Toon posts:

Oververhitte CPU snel heet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Athlon 1800+ heeft een nacht zonder CPU fan gelopen.
In de ochtend kwam ik er achter dat hij stond te rebooten.

De fan loopt weer naar behoren maar de CPU + koelblok worden loeiheet.
Idle 65 graden op 100Mhz terwijl hij voor 133 gemaakt is. Met CPU Idle hij ik de boel nu nog aardig in de lucht, maar als ik de boel stress reboot ie weer.
Airflow lijkt me ok, is zoals het altijd was.

Koelblok + fan zijn goed voor zover ik weet dus m'n conclusie is dat hij stervende is en daardoor loeiheet is. Kan dat ?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18

sapphire

Die-hard pruts0r

hoe zit het met de koelrput tussen het blok en de proc ? kan zijn dat dar helemaal weg/hard/ect. is door de hittte en dat je proc daarom zo heet word.

Gabriël AM5

Verwijderd

kan, is je comp al uitgeweest sinds ie zonder fan heeft gedraaid?...
kan ook zijn dat misschien de instellingen gewijzigd zijn in je bios, dat ie reboot als ie bv. 65/70 graden wordt.....noem maar wat hoor...
Succes

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21

Oceria

I've been in between....

Het enige wat ik kan bedenken is dat je koelpasta tussen je koeler en proc geroosterd is en niet meerzijn hitte verplaatsende eigenschappen heeft. Misschien dat je kunt proberen om de prut te vervangen. Dan kun je gelijk eens kijken naar het uiterlijke aspect van je core.
Als het vervangen van je koelpasta niet lukt vrees ik inderdaad dat je proc deze grap niet heeft overleeft.
Succes iig!

Ik typ weer eens langzaam.

[ Voor 4% gewijzigd door Oceria op 11-05-2004 15:31 . Reden: langzaamheid ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

:D mwa valt mee;)

Verwijderd

wordt de heatsink ook zo heet? Anders is misschien alleen de interne diode gesneuvelt, op de meeste mobo's kan je de over temp. shutdown uitschakelen zodat je gewoon verder kan.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Als het koelblok warm/heet wordt dan is er niks mis met de koelprut.... dat de processor niet helemaal lekker meer wil is dan helaas pech... Ik zou gewoon een nieuwe kopen

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Voordat je een nieuwe koopt zou ik m toch echt even testen :P
Dus het uiterlijk van je cpu controleren en je koelpaste vernieuwen/controleren.

Opzich hoef je niet bang te zijn dat de temp diode onder je CPU geroosterd is. Die dingen kunnen nogal wat hebben kwa temperatuur. Dus ik zou er tot dusver vanuit gaan dat de weergegeven temperaturen kloppen (tot zover die kloppen op jij mobo, omdat ze bij de meeste mobo's een kleine afwijking hebben (zie MBM voor meer info))
Pagina: 1