Toon posts:

Hulp gevraagd bij zoektocht naar betaalbare voorversterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen, ik ben op dit moment op zoek naar een betaalbare voorversterker om mijn set Spirit Absolute 2 monitor speakers en Alesis RA-100 eindversterker compleet te maken. Ik gebruik de boel momenteel voor luisteren van muziek (voornamelijk trance), kijken van DVD's en het maken van muziek. Voorwaarden voor de voorversterker zijn:
- de voorversterker moet zo weinig mogelijk met het geluid doen, aangezien ik bij het maken van muziek het juiste geluid wil horen (indien toonregelaars aanwezig zijn wil ik zeker een 'direct' knop hebben)
- afstandsbediening
- budget ligt tussen de 200 en 300 euro

Nu heb ik natuurlijk al wat voorwerk gedaan maar kom er niet uit. Die dingen zijn gewoon verschrikkelijk duur en moeilijk te vinden! Tot nu toe twijfel ik tussen de volgende opties:
- Cambridge Audio C500 nieuw voor € 265,=
- Rotel RC-972 demo model voor € 249,=

Hebben jullie advies voor mijn keuze (behalve dat ik beiden het beste kan beluisteren, maar aangezien ze niet bij dezelfde winkel te koop zijn zal dat lastig worden) of tips voor andere merken / typen? Ik struin al een paar weken marktplaats en hifi.nl af voor goede twee-de-handjes maar die zijn lastig te vinden in omgeving Den Haag...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 13:07 ]

Verwijderd

Heb je persé een afstandsbediening nodig? Anders zou ik naar een klein mixertje gaan kijken, zeker omdat je waarschijnlijk meerdere bronnen aan wilt sluiten (maken van muziek e.d. )

Je Alesis is trouwens geen echte eindtrap, je kunt apparatuur er rechtstreeks op aan sluiten en de volumeknoppen gebruiken op de Alesis.Als het puur gaat om het kunnen schakelen van meerdere bronnen en je wilt echt geen mixer, kun je overwegen een simpele versterker te kopen met ab en dan de TAPE OUT aansluiten op je Alesis. Je zult dan alleen je volumeniveau moeten regelen op de Alesis zelf.

Ik las net een ander draadje van je over de Alesis en je problemen met het rechterkanaal, is ie gemaakt inmiddels?
Eventueel als je signaal te zwak is om je Alesis aan te sturen zou je ook een headphone uitgang kunnen proberen. Heb je iig een geregelde uitgang.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 13:44 ]

Verwijderd

Hier zul je zeker iets vinden:

http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_voorversterker.html

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Zelfbouw een optie? Zo ja, dan is deze kit van Velleman misschien een optie. Ding is helemaal passief, doet dus helemaal niks met je geluid :) Nadeel is dat je lage ingangsimpedantie en hoge uitgangsimpedantie hebt, en geen signaalversterking. Als dat een probleem is, kan je eventueel zelf met een opamp een versterkertrapje toevoegen. Moeilijk is dat niet, en als je een goede opamp neemt klinkt het nog eens voortreffelijk ook.

Verwijderd

Topicstarter
Krusher> Afstandbediening is wel een voorwaarde. Ik zal er namelijk niet alleen muziek mee maken (ook luisteren). Muziek maken doe ik alleen per computer, dus keyboards of dergelijke zal ik in de nabije toekomst niet aanschaffen. Een mengpaneel is dus niet echt een optie.
De Alesis is inderdaad niet een 'echte' eindtrap, maar het volumeprobleem is nog steeds niet verholpen. Bij navraag bleek dat dit minimaal 80 euro gaat kosten en dat vind ik zonde van het geld, dat kan ik beter in een voorversterker steken.

schaa818> Ik zie daar eigenlijk alleen maar platenspelers staan en niet echt voorversterkers...

subsonik> zelfbouw is niet echt een optie, aangezien niet erg goed ben met dat soort dingen en liever een kant en klaar product aanschaf.