Toon posts:

[tv-out] Welke kaart die Nu in de winkel ligt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn heel veel topics over geweest . Die zijn ondertussen allemaal al meer dan een maand oud. Plus dat mijn situatie weer net ff iets anders is.
Hierom wil ik een topic openen over tv-out.

En nou mijn vraag:
Ik wil mijn computer wat vernieuwen, ik zat te denken aan een AMD 64 bit, SATA schijfje en een leuk nieuw PCI-expres videoplankje.
Op die videoplank zou dan een tv-out moeten zitten. Hierop wil ik namelijk mijn beamer aansluiten.
Nu heb ik een GeForce II met tv-out. Als ik die op de beamer aansluit kan ik de tekst niet lezen. Nu heb ik gehoort dat dat komt omdat de tv-out het beeld omzet naar 600X480 en mijn beamer zet het dan weer om naar 1024X768. Dat geeft natuurlijk klote beeld en ik zou dan ook willen zien dat mijn nieuwe videokaart dat niet doet en 1024X768 uit de S-video stuurd.
Er zit dus geen VGA aansluiting op de beamer alleen S-Video, tulp, en componenten.

Weet iemand een goeie kaart hiervoor?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik weet niet precies, maar bijvoorbeeld een ATI Radeon 9000 kan ook al 1024*768 TV-out praten hoor.. Volgens mij kunnen de meeste moderne videokaarten dat overigens wel.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

TV-out/S-video/Composite is allemaal PAL. En PAL = 768*576 (of 720*576, net hoe je het bekijkt). Hoger dan dat zal dus altijd waziger worden.

Simpeler : je beamer kan gewoon geen resolutie hoger dan 768*576 aan.

Je videokaart zet je 1024*768 beeld gewoon om in 768*576, wat dus waziger is, en dat geeft je beamer weer.

PCI Express videokaarten kan je op dit moment afaik nog niet kopen (evenmin als de moederborden ervoor, die er afaik iig op de consumentenmarkt ook nog niet zijn). Om de videokaart met de beste TV-out te vinden moet je gewoon wat reviews/roundups doorspitten die je makkelijk kan vinden via tweakers.net/tomshardware/anandtech :)

[ Voor 54% gewijzigd door Mentalist op 11-05-2004 15:16 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het bij de PCI-expres kaarten dan allemaal niet meer uit welke je hebt?
Welke kaart zou goed op tv-out een film kunnen laten zien en tergelijker tijd op de monitor internet explorer. Zonder dat het zooitje gaat schokken uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 11 mei 2004 @ 15:13:
TV-out/S-video/Composite is allemaal PAL. En PAL = 768*576 (of 720*576, net hoe je het bekijkt). Hoger dan dat zal dus altijd waziger worden.

Simpeler : je beamer kan gewoon geen resolutie hoger dan 768*576 aan.

Je videokaart zet je 1024*768 beeld gewoon om in 768*576, wat dus waziger is, en dat geeft je beamer weer.
Das slecht nieuws. Jammer, nieuwe beamer dus.

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan je niet een tweede videokaart in je computer stoppen en daar de beamer op aansluiten (gewoon op de monitor-aansluiting)? Dan kan je wel hoge resoluties draaien op je beamer...

[ Voor 3% gewijzigd door the_bbk op 11-05-2004 15:48 . Reden: Verkeerd gelezen... ]

Pagina: 1