw opstart staat hij weer op OFF :(.
Hij heeft ook Het grote MSI KT4/A/M/V/Ultra (KT400) topic doorgelezen (veeeel werk.. :r) maar daar had niemand iets over dit probleem vermeld.

Hopelijk weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen.. :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 16:12 ]

Verwijderd

Erg vreemd ik heb al verschillende van dit soort mobo's gebruikt en in bezit gehad maar nooit dit soort probleem tegen gekomen, probeer eens een andere videokaart is mijn tip in deze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:59:
Erg vreemd ik heb al verschillende van dit soort mobo's gebruikt en in bezit gehad maar nooit dit soort probleem tegen gekomen, probeer eens een andere videokaart is mijn tip in deze.
Maar het zou toch nooit aan de videokaart kunnen liggen ??(het zit immers in de bios van het moederbord)..
Ik zal t iig in mijn achterhoofd houden..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:05:
[...]

Maar het zou toch nooit aan de videokaart kunnen liggen ??(het zit immers in de bios van het moederbord)..
Ik zal t iig in mijn achterhoofd houden..
Heb het geprobeerd en heeft geen affect gehad.. ;(

Hopelijk weet iemand anders wat

Verwijderd

als je een agp 8x videokaart hebt dan draait het bord gewoon op 8x veranderen is dus niet nodig (voor mij niet iig)
ik heb het wel eens softwarematig via de nvidia controlpanel geprobeert is niet gelukt, misschien kan z'n videokaart niet lager.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 00:18:
als je een agp 8x videokaart hebt dan draait het bord gewoon op 8x veranderen is dus niet nodig (voor mij niet iig)
ik heb het wel eens softwarematig via de nvidia controlpanel geprobeert is niet gelukt, misschien kan z'n videokaart niet lager.
Maar het lukt niet in het ATI control panel + in de bios staat ie er wel alleen ie de functie dof (dat betekend dat je hem niet kan veranderen/aanpassen)..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is verholpen:

Bleek dat ie dat alleen deed met de 4.4 drivers.. (hij heeft nu de 4.2 erop staan)
Nu werkt alles weer naar behoren

slotje..
Pagina: 1