ASUS P4B266-E: Blue screen of death

Pagina: 1
Acties:

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Omdat ik wilde weten wat voor soort geheugen er in m'n PC zat, heb ik achtereenvolgens mijn videokaart eruit gehaald (deze stond i.d. weg voor het geheugenslot) en het geheugen (bleek om Twinmos PC 2100, 512 Mb te gaan).
Vervolgens alles weer netjes teruggestopt.

Sindsdien krijg ik bij het opstarten van m'n PC, een blue screen of death met als "nummer" 0x0000051.
Het opstartscherm van Windows XP verschijnt wel, maar vervolgens dus niets.

Volgende heb ik reeds geprobeerd:
- alle hardware (DVD-ROM, DVD-brander, netwerkkaart, modem, USB PCI kaartje, 2e HD) losgekoppeld om al deze componenten uit te sluiten (probleem blijft bestaan);
- andere videokaart, zelfde geheugen + moederbord om videokaart uit te sluiten (probleem blijft);
- ander geheugen, zelfde videokaart + moederbord om geheugen uit te sluiten (probleem blijft);
- PC opgestart met bootable Windows XP CD om zowel bestaande install te herstellen en een nieuwe install te doen. Bestaande install herstellen leidt weer tot blue screen. Nieuwe install is niet mogelijk.

Mijn idee is dus dat het idd aan het moederbord ligt.
- Zijn er nog testen die ik zou kunnen uitvoeren?
- Zou ik het ergens (liefst kostenloos) kunnen laten testen?
- Indien kapot: is zoiets te repareren tegen niet al te exorbitante kosten?
- Indien kapot: wat is een volwaardig, budget-bewust alternatief?

[ Voor 2% gewijzigd door eduardtee op 11-05-2004 15:11 . Reden: "nummer" van deathscreen toegevoegd. ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien dat je hier iets aan hebt :

http://www.softwaretipsan...thread.php?threadid=10275
2. Just installed SP4, this is where all my problems start again, I keep getting 0x0000051 errors, which is a registry problem. Ive scanned with Regclean.exe (working ver) and its clean. Installed 3rd party program, Registry Mechanic 2.1v and its clean as well, nothing wrong with the core of the registry or integrity, just some dead-shortcuts. NOW the ONLY reason for SP4 is I NEED 48-bit LBA for my 160gig drive otherwise its useless. I could go with SP3. Anyways, Ive uninstalled SP4 and so far no 51 error crashes.

A friend of mine suggested to uninstall SP4 and reinstall it.

Senile! Senile Oekaki

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik had helaas ook al gegoogled en had deze post gezien. Helaas betreft het hier een Win2K install, waar ik een XP Pro install heb.

Vreemd genoeg lijkt de boel weer te werken.
Een vriend van me is er naar a.h. kijken en heeft het systeem toch kunnen booten met een andere HD. Vervolgens mijn eigen partitie opnieuw geformat en een clean XP Pro install gedaan. En dat lijkt nu weer te werken...

Maar we weten het helaas nog niet zeker :(

Verwijderd

http://www.memtest86.com/ voor de zekerheid