| MDF Server mod |
Waarom? Eens moet de eerste keer zijn Dit project heeft mij veel geleerd over het bouwen van een houten case...er is dan ook erg veel fout gegaan Maar alles wat nu fout gaat gaat bij mijn andere server niet fout. SPECS SERVER • AT voeding • AMD-K6 266 mhz • 6 GIG Maxtor HD • 192 mb RAM SD 100 Mhz • Intel Graphics videokaartje (4 mb ofzo) Foto's: ![]() De oude AT kast leeg ![]() Overzichtje inhoud na ontmantelen oude taaie AT kast ![]() MDF en plexi ![]() close upje ![]() Test draaien zonder kast. ![]() AMD processor heeft afscheidt moeten nemen van zijn koelertje ![]() heatsink van koeler was er af gevallen, dus nieuwe Zalman NB47-J erop geplakt met thermal adhesive ![]() Even passen. ![]() Alaska blue 8 cm fans (1 voor en 1 achter) ![]() guard voor aan de voorkant ![]() blauwe ccfl ![]() overzichtje met kast inelkaar en spulletjes erin ![]() voeding ook zonder fan..wordt nog wel heet maar houdt t wel. fan blaast voor de duidelijkheid naar buiten en de voorste fan blaast naar binnen. ![]() netwerk kabel wordt naar doorlink blokje (ISDN) aan de achterkant geleidt waardoor je gemakkelijk kabel in kan pluggen. Naast deze ingang is er alleen nog een ingang voor de voedingskabel. ![]() Klaar, server met alle onderdelen erin verwerkt en aangesloten ![]() Nog even een boven aanzicht om mee af te sluiten >>Het geheel draait stabiel maar maakt nog wel een pokke herrie. Hier moet ik nog wat aan doen. Ik probeer eerst de fans op 5v te laten draaien...kijken wat dat doet voor het geluid...(mooie fanguard zorgt voor meeste geluid:( airflow wordt flink verragt!) Daarna moet ik iets vinden op de hd....dit oude beestje maakt ook ontzettend veel geluid! Verder zit niets in de server wat geluid maakt....dus als ik die 3 dingen stiller krijg >>Weet iemand of je rounded ata80 kabels kan gebruiken ipv die 40 polige...ik had er nog 2 liggen maar die wilde niet passen ERVARINGEN: • Pop nagels zijn ontzettend iritant om te verwijderen • recht zagen met een decopeerzaag is best lastig • schuren met een ferm ook • win xp is erg traag op deze server • plannen is een kunst...dus bedenk van te voren hoe alles in elkaar gaat zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan net als ik Commentaar en Feedback is welkom! |
[ Voor 34% gewijzigd door Keukenrol op 11-05-2004 15:58 ]
Altijd handig, zo'n keukenrol