Ik ben sinds vanmorgen in het bezit van een AMD Athlon 64 3000+ (CG-stepping) en een Asus k8c se deluxe mobo. Echter, bij het aanzetten van m'n pc kreeg ik door de vocal probleem messages te horen: "System failed due to CPU overclocking". Het gekke is dat ik helemaal niks heb overgeklokt... Ik zette mn systeem in elkaar en vervolgens aan. De handleiding geeft aan dat ik in het BIOS de CPU-settings moet controleren. Ik kom alleen het bios niet in. Op het moment dat ik de computer aanzet krijg ik eerst geen beeld en slaat mn monitor niet aan, pas als ik op "del" druk krijg ik een reactie van mn monitor, en wel: "Bad BIOS checksum. Starting BIOS recovery". dit bericht verschijnt (na meerdere malen rebooten) soms met missende pixels, of zelfs ontbrekende letters.
Dat heb ik een tijdje laten staan, maar er gebeurde niks.
Ik heb nog geprobeerd om het CMOS te resetten. batterij eruit, jumper verzetten, jumper even later terugzetten en batterij weer terug. Helpt niet...
Een diskette pakt ie ook al niet, zover komt het booten niet...
Mijn specs:
Asus k8v se deluxe
amd athlon 64 3000+
256 mb (oud) PC1600/2100 (een van de twee weet niet welke)
Asus Geforce3 ti200
80 gb HD (merk onbekend, kan niet zien zit nu ergens anders)
dvd-speler (b-merk)
cdwriter Aopen
Wie kan me vertellen wat het probleem is?
Dat heb ik een tijdje laten staan, maar er gebeurde niks.
Ik heb nog geprobeerd om het CMOS te resetten. batterij eruit, jumper verzetten, jumper even later terugzetten en batterij weer terug. Helpt niet...
Een diskette pakt ie ook al niet, zover komt het booten niet...
Mijn specs:
Asus k8v se deluxe
amd athlon 64 3000+
256 mb (oud) PC1600/2100 (een van de twee weet niet welke)
Asus Geforce3 ti200
80 gb HD (merk onbekend, kan niet zien zit nu ergens anders)
dvd-speler (b-merk)
cdwriter Aopen
Wie kan me vertellen wat het probleem is?