Video banden op de computer plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Basbarbrbarbr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik wil graag mijn video banden op mijn pc plaatsen, Ik heb een recorder met scart uit die overgaat naar s-video in mijn pc gedaan. (de kabels zijn ovrigens in orde omdat ik ze net in de winkel heb gekocht) nu kan alleen mijn pc de recorder niet vinden.

Zou iemand weten hoe dit moet

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 13:42
Daar heb je videosoftware voor nodig, en een video-INgang.

Heb je hem niet toevallig in de TV-out van je videokaart gestoken?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Waar heb je je videorecorder op aangesloten? Staat je de ingang van je tv-/video-kaart wel op PAL ingesteld?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 23:33
Ik denk dat je het beste dit eerst even kunt lezen: AV FAQ; Veelgestelde vragen

Kom je er dan nog niet uit, meld dat wat je precies gedaan hebt om het aan de gang te krijgen en wellicht dat we je verder kunnen helpen.
Daarbij mag je wat meer details over je probleem geven, dat maakt het makkelijker om een antwoord te vinden.

Welke hardware en software gebruik je?

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 11-05-2004 15:22 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
offtopic:
videobanden op je computer zetten is niet aanbevolen. Door de statische electriciteit kan de kwaliteit van je video opnamen sterk achteruit gaan. Ik zou de videobanden op een andere plek leggen als ik jou was

• Basbarbrbarbr
Hij is aangesloten op mijn svideo ingang. en verder is de enige software movie maker :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

kan je met movie maker wel beeld capturen??
Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd (wiawdm dus)
probeer eens het capture prog wat bij je videokaart is geleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 11-05-2004 15:52 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

Basbarbrbarbr schreef op 11 mei 2004 @ 15:22:
Hij is aangesloten op mijn svideo ingang. en verder is de enige software movie maker :)
Maar zit hij op een tv-kaart of een video-kaart met VIVO aangesloten? Wat is het merk en type van die kaart? Dat lijken me toch wel belangrijke zaken om te melden als je hulp wil.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Basbarbrbarbr
Nou ik zou het 1 2 3 niet weten aangezien dat je bij aldi computers niet de boekjes erbij krijgt, verder zit hij aan de voorkant dus hoogst waarschijnlijk niet op de videokaart.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
in moviemaker 2 de die kaart met TV IN selecteren als capturedevice, oprecorder op play drukken, en op pc record

• MetroidPrime

MetroidPrime

Basbarbrbarbr schreef op 11 mei 2004 @ 15:25:
Nou ik zou het 1 2 3 niet weten aangezien dat je bij aldi computers niet de boekjes erbij krijgt, verder zit hij aan de voorkant dus hoogst waarschijnlijk niet op de videokaart.
Als je dan zegt welke Aldi-pc het is dan weten we in ieder geval wat meer. Als ik nu zou moeten gokken zou ik zeggen dat het een Radeon All-In-Wonder is, dus het zit dan wel op de videokaart. Wat staat er in Movie Maker bij Video Device als je probeert op te nemen?

• Basbarbrbarbr
Ik heb zojuist ondekt dat op he klepje connectX staat 8)7

• Basbarbrbarbr
Het is een 2ghz pc met een gf4mx als je nog een apparaat wilt weten moet je het maar even vragen dan zoek ik het even uit

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26
MMMMMM schreef op 11 mei 2004 @ 15:28:
in moviemaker 2 de die kaart met TV IN selecteren als capturedevice, oprecorder op play drukken, en op pc record
Altijd fijn, mensen die niet lezen...
Zijn PC ziet z'n video-in niet, dus kan je die moeilijk selecteren.

Je moet waarschijnlijk WDM-drivers installeren.

voor nvidia zijn die hier te vinden.

edit:
Je had al het merk neergezet, wat dingen weggehaald

[ Voor 22% gewijzigd door OnTracK op 11-05-2004 15:35 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

weet je zeker dt je video recorden SVHS ondersteund, er zijn namelijk maar een paar VCR's die ook daadwerkelijk een SVHS signaal uitsturen. normaal sturen ze alleen composiet uit. check dit even, anders moet je zowiezo een andere kabel gebruiken

• Basbarbrbarbr
Als ik dat doe krijg ik een error,

"the video device cannot be used at this time because there has been an error when starting the device"

• MetroidPrime

MetroidPrime

Basbarbrbarbr schreef op 11 mei 2004 @ 15:41:
Als ik dat doe krijg ik een error,

"the video device cannot be used at this time because there has been an error when starting the device"
Welke versie van de drivers heb je op je systeem staan? Wat heb je in Movie Maker geselecteerd als video device? Staat alles wel ingesteld op PAL in plaats van NTSC?

• Basbarbrbarbr
De pc heeft zojuist allemaal hardware gevonden, ik ga even kijken of hij het nu wel doet.

• Basbarbrbarbr
Hij doet het! geweldig!

alleen nu is mijn beeld zwart en wit enig ide wat de oorzaak is?

Verwijderd

daar heb je het al, je VCR geeft geen S video signaal, dus heb je zwart wit beeld. je moet dus de composiet uitgang gebruiken, ( gele tulp plug meestal).

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:07:
daar heb je het al, je VCR geeft geen S video signaal, dus heb je zwart wit beeld. je moet dus de composiet uitgang gebruiken, ( gele tulp plug meestal).
Als dat niet help, moet je het ding, zoals ik eerder al zei, op PAL instellen. Dit doe je als volgt in Movie Maker.

Kies record vanuit het File menu. Kies dan Change Device, dan Configure naast het Video device en dan moet er PAL nogiets staan naast Video Standard.

• Basbarbrbarbr
Oke ik heb het, bedankt!

• Basbarbrbarbr
Ik heb net mijn video op genomen maar ik heb nu iets heel vaags een witte balk draws door mijn beeld

http://members.home.nl/basslats/raar.jpg

is deze te verhelpen?

• Basbarbrbarbr
Ik heb geprobeert de instellingen te veranderen maar het probleem blijft. vind ook niks op google.

Verwijderd

Als je nog wat aan je post wilt toevoegen kun je gebruik maken van het edit knopje ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif ) :)
Pagina: 1