Hardware DC emulator =)

Pagina: 1
Acties:

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Misschien oud nieuws maar laat ik het toch maar even posten:

Sega wil een 3D kaart maken voor de PC waarmee je (als het goed is zonder problemen) DC spellen op kan spelen :)
Als ze dat ding nou niet te durr maken lijkt het me best een leuke uitbreiding :)

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DREAM ON!

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025
Wat.. Dream on?
Lees het hier zelf in de PC-active..

Zal de moetie doen om het even ocer te typen hoor :(

DC OP PC?
Sega is van plan om een Dreamcast uitbreiding voor de PC uit te brengen. Met behulp van een speciale 3D-Kaart moet het mogelijk worden om DC spellen op de PC te spelen. Sega heeft zelfs plannen om de DC-chip geschikt te maken voor handhelds, webpads en andere apparaten.
[knip, knip, heel verhaal over shenmue]
Voordat u nu gelijk naar de winkel rent om een DC te kopen om Shenmue te kunnen spelen, is het misschien de moeite waard om even te wachten tot u het gewoon op uw eigen PC kunt spelen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Was er vroeger ook niet zo'n Diamond videokaart waar mee je SEGA Megadrive games kom spelen op je PC? Was een heel vaag geval... en of je kon je Megadrive aan je PC er mee knopen of je kon Megadrive games spelen op je PC.. Tis iets van een jaar of erhm pffrrt 5+ geleden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Tekielja
  • Niet online
ja,diamond had ooit zo'n vaag ding te koop.
was geloof ik nog voor de voodoo 1 of tegelijk, je kon toen megadrive spellen op de pc spelen,noemen we tegenwoordig emulators,en die zijn ook nog eens gratiz,dus dat DC gedoe vindt ik ook niets. komt vanzelf wel een emulator voor als de pc weer iets sneller zijn dan nu

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Euh nee geen Megadrive spellen maar Saturn spellen.

Het enige Sega eraan was eigenlijk de controllers die bij de kaart zaten en de spellen die meegeleverd weren (Virtua Fighter iig).

Was ook een van de eerste 3D-kaarten maar O ZO verrot omdat je er in feite alleen die Sega spellen mee kon spelen.
Volgens mij was die chipset al van nVidia :)

Het ding heette geloof ik Diamond Edge 3D.

"I sit in my room and imagine the future."

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja dat klopt die heet idd zo hij ligt nog in de schappen hier in het winkeltje op de hoek, voor maar liefst 230,- piek!!!! :D

39

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ja.. was volgens mij nog VOOR de Diamond Monster 3D (Voodoo 1). En die kaarten waren KALOTE. Waren toch ook die kaarten met ingebouwde geluidskaart?

Was echt brakke zooi man.

Ik had toen geloof ik z'n Diamond Stealth 2400 met wel 4 MB geheugen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
lijkt me niet zo'n verstandige zet van sega.
zo'n kaartje zal al snel 300 piek gaan kosten, kost een "echte" dc ook.
plus pc's zullen het gd-rom formaat niet kunnen lezen --> spellen opnieuw uitbrengen op cd/dvd.
Daar komt nog eens bij dat de dc nu al te kampen heeft met tegenvallende software verkopen, door al die rips/iso's op internet.
Sinds die bootdisk uitkwam is de verkoop van de dreamcast omhooggeschoten, terwijl de software verkoop gelijk bleef.
Daar zal zo'n emu-kaartje zeker geen verandering in brengen.

En bovendien, een console hoort gewoon op je tv 8-)

• Tekielja
  • Niet online
ik blijf van mening dat het nooit wat wordt, wordt toch onbetaalbaar, en dan moet je de spellen ook nog kopen, zekers voor de DC prijs, a f 169,95 per/stuk. DUS NIET, zo goed zijn ze nou ook weer niet.}:0

Verwijderd

ik heb nog een Daimond Edge 2000 =) achterin de vid. kaart zit in een ingang voor die dingen =)

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Sega is denk ik wanhopig aan het worden. Ze kunnen niet meer opboksen tegen Nintendo en vooral Sony denk ik...

Misschien moeten ze zich maar op de PC-markt richten, hebben ze wel een handje van.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 22 december 2000 01:30 schreef bjorn het volgende:
lijkt me niet zo'n verstandige zet van sega.
zo'n kaartje zal al snel 300 piek gaan kosten, kost een "echte" dc ook.
plus pc's zullen het gd-rom formaat niet kunnen lezen --> spellen opnieuw uitbrengen op cd/dvd.
Daar komt nog eens bij dat de dc nu al te kampen heeft met tegenvallende software verkopen, door al die rips/iso's op internet.
Sinds die bootdisk uitkwam is de verkoop van de dreamcast omhooggeschoten, terwijl de software verkoop gelijk bleef.
Daar zal zo'n emu-kaartje zeker geen verandering in brengen.

En bovendien, een console hoort gewoon op je tv 8-)
dat kaartje zorgt er vus voor dat je de gamedat wel kan lezen

en er hoeft helemaal niets opnieuw ontwikkeld te worden een DC draait op windows CE (ingebakken op gamecd) en alles draait gewoon onder een directx api

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 22 december 2000 15:59 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]
dat kaartje zorgt er vus voor dat je de gamedat wel kan lezen

en er hoeft helemaal niets opnieuw ontwikkeld te worden een DC draait op windows CE (ingebakken op gamecd) en alles draait gewoon onder een directx api
dus je kunt "ineens" 1 gig lezen met je cdrom speler?
Volgens mij is dat dus onmogelijk (ik kan er ook naast zitten). Een mpeg2 kaart zorgt er immers ook niet voor dat je ineens dvd's met je cdrom kunt lezen.....

Maar sega zal hier wel rekening me hebben gehouden, lijkt me...

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Op zondag 24 december 2000 02:01 schreef bjorn het volgende:

[..]
dus je kunt "ineens" 1 gig lezen met je cdrom speler?
Volgens mij is dat dus onmogelijk (ik kan er ook naast zitten). Een mpeg2 kaart zorgt er immers ook niet voor dat je ineens dvd's met je cdrom kunt lezen.....

Maar sega zal hier wel rekening me hebben gehouden, lijkt me...
Misschien is het niet alleen een kaart maar ook een cdspeler..

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

die 1 gig is wat ze erop kunnen prakken
en dat is ook met compressie

heb je wel eens een DC spel in je CDrom speler gestopt??

ja kan het boot gedeelte gewoon lezen

en je kan ook een DC ISO gewoon op een 80 minuten CD fikken

die 1 Gig komen ze aan dmv een yamaha codec

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Die ISO's die jij download en brandt voor je DC en welke je mbv die bootloader CD kan spelen zijn dus.. GERIPT vriend. Dat zijn dus geen 1 Gig cdtjes. Vaak hoeven ze dat niet te rippen omdat die games niet zo groot zijn. Waar dat wel zo is wordt bijvoorbeeld de qualiteit van de muziek iets verlaagd of movies worden ge-edit (hier en daar wat frames eruit).

Ik heb nog nooit een normale (legale :) ) DC cd in mijn cdrom/dvd drive kunnen lezen eigenlijk.. nooit echt poging toe gedaan.

Ok.. we nemen dus een DC cpu + video proc. + geheugen op 1 kaart (PCI?) en vervolgens douwen we een DC rom-lezer in je PC.. hallo, dan hebben we toch een complete DC in je PC?? Denk ff na man.. wat is DAAR nou weer het nut van? Zodat je je DC games kan spelen op een 17" monitor ipv een lekkere grote TV in de huiskamer?

Het heeft gewoon geen enkel nut. Het is niet goedkoper dan een normale DC... en wat wordt jij/Sega er wijzer van? Dan koop je toch gewoon een normale DC? :?

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 07-02 20:55
**KOTS** :r

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Sega is van plan om een Dreamcast uitbreiding voor de PC uit te brengen. Met behulp van een speciale 3D-Kaart moet het mogelijk worden om DC spellen op de PC te spelen. Sega heeft zelfs plannen om de DC-chip geschikt te maken voor handhelds, webpads en andere apparaten.
[knip, knip, heel verhaal over shenmue]
Voordat u nu gelijk naar de winkel rent om een DC te kopen om Shenmue te kunnen spelen, is het misschien de moeite waard om even te wachten tot u het gewoon op uw eigen PC kunt spelen.
Geloof je het zelf..ok die dreamcast is nou niet echt een krachtpatser maar dat je dat spul zou kunnen draaien op HANDHELDS?? never dus

Gwoon een hoax dus (waarschijnlijk gebasseerd op dat diamand kaartje wat vroeger in al die escom pctjes zat (trouwens, die spellen die daarbij zaten waren dus NIET direct speelbaar op een saturn maar alleen op die vidkaart))

Die lui van de PC-active zijn gewoon zo dom om alles domweg in de pc-active te plaatsen...
Pagina: 1