Toon posts:

Critical Errors 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Tijdens het spelen van een game krijg ik na een willekeurig aantal minuten de melding "Critical Error: General protection fault."
Bij Splinter Cell zag de rest van de melding er zo uit:
History: AEAIController::ChooseFocusPoint <- AEAIController::StopMovement <- AEAIController::ExecGoal_Guard <- AEAIController::ExecuteCurrentGoal() <- AEAIController::execExecuteCurrentGoal <- UObject::ProcessEvent <- (EAIController 2_2_1_Kalinatek.EAIController39, Function Echelon.EAIController.s_Investigate.Tick) <- AEAIController::Tick <- TickAllActors <- ULevel::Tick <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Ook bij bv Far Cry krijg ik zoiets. (Soms helemaal geen melding maar gewoon terug naar Desktop) Binnen windows is er geen centje pijn. Ik kan helaas niet exact zeggen wanneer dit begonnen is, maar het zou eventueel te maken kunnen hebben met de installatie van een Zalman ZM80C-HP. (Hoewel ik dan niet begrijp waarom ie t verder nog prima doet.)
Het systeem heb ik al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd, het probleem blijft.
Zowel de Hercules (4.1) als de Omega (4.4) drivers getetest, resultaat is hetzelfde.

Mijn spec's: P4 3,0Ghz, P4C800-e, 1GB Corsair Twinx PC3700, Hercules 9800 pro (+ZM80C-HP of standaard koeling, 2x WD Raptor 37GB RAID0, 80GB WD, Plextor PX116A DVD, Plexwriter Premium, Termaltake 480Watt Purepower.

Heeft er iemand een idee, of herkend iemand het probleem?? Ik zie misschien iets over het hoofd ofzo! Thx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 14:25 ]

Verwijderd

Hoi. Ik heb zelf ook een Hercules Radeon kaartje. Ik ken het probleem met Splinter Cell dat tie die fout voor de eerste keer geeft, als je het spel net hebt geinstalleerd. Verder komt die fout soms terug als je unreal tournament speeld (de eerste unreal tournament ).
Verder heb ik noproblemo met FarCry dat hij er uit klapt of wat dan ook. Ik heb verder geen problemen gehad met splinter cell na de tweede poging om het spel te starten. Misschien kun je proberen als het bij jou niet lukt een nieuwe patch downloaden van het spel. Misschien dat het lukt om dan het spel te spelen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik neem aan dat je :

• Windows up-2-date hebt :?
• Laatste patch van je games hebt :?
• Je de 'gewone' Catalyst geprobeerd hebt :?
• Indien illegaal, andere cracks geprobeerd hebt :?
[s]• Je op het internet/GoT gezocht hebt :?Geen nut, nix te vinden :|
• enz. :?

Xbox Live ID:Notna8310

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Al je 9800 in een ander systeem geplaatst om ff te testen?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
@6shooter: nieuwste patch = zelfde probleem helaas
@notna: XP is up2d8, als 'gewone' catalyst gebruik ik de hercules, ik neem aan dat dat moet werken op een hercules kaart. En op GoT/inet kon ik idd bar weinig vinden hierover.
@W.Wezz: is idd een goed plan, ik ga ook hier nog ff met een ouwe nvidia testen, zodat ik ckr weet dat t aan niets anders ligt.

== Mijn systeem met een oude nvidia kaart getest, levert geen problemen op, het moet iets zijn met de 9800 pro....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 19:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe update. ook met de geforce krijg ik heel af en toe critical error. ik zal ook wat andere games testen maar misschien ligt het dus aan iets anders in mn systeem.... iemand een idee ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:42:
nieuwe update. ook met de geforce krijg ik heel af en toe critical error. ik zal ook wat andere games testen maar misschien ligt het dus aan iets anders in mn systeem.... iemand een idee ??
Ik heb (buiten de videokaart, ik heb een FX5900 Ultra met FX5950 Ultra BIOS) een vergelijkbaar systeem:

P4C800-e Deluxe met P4 2.8 GHz
2x WD Raptor 36 GB in RAID0
1x WD Caviar SE 120 GB
1x Liteon DVD
(en nog een boel andere spullen)

Absoluut geen problemen met mijn systeem, ook niet tijdens games. Ik zie eigenlijk alleen dat je ander (duurder) geheugen gebruikt. Ik heb zelf 2x 512 MB TwinMos DDR400 (dual channel kit) erin zitten.

Draai je het geheugen ook dual-channel? Staat jouw geheugen ook in het "lijstje" van Asus?

Edit:

Heb je memtest86 al eens een uurtje laten draaien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
geheugen is in dualchannel idd. dit corsair geheugen wordt sowieso ondersteund door asus. Het vreemde is dat het systeem al maanden prima werkt en nu opeens raar gaat doen.
ik ga denk ik die memtest weer es draaien, veel anders dan het geheugen kan ik ook niet bedenken....

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 21:29
Heb je je processor overclocked? En/of je geheugen? Heb je verder, zeker weten de drivers van de andere fabrikant verwijderd? DX9 opnieuw geinstalleerd?(you never know)

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op 12 mei 2004 @ 19:28:
Heb je je processor overclocked? En/of je geheugen? Heb je verder, zeker weten de drivers van de andere fabrikant verwijderd? DX9 opnieuw geinstalleerd?(you never know)
geen oc hier, verder is het dus een hele nieuwe install met nieuwste drivers en directx9b opk.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest-86+ gedraaid volgens de genoemde methode, geheugen op 1:1 (fsb 233) alles lijkt te werken, toch maar weer es tjekken hoe t gamen gaat...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 01:16 ]

Pagina: 1