Ik heb sinds een paar maanden een tamelijk irritant probleem. Om de ongeveer 2 weken begint mijn XP installatie spontaan bij opstarten een chkdsk uit te voeren terwijl de keer daarvoor XP goed afgesloten was, ook wordt er af en toe spontaan een registry repait gedaan. Ik heb zelfs in een maand tijd al twee keer gehad dat XP totaal niet wou opstarten onder vermdeling dat Windows]System32\System\(Software) niet geopend kon worden. Vorige keer heb ik dat opgelost door in het recovery console CHKDSK /R en BOOTCFG /Default te runnen maar vanochtend gebeurde het weer en tot nu is dat nog niet gelukt. Ik had eenzelfde probleem bij mijn installatie van Win2k die ik anderhalve maand geleden heb vervangen door XP na een format.
Ik heb ook sinds 2 maanden een nieuw moederbord en videokaart, maar daarvoor waren de problemen ook al aanwezig.
Ik heb de volgende specs:
Athlon XP2500+ NIET OC' ed
Epox 8RDA3+ (voorheen Epox 8K5A2+)
Radeon 9800 Pro
2*256 MB Corsair PC3200LL TwinX Dual Channel
Terratec Sky 5.1
Pinnacle PCTV Pro
Dawicontrol DC-100 (met HPT370 chipset en 2.34 BIOS en drivers) met daaraan:
PM: WD 800JB
PS: Seagate Barracude IV RAID 0 edition 20GB
SM: WD800JB
SS: Seagate Barracuda IV RAID 0 edition 20GB
Bijde typens in RAID 0 arrays.
WD array opgedeeld in 3 partities:
C: apps and OS
D: downloads
E: data
Seagate array opgedeeld in 2 partities:
F: oude troep
G: back-up
Verder heb ik 2 FDs en 3 CDROMs, HD koeling, Waterkoeling voor CPU, GPU and NorthBridge en een 480W Antec Truepower voeding
Omdat ik gehoord heb dat de nForce2 IDE drivers voor data corruptie kon zorgen gebruik ik de standaard IDE drivers van Microsoft.
Heb verder alle laatste drivers en updates geinstalleerd.
Heeft iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt? Het lijkt dat de corruptie alleen op de OS/apps (C:) partitie optreed en dat de rest allemaal in goede staat blijft. Verder is het systeem rock stable... je kan zonder probleem meerdere uren gamen en alleen de Pinnacle software zorgt af en toe voor een BSOD.
Zou het kunnen zijn dat Windows te snel afsluit voordat al mijn OS data goed weggeschreven is op de C: partitie? Zo ja, hoe kan ik een delay instellen of zorgen dat Windows het systeem niet automatisch uitgooit (ik heb GEEN zin om ACPI te verwijderen)?
Ik heb ook sinds 2 maanden een nieuw moederbord en videokaart, maar daarvoor waren de problemen ook al aanwezig.
Ik heb de volgende specs:
Athlon XP2500+ NIET OC' ed
Epox 8RDA3+ (voorheen Epox 8K5A2+)
Radeon 9800 Pro
2*256 MB Corsair PC3200LL TwinX Dual Channel
Terratec Sky 5.1
Pinnacle PCTV Pro
Dawicontrol DC-100 (met HPT370 chipset en 2.34 BIOS en drivers) met daaraan:
PM: WD 800JB
PS: Seagate Barracude IV RAID 0 edition 20GB
SM: WD800JB
SS: Seagate Barracuda IV RAID 0 edition 20GB
Bijde typens in RAID 0 arrays.
WD array opgedeeld in 3 partities:
C: apps and OS
D: downloads
E: data
Seagate array opgedeeld in 2 partities:
F: oude troep
G: back-up
Verder heb ik 2 FDs en 3 CDROMs, HD koeling, Waterkoeling voor CPU, GPU and NorthBridge en een 480W Antec Truepower voeding
Omdat ik gehoord heb dat de nForce2 IDE drivers voor data corruptie kon zorgen gebruik ik de standaard IDE drivers van Microsoft.
Heb verder alle laatste drivers en updates geinstalleerd.
Heeft iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt? Het lijkt dat de corruptie alleen op de OS/apps (C:) partitie optreed en dat de rest allemaal in goede staat blijft. Verder is het systeem rock stable... je kan zonder probleem meerdere uren gamen en alleen de Pinnacle software zorgt af en toe voor een BSOD.
Zou het kunnen zijn dat Windows te snel afsluit voordat al mijn OS data goed weggeschreven is op de C: partitie? Zo ja, hoe kan ik een delay instellen of zorgen dat Windows het systeem niet automatisch uitgooit (ik heb GEEN zin om ACPI te verwijderen)?
My case has so many fans that it hovers above the ground