[Deb] Van source gecompileerd - geen upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:50
Ik heb zelf exim packages gecompileerd op mijn Debian Woody bak om er MySQL support in te krijgen. Nu is dat allemaal gelukt. Maar na een security update van Debian, moest ik de exim packages opnieuw compileren.
Nu krijg ik echter als ik apt-get update en upgrade doe, de melding dat ik exim moet upgraden. Terwijl de versie die ik heb gecompileerd 3.35-1woody3 is en de versie die erover gezet gaat worden 3.35-1woody2 is.

Dus zelfs bij een hogere versie wil hij gaan downgraden. Hoe kan ik dit voorkomen zonder een package op hold te zetten, want dan komt apt-get doodleuk met de volgende melding:
The following packages have been kept back
exim

Dus hoe voorkom ik dat hij exim gaat upgraden?!?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Eeh, op hold zetten. Die doet toch precies, wat je wilt? Of begrijp ik't verkeerd?

Heb je ook de nieuwste source-package gedownload, voordat je apt-buildde en ging upgraden?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Zeezicht
Ja source is de nieuwste (versie 3.35-1woody3). Die heb ik trouwens handmatig moeten downloaden, want via security.debian.org kreeg ik de 3.35-1woody2 nog aangeleverd....

Op hold houd in dat ie niet waarschuwt als er wel een nieuwe package is, en dus dat ik dan de source weer moet upgraden.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hm, je hebt natuurlijk nog de kans dat de source package nog niet gefixed is misschien, en daarom de package van security.d.org de voorkeur krijgt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Zeezicht
Dat zou het wel eens kunnen zijn... maar handmatig kon ik dus wel de laatste patch downloaden van de debian security server. En daarmee heb ik 'm ge-patched...

Verwijderd

Lees eens de APT Howto door. Een beetje doorlezen brengt je vervolgens naar het gedeelte "3.10 How to keep specific versions of packages installed (complex)". Hier staat informatie hoe je een bepaalde versie kunt houden.
Tip: kijk goed naar de pin-priorities. Deze zijn wat ingewikkeld, maar hier gaat het om als je je eigen geinstalleerde versie wilt behouden.

• Zeezicht
Als ik in /etc/apt/preferences
Package: exim
Pin: version 3.35*

Of Pin: version 3.35-1woody2

zet dan nog wil ie de package gaan upgraden... het maakt niet uit wat op wat voor : "Pin-Priority:" ik 'm zet.

Verwijderd

Zeezicht schreef op 11 mei 2004 @ 20:49:
Als ik in /etc/apt/preferences
Package: exim
Pin: version 3.35*

Of Pin: version 3.35-1woody2

zet dan nog wil ie de package gaan upgraden... het maakt niet uit wat op wat voor : "Pin-Priority:" ik 'm zet.
Heb je al een extreem hoge Pin-Priority geprobeerd? Als ik het me goed herinner werkte dat bij mij toen ik LILO niet ge-upgrade wou hebben (wegens vage constructie die brak als lilo gerund werd). Iets in de richting van 1000 ofzo zou wel moeten werken lijkt me.

• Zeezicht
Ik heb zelfs een Pin-Priority van 2000 geprobeerd en nog wilde werd het pakket ge-update. Ik snap dan ook niet echt waar apt-get (of dpkg) nu naar kijkt.
Pagina: 1