[XP] Het niet zo grote XP hoge resolutie topic*

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Sinds kort heb ik een tft-scherm, aangezien tft's een vaste optimale resolutie hebben, zit ik hier aan vast (in een andere resolutie ziet het er echt niet uit). Ik moet dus nu in 1280 x 1024 draaien, met als gevolg dat alles kleiner is (was 1024 x 768 gewend).

Nu kun je wel wat maatregelen nemen, grote pictogrammen gebruiken en bij vormgeving ->geavanceerd grotere lettertypes instellen. Maar een hoop applicaties en webpagina's hebben een vaste grote van het lettertype (zoals bv. tweakers.net). Het instellen van een andere dpi waarde bied ook geen uitkomst (vervormt sommige applicaties en webpagina's nogal) en ook het gebruik van de UseHR register sleutel geeft ongewenste effecten (blocky plaatjes etc.).

Hebben jullie nog tips, hoe krijg ik bv. de Start->Alle programma's lijst in een groter lettertype en wat is de beste browser voor dit probleem, firefox kan wel schalen maar hij onthoud niks. Is opera wat?

mvg,
Kees Spierings

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Is het niet zo dat een hogere resolutie op een grotere monitor de tekens op dezelfde grote houd omdat de pixxels meestal hetzelfde formaat hebben!?
Bij de tft schermen die ik ken kan je de resolutie rustig lager zetten. Ook heeft IEX de optie om letters groter(beeld->tekengrote) te maken.(weet ik niet bij opera of mozilla)

gl

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

SSH schreef op 11 mei 2004 @ 15:02:
Bij de tft schermen die ik ken kan je de resolutie rustig lager zetten.
Fijn naar je beeldscherm kijken is anders!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Alles is instelbaar in windows

- rechtermuisknop op bureaublad > Eigenschappen
Tabblad -> vormgeving -> Geavanceerd en je kunt alles in windows instellen

- IEX -> Beeld -> tekengroote

Nog meer nodig ;)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zo snel je de resolutie lager gaat zetten, worden de pixels 'opgesplits'. Dan moeten 5 pixels er 4 weergeven, en dat ziet er imho niet uit.

Mijn tip: gewoon een weekje zo laten staan, en je weet niet beter.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Misschien dat je Font smotthing van standaard op de treu form kan zetten, dan zijn al je letters op het beeld al iets dikker en makkelijker leesbaar.

Verder is het zoals boven mij al mooi gezegd: een kwestie van wennen :)

Verwijderd

Cleartype helpt in ieder geval al heel veel; dat vind ik persoonlijk echt een MUST voor een TFT. Ik gebruik het op CRT ook trouwens.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
dubbele of gespleten pixels zuigen zo hard

als je 10 minuten werkt met die nieuwe reso ben je er al aangewend joh

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Als je de resolutie lager zet wordt het beeld onscherp, als ik hier lang na kijk krijg ik hoofdpijn. Je kunt met IEX inderdaad de tekengrote hoger instellen maar dit werkt dus bij een hoop sites niet aangezien die een vaste layout gebruiken. De enige fatsoenlijke oplossing is een OS wat netjes schaalt.. moet je dus niet bij windows zijn, die hebben nl. nog nooit van retargettable graphics gehoord, mijn amiga had dit probleem in 88 niet.. go figure..
SSH schreef op 11 mei 2004 @ 15:02:
Is het niet zo dat een hogere resolutie op een grotere monitor de tekens op dezelfde grote houd omdat de pixxels meestal hetzelfde formaat hebben!?
Bij de tft schermen die ik ken kan je de resolutie rustig lager zetten. Ook heeft IEX de optie om letters groter(beeld->tekengrote) te maken.(weet ik niet bij opera of mozilla)

gl

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
LOL

Amiga :)

stick to the amiga dan! :)

Je moet gewoon die reso flink omhoog schroeven... je went echt wel aan de kleine texten

verder kan je dus inderdaad de pictogrammetjes vergroten en de textsize maar je met image-map sites kan je daar niets mee inderdaad

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Pagina: 1