Toon posts:

[Remote Desktop]IP-adres achterhalen bij inbelverbinding?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag die niet in de FAQ, google of Got search te vinden is. Daar wordt ik namelijk overspoeld door adsl-vragen en dit gaat over POTS.

Als je remote desktop wilt gebruiken naar een computer die via de telefoonlijn op internet zit, heb je toch gewoon het ip-adres nodig van die pc?
Hoe kan ik die achterhalen? Ik wilde iemand laatst helpen op die manier, maar ik kreeg het IP adres niet te pakken. Ik dacht, laat ik even een ipconfig doen door die persoon, maar hij zei dat dat geen ip-adres opleverde. Helaas kan ik dat zelf niet testen.

Mocht het sowieso lukken, is het dan haalbaar qua bandbreedte?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
http://www.whatismyip.com/ is een manier

Ik heb gisteren bij een oom met Remote Desktop geconnect (ik @home breedband, mijn oom 64k ISDN) en dat ging snel genoeg...

Zorg ervoor dat je inlogt op de PC met een gebruiker waarbij een wachtwoord gedefinieerd is. Met een leeg wachtwoord kun je niet inloggen!

[ Voor 30% gewijzigd door Canard op 11-05-2004 14:41 ]

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Wat was het OS van de betreffende PC? W98 heeft winipcfg. en ik neem aan dat je ipconfig /all hebt laten uitvoeren?

Anders laat je een screenshot naar je mailen. Of je schrijft een scriptje dat automatisch de gegevens mailt of op een site zet.

@Canard: Inbelverbindingen zitten nog vaak achter een proxy. Ik weet niet hoe goed http://www.whatismyip.com is, maar de kans is groot dat je de proxy terug krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door garage op 11-05-2004 14:43 ]

Koop een taart en ga het vieren!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
via start -> run -> cmd en dan ipconfig
daar staat het ip-adres ook bij.
bij je remote desktop connections staat onder advanced ook hoe snel je verbinding is... daar staat ook 56k tussen, het moet dus kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Oe! Die whatismyip is een goeie tip! Dank je!

Het is trouwens een Windows XP machine, en ik heb een beheerdersaccount voor mezelf (met password) aangemaakt (vooruitziende blik).
Die gebruiker is een absolute n00b, zelfs het laten intypen van ipconfig (/all) in een dosbox heeft al een half uur gekost om uit te leggen. Dus screenshots worden helemaal lastig. (hoe kom ik dan op internet? enz enz). Maar dat scriptje kan ik wel een keer proberen. Die pc staat 200 km hiervandaan dus ik zit er niet zo vaak achter :)
Dank, ik zal volgende poging jullie tips zeker kunnen gebruiken!

edit:
@teigetje: ja ik weet hoe ipconfig werkt maar hoe leg je aan een n00b uit dat je op die manier het ip-adres wil? Probleem is ook dat deze gebruiker nogal Oostindisch kan zijn qua computers

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 14:55 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:53:
Die gebruiker is een absolute n00b, zelfs het laten intypen van ipconfig (/all) in een dosbox heeft al een half uur gekost om uit te leggen.
Zegt dat iets over jou of over die gebruiker? ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 12:37

n00bs

Het is weer Zomer!

teigetjuh schreef op 11 mei 2004 @ 14:45:
via start -> run -> cmd en dan ipconfig
daar staat het ip-adres ook bij.
bij je remote desktop connections staat onder advanced ook hoe snel je verbinding is... daar staat ook 56k tussen, het moet dus kunnen.
Dat hoeft dus niet waar te zijn, aangezien het gegeven IP adres daar ook een lokaal IP kan zijn, wanneer er gebruik gemaakt wordt van een gateway in de vorm van een server of router, waarbij deze router of server het WAN IP krijgt.
Pagina: 1