[cookies] Er van uit gaan dat cookies geaccepteerd worden?

Pagina: 1
Acties:

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 17:23
Ik ben bezig met een site met inlogfunctie. Om dit zo 'veilig' mogelijk te maken is het nodig om cookies te gebruiken.
Nu is het zo dat als een gebruiker geen cookies accepteerd hij/zij dus niet kan inloggen.
Is dat iets wat 'not done' is? Is het een gewoonte om ook gebruikers die geen cookies accepteren altijd te kunnen laten inloggen? Of kan je ervan uitgaan dat bijna iedere internetter zijn cookies wel aan heeft staan?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand die zijn cookies niet accepteert kan sowieso moeilijk browsen aangezien de meeste sites ze gewoon gebruiken. Ik denk dus dat je er wel van uit mag gaan dat ze geaccepteerd worden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 20:56
Ik ga er zelf toch niet automatisch vanuit dat cookies werken. Vaak gebruik ik de transparante sessies van PHP en dan gaat het dus 'automatisch' goed, maar ook in eigengeschreven applicaties hou ik rekening met de afwezigheid van cookies.

Als je toch eist dat cookies beschikbaar zijn, zorg er dan in ieder geval voor dat je de gebruiker daarvan op de hoogte stelt. Niets zo irritant als wanneer je probeert in te loggen en dat lukt om een onbekende reden maar steeds niet. Het is een kleine moeite om te detecteren dat een cookie niet ingesteld kon worden en de gebruiker dan te vragen om cookies in te schakelen.