Omdat ik wilde weten wat voor soort geheugen er in m'n PC zat, heb ik achtereenvolgens mijn videokaart eruit gehaald (deze stond i.d. weg voor het geheugenslot) en het geheugen (bleek om Twinmos PC 2100, 512 Mb te gaan).
Vervolgens alles weer netjes teruggestopt.
Sindsdien krijg ik bij het opstarten van m'n PC, een blue screen of death met als "nummer" 0x0000051.
Het opstartscherm van Windows XP verschijnt wel, maar vervolgens dus niets.
Volgende heb ik reeds geprobeerd:
- alle hardware (DVD-ROM, DVD-brander, netwerkkaart, modem, USB PCI kaartje, 2e HD) losgekoppeld om al deze componenten uit te sluiten (probleem blijft bestaan);
- andere videokaart, zelfde geheugen + moederbord om videokaart uit te sluiten (probleem blijft);
- ander geheugen, zelfde videokaart + moederbord om geheugen uit te sluiten (probleem blijft);
- PC opgestart met bootable Windows XP CD om zowel bestaande install te herstellen en een nieuwe install te doen. Bestaande install herstellen leidt weer tot blue screen. Nieuwe install is niet mogelijk.
Mijn idee is dus dat het idd aan het moederbord ligt.
- Zijn er nog testen die ik zou kunnen uitvoeren?
- Zou ik het ergens (liefst kostenloos) kunnen laten testen?
- Indien kapot: is zoiets te repareren tegen niet al te exorbitante kosten?
- Indien kapot: wat is een volwaardig, budget-bewust alternatief?
Vervolgens alles weer netjes teruggestopt.
Sindsdien krijg ik bij het opstarten van m'n PC, een blue screen of death met als "nummer" 0x0000051.
Het opstartscherm van Windows XP verschijnt wel, maar vervolgens dus niets.
Volgende heb ik reeds geprobeerd:
- alle hardware (DVD-ROM, DVD-brander, netwerkkaart, modem, USB PCI kaartje, 2e HD) losgekoppeld om al deze componenten uit te sluiten (probleem blijft bestaan);
- andere videokaart, zelfde geheugen + moederbord om videokaart uit te sluiten (probleem blijft);
- ander geheugen, zelfde videokaart + moederbord om geheugen uit te sluiten (probleem blijft);
- PC opgestart met bootable Windows XP CD om zowel bestaande install te herstellen en een nieuwe install te doen. Bestaande install herstellen leidt weer tot blue screen. Nieuwe install is niet mogelijk.
Mijn idee is dus dat het idd aan het moederbord ligt.
- Zijn er nog testen die ik zou kunnen uitvoeren?
- Zou ik het ergens (liefst kostenloos) kunnen laten testen?
- Indien kapot: is zoiets te repareren tegen niet al te exorbitante kosten?
- Indien kapot: wat is een volwaardig, budget-bewust alternatief?
[ Voor 2% gewijzigd door eduardtee op 11-05-2004 15:11 . Reden: "nummer" van deathscreen toegevoegd. ]